株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

自動運転トラックのテレマティクスサービスへの影響:〜2035年

Impact of Autonomous Trucks on Telematics Services, Forecast to 2035

発行 Frost & Sullivan 商品コード 774796
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.00円で換算しております。
Back to Top
自動運転トラックのテレマティクスサービスへの影響:〜2035年 Impact of Autonomous Trucks on Telematics Services, Forecast to 2035
出版日: 2019年01月11日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

自動運転技術の進歩により、無人の完全自動運転トラックも将来、高速道路を走行するようになるでしょう。業界の流れを大きく変える自動運転技術の台頭により、自動車テレマティクス産業も大きな影響を受けるでしょう。

当レポートでは、自動運転トラックのテレマティクスサービスへの影響を調査し、自動運転トラックの定義・自動レベル・各種要件、自動運転トラックおよびテレマティクスサービスのエコシステム、テレマティクスサービスの現在の重要領域、テレマティクスソリューションの各種サービス部門への影響、将来の市場機会、戦略的必須要件の分析などをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査目的・調査範囲・背景

第3章 自動運転トラックの進化:概要

  • 自動運転トラック:自動レベル
  • 自動運転トラック:定義
  • 自動運転トラック:要件
  • トラックの自動運転エコシステム
  • 自動運転トラック:メリット
  • テレマティクスサービス要件:システム&ハードウェア

第4章 テレマティクスサービスのエコシステム:概要

  • 現在のテレマティクスのエコシステム
  • 主なテレマティクスサービス:現在 vs 将来のシナリオ

第5章 テレマティクスサービスの現在のホットスポット

  • 現在のホットスポット:ビデオセーフティシステム
  • 現在のホットスポット:隊列走行
  • 現在のホットスポット:オープンプラットフォーム・スマートシティ・データバンク

第6章 自律性のテレマティクスソリューションへの影響:概要

  • 自動運転トラック:自動車・燃料管理サービスへの影響
  • 自動運転トラック:フリート&トレーラー管理サービスへの影響
  • 自動運転トラック:コンプライアンス・セーフティ&セキュリティサービスへの影響
  • 自動運転トラック:ドライバー管理サービスへの影響

第7章 ドライバー管理ソリューションへの影響

  • 自動運転トラック:運転環境の変化
  • ドライバーの役割:現在 vs 将来
  • ドライバーの役割:将来の環境
  • ドライバーの影響:関連サービス

第8章 自動車・フリート管理ソリューションへの影響

  • 自動車管理サービスへの影響
  • フリート管理サービスへの影響
  • コンプライアンス・セーフティ・セキュリティソリューションへの影響

第9章 市場機会の分析

  • テレマティクスソリューションの重要性への影響
  • 将来のテレマティクスサービス:データソースとしてのトラック
  • 将来のテレマティクスサービス:BDA & フリートアナリティクス
  • 将来のテレマティクスサービス:保険・コンプライアンス

第10章 成長機会・推奨行動

  • 自動運転トラック & テレマティクス:成長機会
  • 総論・戦略的必須要件

第11章 総論

  • 総論:三大予測
  • 免責事項

第12章 付録

目次
Product Code: K332-18

TSPs Adapt to Autonomous Trucking with a Range of New-age Services

Imagine driving down a freeway and finding trucks with no drivers travelling at highway speeds. Advancements in autonomous driving technologies will soon make fully autonomous driverless trucks a reality on highways.

Autonomous trucking can broadly be categorized into 5 levels (Level 0 - Level 4) based on the following levels of automation - driver-assisted, partial automation, conditional automation and fully automated. Level 2 driver-assisted automated trucks are already poised to enter the market, as they are currently being developed and tested in several countries. Many of the components enabling Level 2 autonomous trucks are already commercially available. Some countries like the US and regions like Europe might even deploy Level 3 partial automation trucks.

Conditional automation and fully automated trucks will not enter the market until 2030. Even though autonomous trucking technology is advancing rapidly, its usability in highly complex and unpredictable city roads has not yet been demonstrated. A more likely scenario is that these autonomous trucks will be utilized on highways and freeways, which are much easier to predict. It is expected that these trucks will run between ‘Transfer Hubs', delivering and picking up cargo. Drivers are then expected to make the last mile deliveries.

With the advent of such a game changing technology, the future of many supporting industries will undergo massive changes. The telematics industry will be directly affected by this industry-defining transformation. Key telematics services such as vehicle management, driver management, fleet management, and safety & security solutions are expected to evolve from their current applications and find new and diverse applications. While some telematics service providers will gain from these changes, some will lose market shares. Services that support the vehicle system and fleets to operate better will benefit from autonomous technologies, whereas services that aid in driver management and related solutions will be negatively affected, as the role of drivers will reduce with higher automation levels.

However, at least for the next three decades, drivers will be necessary. Their work load will reduce as will the stress of driving; essentially, their roles and responsibilities will evolve but not be done away with.

The study discusses in detail the ways in which the higher automation in the trucking industry will affect the telematics industry and the new challenges and opportunities that come along with it. It also discusses how telematics service providers can better equip themselves in a new era of telematics services.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Autonomous Trucking Roadmap
  • Current Trucking Industry Pain Points
  • Future Autonomous Trucking Pain Points
  • Autonomous Trucking-Regulatory Changes Necessary
  • Autonomous Implications-Regulatory Framework Needs
  • Future Outlook of Autonomous Trucks & Telematics Services

2. RESEARCH OBJECTIVE, SCOPE, AND BACKGROUND

  • Research Scope
  • Key Questions this Study will Answer
  • Research Background and Methodology

3. EVOLUTION OF AUTONOMOUS TRUCKING-AN OVERVIEW

  • Autonomous Trucking-Autonomous Levels
  • Autonomous Trucking-Definitions
  • Autonomous Trucking-Requirements
  • Autonomous Driving Ecosystem in Trucks
  • Autonomous Trucking-Benefits
  • Telematics Services Required-Systems and Hardware
  • Telematics Services Required-Systems and Hardware (continued)

4. ECOSYSTEM OF TELEMATICS SERVICES-AN OVERVIEW

  • Current Telematics Ecosystem
  • Key Telematics Services-Current versus Future Scenario

5. CURRENT HOTSPOTS OF TELEMATICS SERVICES

  • Current Hotspots-Video Safety Systems
  • Current Hotspots-Platooning
  • Current Hotspots-Open Platform, Smart Cities, and Data Banks

6. IMPACT OF AUTONOMY ON TELEMATICS SOLUTIONS-OVERVIEW

  • Autonomous Trucking-Impact on Vehicle & Fuel Management Services
  • Autonomous Trucking-Impact on Fleet & Trailer Management Services
  • Autonomous Trucking-Impact on Compliance, Safety, & Security Services
  • Autonomous Trucking-Impact on Driver Management Services

7. IMPACT ON DRIVER MANAGEMENT SOLUTIONS

  • Autonomous Trucking-Changes in Driving Environment
  • Role of a Driver-Current vs Future
  • Role of a Driver-Future Environment
  • Impact on Driver-related Services

8. IMPACT ON VEHICLE AND FLEET MANAGEMENT SOLUTIONS

  • Impact on Key Vehicle Management Services
  • Impact on Key Fleet Management Services
  • Impact on Key Compliance, Safety, and Security Solutions

9. OPPORTUNITY ANALYSIS

  • Impact on Market Relevance of Telematics Solutions
  • Key Future Telematics Services-Truck as a Data Source
  • Key Future Telematics Services-BDA & Fleet Analytics
  • Key Future Telematics Services-Insurance & Compliance

10. GROWTH OPPORTUNITIES AND CALL TO ACTION

  • Autonomous Trucking & Telematics-Growth Opportunities
  • Conclusions and Strategic Imperatives

11. CONCLUSION

  • The Last Word-3 Big Predictions
  • Legal Disclaimer

12. APPENDIX

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
Back to Top