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市場調査レポート

コンパニオン診断:バイオマーカープラットフォームによる精密医療

Companion Diagnostics: Biomarker Platforms Enabling Precision Medicine

発行 Frost & Sullivan 商品コード 746078
出版日 ページ情報 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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コンパニオン診断:バイオマーカープラットフォームによる精密医療 Companion Diagnostics: Biomarker Platforms Enabling Precision Medicine
出版日: 2018年11月13日 ページ情報: 英文 59 Pages
概要

予防バイオマーカーと予後バイオマーカーが標的とする癌治療薬の創薬開発プログラムの中心的要素を形成しています。腫瘍にバイオマーカーを利用するための画期的技術が個別化医療や精密癌治療の道を開拓しています。

当レポートでは、世界のコンパニオン診断市場について調査し、市場の動向と技術動向、製薬業界の及ぼす影響、ビジネス戦略モデル、ベンチマーキングについてまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 技術概要と動向

  • 分析の重要要素
  • コンパニオン診断の概要
  • コンパニオン診断の有効性と性能バリデーション
  • 癌のコンパニオン診断の全容
  • 精密腫瘍学加速経路
  • コンパニオン診断のバイオマーカー層別
  • コンパニオン診断の新興の機会

第3章 技術動向レビューと評価

  • バリューチェーンを再形成する技術シナジー
  • 製品開発と商品化
  • 技術とビジネス動向:加速因子
  • 技術とビジネス動向:課題
  • コンパニオン診断ソリューションを促進する新たなアプローチ

第4章 コンパニオン診断が製薬業界に及ぼす影響

  • 市場動向と機会
  • 技術フォーカス
  • 治療分野と地域別セグメンテーション
  • コンパニオン診断が治療分野に及ぼす影響
  • 有望な製薬市場リーダー

第5章 ビジネス戦略モデル

  • ビジネス戦略におけるステークホルダーの役割
  • 技術移転評価と認識
  • 破壊的ソリューション
  • ビジネスモデルハイブリッド化
  • 全体的環境影響因子
  • 将来見通し

第6章 資金調達と投資

  • 主な機会
  • 資金調達・投資モデルと導入
  • 長期的見通し、証券化、クレジット
  • 戦略的連携

第7章 実績ベンチマーキング

  • ベンチマーキングのマルチ基準アプローチ
  • 戦略的ポートフォリオ評価
  • 技術革新
  • 財務実績
  • 市場の展開
  • 成功のためのアクション
  • 分析実績結果
  • マルチ基準最終評価
  • 戦略的因子:重要な成功因子

第8章 主な業界影響因子

目次
Product Code: D83E

Unveiling One of the Most Promising Fields of Therapeutic Technology Synergy

Both predictive and prognostic biomarkers constitutes an central element in each and every targeted oncology drug discovery and development program. Breakthrough technologies allowing leveraging biomarkers for oncology are paving the way of personalized medicine and precision oncology. Indeed, oncology biomarkers provide the clinical community with the opportunity to offer individualized therapies and health programs. Furthermore, oncology biomarkers enable to get critical information about the mechanism of action of a drug or target, to profoundly study carcinogenesis process, and to match patient characteristics specifically to the most appropriate treatment.

Table of Contents

1.0. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Companion Diagnostics: The Bigger Picture
  • 1.2. Research Focus: Advancing New Diagnostics and Therapeutics
  • 1.3. Research Scope: Unveiling Novel Diagnostics Pathways
  • 1.4. Analysis Framework: Frost & Sullivan's Core Value
  • 1.5. Research Methodology: Five Steps toward Success

2.0. TECHNOLOGY SNAPSHOT AND TRENDS

  • 2.1. Key Elements of Analysis: The ‘Companion Diagnostics' Concept
  • 2.2. Brief Overview of Companion Diagnostics
  • 2.3. Effectiveness and Performance Validation for CDx
  • 2.4. Overall Landscape of Cancer Companion Diagnostics
  • 2.5. Precision Oncology Accelerated Pathway
  • 2.6. Biomarker Stratification for Companion Diagnostics
  • 2.7. Emerging Opportunities for Companion Diagnostics

3.0. TECHNOLOGY STATUS REVIEW AND ASSESSMENT

  • 3.1. Technology Synergy Reshaping Value Chain
  • 3.2. Product Development and Commercialization
  • 3.3. Technology and Business Landscape: Accelerators
  • 3.4. Technology and Business Landscape: Challenges
  • 3.5. New Approaches Driving Companion Diagnostics Solutions

4.0. IMPACT OF COMPANION DIAGNOSTICS ON THE PHARMACEUTICAL INDUSTRY

  • 4.1. Market Dynamics and Opportunities
  • 4.2. Market Potential: Technology Focus Segmentation
  • 4.3. Market Potential: Therapeutic Area and Regional Segmentation
  • 4.4. Impact of Companion Diagnostics on Therapeutic Areas
  • 4.5. Prominent Pharmaceutical Market Leaders

5.0. BUSINESS STRATEGY MODELS

  • 5.1. The Role of Stakeholders in Business Strategy
  • 5.2. Technology Transfer Assessment and Perceptions
  • 5.3. Disruptive Companion Diagnostics Solutions
  • 5.4. Business Model Hybridization
  • 5.5. Overall Environmental Impact Factors
  • 5.6. Future Perspective for Companion Diagnostics

6.0. FUNDING AND INVESTMENT LANDSCAPE

  • 6.1. Key Funding and Investment Opportunities
  • 6.2. Funding and Investment Models and Adoption
  • 6.3. Funding Long Shots, Securitization, and Credit
  • 6.4. Strategic Collaborations

7.0. PERFORMANCE BENCHMARKING

  • 7.1. Multicriteria Approach for Benchmarking
  • 7.2. Strategic Portfolio Assessment
  • 7.3. Level 1 Criteria: Innovation Development
  • 7.4. Level 1 Criteria: Financial Performance
  • 7.5. Level 1 Criteria: Market Evolution
  • 7.6. Level 2 Criteria: Key Actions for Success
  • 7.7. Analytic Performance Results
  • 7.8. Multicriteria Final Assessment
  • 7.9. Strategic Imperatives: Critical Success Factors

8.0. KEY INDUSTRY INFLUENCERS

  • 8.1. Key Industry Influencers
  • 8.1. Key Industry Influencers (continued)
  • 8.1. Key Industry Influencers (continued)
  • 8.1. Key Industry Influencers (continued)
  • 8.1. Key Industry Influencers (continued)
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