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市場調査レポート

世界の自動車小売業における収益機会の分析・予測:〜2030年

Powering Monetizing Opportunities in Global Automotive Retail, Forecast to 2030

発行 Frost & Sullivan 商品コード 746068
出版日 ページ情報 英文 42 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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世界の自動車小売業における収益機会の分析・予測:〜2030年 Powering Monetizing Opportunities in Global Automotive Retail, Forecast to 2030
出版日: 2018年11月01日 ページ情報: 英文 42 Pages
概要

将来の自動車産業を見据える上で、製造業者は提携サービスパートナーによるパーソナルな車内エクスペリエンスの提供に焦点を当て、自動車販売による売上と定期保守による収益以外の収益機会を検証する必要があります。産業全体でエクスペリエンス中心主義へと移行する中で、フィンテックが重要な役割を果たします。

当レポートでは、世界の自動車小売業における新しい収益機会についてデジタル決済の影響を中心に調査し、デジタル決済の自動車販売への影響、オムニチャネル小売サービスによるデジタル販売の推進動向、デジタル決済の実現技術、各種製品・サービス・取り組みの事例、成長機会・推奨行動の分析、将来の展望などをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 要点
  • 自動車製造業者による収益化の展望
  • デジタル決済:自動車産業におけるエクスペリエンスの再定義
  • フィンテック:定義・特徴
  • ブロックチェーン:定義・特徴

第2章 調査範囲・調査目的

第3章 デジタル決済の自動車販売への影響

  • サブスクリプションベースのモデル:成長推進因子・在庫縮小
  • 自動車サブスクリプションモデル:需要の急増
  • 自動車販売を推進するデジタルファイナンシング
  • 顧客保持力を拡大するデジタルファイナンシング

第4章 オムニチャネル小売サービス:デジタル販売の推進

  • チャットボット・デジタルカスタマーエクスペリエンス
  • 自動車自動販売機:新しい小売モデル?
  • 自動車部門へのAlibabaの参入
  • AlibabaのTmallとMaserati-Smart Store
  • Daimlerの既存能力:デジタルエコシステム

第5章 デジタル決済の実現因子

  • 収益ストリームの再循環による収益化
  • Stripe:ビジネスモデルと決済のリンク付け
  • アナログ自動車デジタル能力ビルダー
  • 自動決済処理

第6章 ブロックチェーンの自動車産業への影響

  • OEMのブロックチェーン実装アプローチ
  • Daimler・LBBWブロックチェーン:概念実証
  • ブロックチェーンの主な機能エリア:自動車産業
  • ZF・UBS・Innogy・IBMによるCar eWallet

第7章 成長機会・推奨行動

  • 自動車フィンテックにおける成長機会
  • 成功・成長のための戦略的必須要件

第8章 総論

  • 総論
  • 免責事項

第9章 付録

目次
Product Code: K241-18

Digital Allied Services to become a Margin Booster for OEMs by 2025 as the Digital Ecosystem Evolves

Apart from providing a host of key market innovator profiles, this research highlights the opportunities that can be mined with the application of digital transactions in the automotive industry. The study showcases the potential areas for automakers and suppliers for investment and for technology companies to focus on to maximize their revenue potential in the automotive industry. As the automotive industry is facing narrowing margins, the need to look for other revenue streams and also keep the customer committed to the brand is paramount. This can be achieved by creating an experience across the lifetime of the customer's ownership.

The need for manufacturers to look beyond initial vehicle sales and periodic maintenance revenue focusing on providing a personalized in-vehicle experience through allied service partners is critical to the future of the automotive industry. The role of fintech in enabling an industry-wide transition from a transactional to an experience-centric one is important to help the traditional ecosystem embrace digital transformation. Automotive companies are focusing on reducing the technology gap and improving customer experience with new customer touchpoints through fintech partnerships in retail and finance. Online retail spending is expected to cross $3 billion by 2025, with several digital feeder systems, including digital lead generation, eCommerce platforms, and 100% online retailing. A mature market worth more than $1 trillion is yet to be disrupted by digital financing options. Banks and original equipment manufacturers (OEMs) are looking for partnerships and pilots to get the right offering mix. In the insurance space, digitizing insurance claims processing will help insurers eliminate fraudulent claims while reducing processing time by 80% and lowering settlement overhead cost by 90%. Technology companies such as Google and Tencent are expected to lead the digitization of on-demand convenience services as OEMs strive to ensure that revenue stays within the core automotive ecosystem.

China is an important global growth engine for technology innovation. The disruption is more evident in China, where technology companies, eCommerce firms, and automakers do not hold back with their retail innovation. Facial recognition linking online and offline initiatives and reimagining vehicle test drive experiences are some of the areas where the traditional automotive practices are being transformed.

Leading the way is Alibaba that operates the country's largest eCommerce platforms and has more than half a billion consumers shopping on its marketplace. While online sales penetration in China is the highest in the world, brick-and-mortar retail still accounts for more than 80% of total retail sales. Alibaba is not shying away from influencing automotive retail practices.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Executive Summary-Key Takeaways
  • Automotive Manufacturers' Monetization Scope
  • Digital Payments-Redefining Automotive Experience
  • Fintech-Definition and Properties
  • Blockchain-Definition and Properties

2. RESEARCH SCOPE AND OBJECTIVES

  • Research Scope
  • Key Questions this Study will Answers

3. IMPACT OF DIGITAL PAYMENTS ON AUTOMOTIVE SALES

  • Subscription-based Models-A Growth Catalyst and Inventory Eliminator
  • Vehicle Subscription Models to Boost Demand
  • Digital Financing to Drive Vehicle Sales
  • Digital Financing-Powering Customer Retention

4. OMNICHANNEL RETAIL SERVICES-POWERING DIGITAL SALES

  • Move Aside Chatbots-A Digital Customer Experience
  • Vehicle Vending Machine-A New Retail Model?
  • Signaling the Entry of Alibaba in the Automotive Space
  • Alibaba's Tmall and Maserati-Smart Store
  • Daimler's Existing Capabilities-A Digital Ecosystem

5. ENABLERS OF DIGITAL PAYMENTS

  • Monetizing Recurring Revenue Streams
  • Stripe-Linking Business Models to Payments
  • Anagog-Automotive Digital Capability Builder
  • Automatic Payments Processing

6. IMPACT OF BLOCKCHAIN-AUTOMOTIVE INDUSTRY

  • OEMs' Approach to Blockchain Implementation
  • Daimler and LBBW Blockchain-Proof of Concept
  • Key Functional Areas for Blockchain-Automotive Industry
  • Car eWallet by ZF, UBS, Innogy, and IBM

7. GROWTH OPPORTUNITIES AND COMPANIES TO ACTION

  • Growth Opportunities in Automotive Fintech
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

8. CONCLUSION

  • Key Conclusions
  • Legal Disclaimer

9. APPENDIX

  • Market Engineering Methodology
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