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市場調査レポート

フリート管理とテレマティクスソリューション:南北アメリカのフリート管理事業者による要望・投資意欲

Americas Fleet Managers' Desirability and Willingness to Pay for Fleet Management and Telematics Solutions, 2017

発行 Frost & Sullivan 商品コード 670607
出版日 ページ情報 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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フリート管理とテレマティクスソリューション:南北アメリカのフリート管理事業者による要望・投資意欲 Americas Fleet Managers' Desirability and Willingness to Pay for Fleet Management and Telematics Solutions, 2017
出版日: 2018年07月26日 ページ情報: 英文 125 Pages
概要

2020年には3500万台を超えるトラックがコネクテッドトラックとなると推計されています。その状況下、フリート管理事業者の約40%がコネクテッドトラックを必須のものと考えており、また、スマートロードおよびスマートシティの導入とともに、スマートトラックも必要不可欠のものとなるでしょう。

当レポートでは、南北アメリカのフリート管理事業者によるフリート管理・テレマティクスソリューションへの要望および投資意欲を調査し、南北アメリカのコネクテッドトラック市場の現況、フリート管理者の現在の課題と現在の解消ソリューション、テレマティクスソリューションの利用動向、好みのテレマティクスハードウェア・テレマティクスサービス・価格設定・ビジネスモデル、好みのテレマティクスベンダーと満足度、ベンダーの選定基準などをまとめています。

第1章 調査目的・調査手法

第2章 市場背景:南北アメリカのコネクテッドトラック市場

  • フリート運営の総コスト:テレマティクス導入のメリット
  • テレマティクスによる削減経費のタイプ
  • 主要テレマティクスサービス
  • 将来統合される主要テレマティクスサービス
  • フリート管理事業者およびテレマティクスプロバイダーにとっての市場機会
  • ケーススタディ:フリート管理事業者のフィードバックの重要性
  • コネクテッドトラック:成長の潜在性
  • 米国・カナダのフリートテレマティクス市場:市場概要
  • ラテンアメリカ主要国のフリートテレマティクス市場:市場概要
  • 南北アメリカのフリートテレマティクス市場:地域概要

第3章 調査対象者の概要

第4章 エグゼクティブサマリー

  • 顧客調査の対象セクション
  • 課題と現在のソリューション
  • テレマティクスへの認識・姿勢
  • テレマティクスの利用とそのメリット
  • 好みのテレマティクスベンダー・満足度インデックス
  • 好みのテレマティクスハードウェア・今後の期待
  • 好みのテレマティクスサービス・今後の期待
  • 好みの価格設定・ビジネスモデル
  • テレマティクスベンダーの選定基準
  • フリートテレマティクスへの認知度
  • テレマティクスユーザー・非ユーザーの好み
  • フリート企業の好み:国別
    • 米国
    • カナダ
    • ブラジル
    • メキシコ

第5章 課題と現在の解消ソリューション

  • フリート運営における主要課題
  • 広く利用されている非テレマティクスフリート管理ソリューション
  • 車両選定基準

第6章 テレマティクスの認識・姿勢

  • フリートテレマティクスソリューションの認知度
  • 自動車エンジンからのデータの重要性
  • フリートテレマティクスソリューションへの姿勢
  • フリートテレマティクスソリューションに投資しない理由
  • フリートテレマティクス利用を促すメリット
  • 次の購入時にフリートテレマティクスを検討するか
  • OEMテレマティクス利用への姿勢

第7章 テレマティクスソリューションの利用とメリット

  • テレマティクスソリューション搭載フリート:普及レベル
  • テレマティクスへの投資の理由
  • テレマティクスユーザーに広く利用されているフリートテレマティクスパッケージ
  • 非テレマティクスユーザーのフリートテレマティクスパッケージへの関心
  • テレマティクスソリューションへの満足度
  • テレマティクス・非テレマティクスソリューションによるコスト削減
  • フリートテレマティクスサプライヤーの利用とタイプ

第8章 好みのテレマティクスベンダーと満足度インデックス

  • 満足度と変更への意思
  • 好みのフリートテレマティクスベンダー
  • テレマティクスサービスの無償の初年度以降の利用への意思、など

第9章 好みのテレマティクスハードウェア・今後の期待

  • 好みのテレマティクスハードウェア・今後の期待
  • ECMからのデータの重要性
  • フリートテレマティクスハードウェアの好みのタイプ
  • テレマティクスハードウェアデバイスの主な選定基準
  • フリートテレマティクスハードウェアディスプレイの好みのタイプ

第10章 好みのテレマティクスサービス・今後の期待

  • 好みのテレマティクスサービス・今後の期待
  • 車両管理
  • ドライバー管理・ドライバー行動管理
  • セーフティ&セキュリティ管理
  • トレイラー管理
  • オーダー管理
  • テレマティクスパッケージの好み:現在の利用 vs 将来的関心
  • 主な付加価値テレマティクスサービスの統合に関する好み

第11章 好みの価格設定・ビジネスモデル

  • 好みの価格設定:フリートテレマティクスハードウェアデバイス
  • 好みの価格設定:テレマティクスパッケージ:国別
  • 理想的なカスタムテレマティクスパッケージ
  • 好みの価格設定:個別の追加サービスの統合
  • 好みのビジネスモデル:アップフロント投資 vs 非アップフロントコスト
  • 収益共有ビジネスモデルの好み

第12章 テレマティクスベンダーの選定基準

第13章 付録

第14章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: K2C2-18

Understand Consumer Perceptions, Switching Behaviour and Willingness to Pay

The overall objectives of this study are to investigate typical attitudes towards fleet telematics (fleet management system solutions), understand key features and service expectations; explore perceptions and willingness to pay for fleet telematics services; examine vendor satisfaction and brand perceptions; and look at vendor consideration and selection criteria. Data was collected by means of a panel-based survey in the US, Canada, Brazil and Mexico. A total of 210 decision makers or key influencers for fleet management solutions were surveyed to obtain the results. Service packages discussed in the study are fuel management, vehicle management, safety and security, order management, driver management, driver behaviour management and trailer management.

Research Scope

  • Evaluate general attitude towards fleet telematics (FMS)
  • Understand features and services that are expected from a device as well as most preferred back-office services standpoint
  • Measure perceptions and willingness to pay for fleet telematics services
  • Understand key vendor considerations and selection criteria
  • Measure level of satisfaction with vendors

Why Connected Truck Market?

  • By 2020, more than 35 million of trucks globally will be connected
  • Nearly 40% of fleet managers feel connected trucks are a "must have"
  • With smart roads and smart cities, smart trucks will be a necessity
  • Driver behaviour and compliance will be the key aspects for fleet optimisation
  • Future trucks will allow the user to easily pay for fuel, toll, parking, infotainment and many more in real time

Research Highlights

  • Challenges Faced and Current Non-Telematics Solutions Used to Address - identifies current non-telematics solutions used to address the challenges and the benefits realised
  • Awareness and Attitude towards telematics - identifies the perception of telematics, and the reasons for not investing
  • Usage of Telematics and Benefits Realised - presents the type of telematics solutions largely used and the reasons for investing
  • Preferred Telematics Vendor and Satisfaction Index - showcases the satisfaction level of current telematics solution and presents the preferred telematics solution for the future
  • Preferred Telematics Hardware and Future Expectation - identifies the preference of hardware device and in-cab display
  • Preferred Telematics Services and Future Expectation - highlights the most used telematics services today and the preferred telematics services for the future
  • Preferred Pricing and Business Model - identifies the preferred hardware and service pricing of telematics services and packages; and the interest towards new business models
  • Preferred Selection Criteria of Telematics Vendor - identifies the initial criteria to nominate a telematics vendor and the popular medium used to follow a telematics vendor.

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

  • Research Objectives-Fleet Management Survey
  • Research Methodology
  • Definitions
  • Research Methodology-Questions About Fleet Telematics Services

2. CONNECTED TRUCK MARKET-AN OVERVIEW OF THE AMERICAS MARKET (MARKET CONTEXT)

  • Total Cost of Fleet Operation-Benefits of Installing Telematics
  • Types of Savings using Telematics-Managing Cost is Essential
  • Key Telematics Services
  • Key Telematics Services to Integrate in Future
  • Opportunities for All-Fleet Manager and Telematics Provider
  • Case Study-Importance of Fleet Manager's Feedback
  • Connected Truck Growth Potential
  • US and Canada Fleet Telematics Market-Market Snapshot
  • Select LATAM Fleet Telematics Market-Market Snapshot
  • Americas Fleet Telematics Market-Regional Snapshot

3. SAMPLE OVERVIEW

  • Sample Structure-Fleet Characteristics
  • Sample Structure-Customer Type
  • Respondent Position and Industry
  • Area of Operating
  • Key Parameters of Purchased Commercial Vehicles

4. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Sections Covered in the Customer Research
  • Challenges Faced and Current Solutions Used to Address
  • Awareness and Attitude towards Telematics
  • Usage of Telematics and Benefits Realized
  • Preferred Telematics Vendor and Satisfaction Index
  • Preferred Telematics Hardware and Future Expectation
  • Preferred Telematics Services and Future Expectation
  • Preferred Pricing and Business Model
  • Preferred Selection Criteria of Telematics Vendor
  • Familiarity of Fleet Telematics is Very High
  • High Satisfaction Score is Realised
  • Preferences of Telematics Users and Non-Users
  • Preference of Fleet Companies by Countries
  • Preference of Fleet Companies by Countries (continued)
  • Preference of Fleet Companies by Countries (continued)
  • Executive Findings of US Fleets
  • Executive Findings of Canada Fleets
  • Executive Findings of Brazil Fleets
  • Executive Findings of Mexico Fleets

5. CHALLENGES FACED AND CURRENT SOLUTIONS USED TO ADDRESS

  • Challenges Faced and Current Solutions Used to Address
  • Key Challenges in Operating the Fleet
  • Key Challenges in Operating the Fleet (continued)
  • Widely Used Non-Telematics Fleet Management Solution
  • Criteria for Choosing Vehicles to Equip Fleet Management Solutions

6. AWARENESS AND ATTITUDE TOWARD TELEMATICS

  • Awareness and Attitude toward Telematics
  • Familiarity of Fleet Telematics Solutions
  • Importance of Data from Vehicle Engine
  • Attitude Towards Fleet Telematics Solutions
  • Reasons for Not Investing in Fleet Telematics Solutions
  • Benefits that Can Convince to Use Fleet Telematics
  • Likeliness toward Considering Fleet Telematics in Next Vehicle Purchase
  • Attitude toward Usage of OEM Telematics

7. TELEMATICS SOLUTIONSUSAGE AND BENEFITS REALISED

  • Usage of Telematics and Benefits Realised
  • Fleet with Telematics Solutions in Use-Penetration Level
  • Reasons for Investing into Telematics
  • Fleet Telematics Packages Widely Used by Telematics Users
  • Interest towards Fleet Telematics Packages for Non-telematics Users
  • Satisfaction with Telematics Solutions
  • Cost Savings Achieved by Telematics and Non-Telematics Solutions
  • Usage and Type of Fleet Telematics Supplier

8. PREFERRED TELEMATICS VENDOR AND SATISFACTION INDEX

  • Preferred Telematics Vendor and Satisfaction Index
  • Satisfaction and Willingness to Change
  • Preferred Fleet Telematics Vendor
  • Integration of OEM Telematics in Other Vehicle Makes
  • Willingness to Retain Telematics Services After Initial Free Year

9. PREFERRED TELEMATICS HARDWARE AND FUTURE EXPECTATION

  • Preferred Telematics Hardware and Future Expectation
  • Importance of Data from Engine Control Module
  • Preferred Type of Fleet Telematics Hardware
  • Key Selection Criteria-Telematics Hardware Device
  • Preferred Type of Fleet Telematics Hardware Display

10. PREFERRED TELEMATICS SERVICES AND FUTURE EXPECTATION

  • Preferred Telematics Services and Future Expectation
  • Vehicle Management-Usage
  • Driver and Driver Behaviour Management-Usage
  • Safety and Security Management-Usage
  • Trailer Management-Usage
  • Order Management-Usage
  • Preference of Telematics Packages-Current Usage versus Future Interest
  • Preference for Integrating Key Value-added Telematics Services (I)
  • Preference for Integrating Key Value-added Telematics Services (II)

11. PREFERRED PRICING AND BUSINESS MODEL

  • Preferred Pricing and Business Model
  • Preferred Pricing for Fleet Telematics Hardware Device
  • Preferred Pricing for Fleet Telematics Hardware Device (continued)
  • Preferred Pricing for Individual Telematics Packages-By Country
  • Ideal Custom Telematics Package
  • Preferred Pricing for Integrating Individual Additional Services
  • Preferred Business Model-Upfront Investment versus No Upfront Cost
  • Preference in Profit Sharing Business Model

12. PREFERRED SELECTION CRITERIA OF TELEMATICS VENDOR

  • Selection Criteria of Telematics Vendor
  • Selection Criteria-Fleet Telematics Vendor
  • Key After-Sales Support Services
  • Information Sources
  • Legal Disclaimer

13. APPENDIX

  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)

14. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
  • Industry Convergence
  • 360° Research Perspective
  • Implementation Excellence
  • Our Blue Ocean Strategy
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