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市場調査レポート

スマートな世界のための安全なコネクテッドカー・自動運転車

Securing Connected and Autonomous Cars for a Smarter World

発行 Frost & Sullivan 商品コード 662137
出版日 ページ情報 英文 52 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.61円で換算しております。
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スマートな世界のための安全なコネクテッドカー・自動運転車 Securing Connected and Autonomous Cars for a Smarter World
出版日: 2018年06月29日 ページ情報: 英文 52 Pages
担当者のコメント
車両の脆弱な周辺ECUが標的とされることで、ブレーキやステアリング、エンジンにダメージを与え、コアECUを制御させる危険性が高まっています。当レポートではコネクテッドカーのセキュリティ市場について、図表を交えながら解説しております。
概要

自動車は、より多くのソフトウェアを組込み、ますます接続性が強くなっており、サイバーセキュリティ攻撃に対して脆弱性を示しています。現在、自動車は約100のECUと1億回線以上のコードを有し、ハッカーの攻撃対象となっています。

当レポートでは、コネクテッドカー市場について調査し、コネクテッドカーセキュリティの概要、コネクテッドのセキュリティ課題、コネクテッドカーセキュリティ市場における技術進歩、主な市場動向・発展、主なイノベーター、特許、導入動向、および主な資金イニシアチブなどについてまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 コネクテッドカーのセキュリティ:概要

  • ECUおよびコネクテッドコンポーネント数の増加により、複数のサーフェスアタックポイントが増加
  • 全てのステークホルダーは、安全なドライビングエクスペリエンスに向け、改良された製品・サービスを革新・開発するための提携を構築
  • セキュリティ違反関連のイベントは、自動車産業において安全なベストプラクティスを開発するニーズを促進
  • 自動車エコシステムは、IoT、およびV2X通信といった複数ドメインの統合に向かって動く
  • 安全なコネクティビティは製造プロセス自体への組み込みが求められる

第3章 コネクテッドカーのセキュリティ:課題

  • 不正アクセスは、コネクテッドエコシステムにおける主要なセキュリティ課題のひとつ
  • 自動車へのサイバー攻撃の結果
  • コネクテッドカーセキュリティの促進因子・課題の影響評価
  • 脅威のベクトルは主に車載の物理的接続ポイントおよびワイヤレスシステム経由でアクセス

第4章 コネクテッドカー:セキュリティアーキテクチャー

  • コネクテッドカーの分散型セキュリティアーキテクチャー
  • いたずら防止機能を用いたハードウェア最適化の保証が必要

第5章 コネクテッドカーのセキュリティに関連した主なイノベーション

第6章 コネクテッドカーのセキュリティの特許情勢・動向

第7章 コネクテッドカーの安全を確保する規制の概要

第8章 自動車市場、特にコネクテッドカーにおけるGDPRとその影響

第9章 コネクテッドカーセキュリティの技術ロードマップ

第10章 アナリストの視点・戦略提言

第11章 業界の契約

目次
Product Code: D81D

Technology Collaborations Accelerating Connected Car Security Industry

Cars are continually incorporating more software and becoming more connected, opening up vulnerabilities to cyber security attacks. At present cars have approximately 100 ECUs and more than 100 million lines of code which provides a massive attack surface for hackers. Hackers can exploit and gain access to any vulnerable, peripheral ECU such as Bluetooth, to take control of critical core ECUs which controls brakes or engine. Hackers can disabled a vehicle's brakes or steering, can shut down the engine, or manipulate other on-board systems through denial of service attacks (DDoS), thereby endangering the vehicle occupants' lives. Also, addition of any connected component to support vehicle infotainment systems, maintenance monitoring, and other systems, increases cyber-attack possibilities.

Key security challenges faced by the automotive industry in IoT ecosystem are through following threat vectors:

  • Vulnerable Connected Components
  • Data Transmissions and Unauthorized Access
  • Unsecured Software (OTA) Updates

In brief, this research service covers the following points:

  • 1. Connected Car Security - An Overview
  • 2. Security Challenges for Connected Cars
  • 3. Technology Advancements in Connected Car Security Arena
  • 4. Key Market Trends and Developments
  • 5. Key Innovations related to OTA updates and ECU security
  • 6. Patent, adoption trends and key funding initiatives

Table of Contents

1.0. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Research Scope
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.2. Research Methodology Explained
  • 1.3. Key Findings

2.0. CONNECTED CAR SECURITY - AN OVERVIEW

  • 2.1. Multiple Surface Attack Points are Going to Increase with the Increasing Number of ECUs and Connected Components
  • 2.2. All Stakeholders will Forge Partnerships to Innovate and Develop Enhanced Products and Services for a Secure Driving Experience
  • 2.3. Key Triggering Events Related to Security Breach are Driving the Need for Developing Secure Best Practices in the Automotive Industry
  • 2.4. Automotive Ecosystem is Moving toward Integration of Multiple Domains, such as IoT, and V2X Communication
  • 2.5. Secure Connectivity Requirement Needs to be Embedded in the Manufacturing Process Itself

3.0. CHALLENGES FOR CONNECTED CAR SECURITY

  • 3.1. Unauthorized Access is One of the Prime Security Challenges in the Connected Ecosystem
  • 3.2. Consequences of Cyber Attacks on Cars
  • 3.3. Impact Assessment of Drivers and Challenges for Connected Car Security
  • 3.4. Threat Vectors Majorly Gain Access through In-vehicle Physical Connection Points and Wireless Systems

4.0. CONNECTED CAR SECURITY ARCHITECTURE

  • 4.1. Connected Car Distributed Security Architecture
  • 4.2. Secure Optimization of Hardware with Tamper Proof Security is Necessary

5.0. KEY INNOVATIONS RELATED TO SECURITY OF CONNECTED CARS (ECU SECURITY, OTA UPDATES, IN-VEHICLE NETWORKS)

  • 5.1. Karamba Security Enables OEMs to Integrate Security Measures in the Software Development Process
  • 5.2. Layered Security Approach Provided by Argus Solution is Protecting Critical On Board Systems
  • 5.3. Deep Learning-based Solution Scans for Vulnerability throughout the Software Development Lifecycle
  • 5.4. Multilayered Car Security Architecture Simulates Potential Threat Vectors
  • 5.5. ECU Security and OTA Updates are becoming Key Elements of Majority of Security Offerings

6.0. PATENT LANDSCAPE AND TRENDS FOR CONNECTED CARS SECURITY

  • 6.1. Technology Developers Driving Rapid Advancements in the Connected Car Security Space through Licensing
  • 6.2. Automotive, Semiconductor, and Telecom Industries are Leading Connected Car Security Patent Holders
  • 6.3. Key Patent Families - Application vs Innovation Metrics (2015-2017)
  • 6.4. IBM Poised to Emerge as a Leader in the Connected Car Security Space in the Long Term
  • 6.5. Key Patents on Secure Data Transmission
  • 6.6. Key Patents on In-vehicle Communication Network

7.0. REGULATION OVERVIEW FOR SECURING CONNECTED CARS

  • 7.1. Alliances between Major Automotive Companies are Primarily Driving Development in the Connected Car Security Framework
  • 7.2. Adopting a More Flexible Regulatory Approach will Enable Development of Cybersecurity Best Practices

8.0. GDPR AND ITS IMPLICATIONS ON THE AUTOMOTIVE SECTOR, ESPECIALLY CONNECTED CARS

  • 8.1. OEMs needs to Align their Vehicles and Connected Car Ecosystem with the Regulation for Compliance
  • 8.2. GDPR Enforcement to Boost the Personal Data Privacy Norms

9.0. TECHNOLOGY ROADMAP FOR CONNECTED CAR SECURITY

  • 9.1. Proposed Technology Roadmap for Enhancing Connected Car Security Capabilities

10.0. ANALYST VIEWPOINTS AND STRATEGIC RECOMMENDATIONS FOR SECURING CONNECTED CARS

  • 10.1. Strategic Collaborations will be Key to Secured Connected Cars
  • 10.2. Ensuring Data Privacy and Authentication of User Identity will Drive Adoption of Connected Cars in the Near Future

11.0. INDUSTRY CONTACTS

  • 11.1. Key Contacts
  • 11.1. Key Contacts (continued)
  • Legal Disclaimer
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