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市場調査レポート

欧州のフリート管理者の、有料フリート管理ソリューションの利用に関する要望・意思:フランス・ドイツ・英国・イタリア・ポーランド (2017年)

2017 European Fleet Managers Desirability and Willingness to Pay for Fleet Management Solutions - France, Germany, the UK, Italy, and Poland

発行 Frost & Sullivan 商品コード 658265
出版日 ページ情報 英文 111 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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欧州のフリート管理者の、有料フリート管理ソリューションの利用に関する要望・意思:フランス・ドイツ・英国・イタリア・ポーランド (2017年) 2017 European Fleet Managers Desirability and Willingness to Pay for Fleet Management Solutions - France, Germany, the UK, Italy, and Poland
出版日: 2018年06月14日 ページ情報: 英文 111 Pages
概要

当レポートでは、欧州諸国のフリート用テレマティクス (フリート管理システムソリューション) 市場の現状について分析し、現在のシステムの主な機能やサービス内容、現在の市場での普及率と利用状況、ユーザー側 (フリート管理者) の満足度と要望する機能・サービス、ブランド認識度、ベンダーの選択条件、今後の市場動向への影響といった項目を調査しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析目的・手法

第3章 コネクテッド・トラック市場:欧州市場の概況 (市場の背景事情)

  • フリート管理の総費用:テレマティクス導入の利点
  • テレマティクスによる費用削減効果の内容:管理費用が主体
  • 主要なテレマティクス・サービス:今後の統合の動き
  • 全てのフリート管理者・テレマティクス企業にとっての市場機会
  • ケーススタディ:フリート管理者の反応の重要性
  • コネクテッドトラックの成長可能性
  • 欧州のフリート用テレマティクス市場:概略
  • 欧州のフリート用テレマティクス市場:地域別の概略

第4章 サンプル概要

  • サンプル構造:フリートの特性
  • サンプル構造:顧客の種類
  • 調査回答者のポジションと業界
  • 操業地域と年間走行距離:国別

第5章 現在直面している課題と、その解決策

  • 現在直面している課題と、その解決策
  • フリート運用に関する主な課題
  • 非テレマティクス系ソリューションを選択する基準と、得られる利点
  • 広く使われている、非テレマティクス系フリート管理ソリューション

第6章 テレマティクスに関する認知度と考え方

  • テレマティクスに関する認知度と考え方
  • フリート用テレマティクス・ソリューションへの熟知度
  • フリート用テレマティクス・ソリューションに対する考え方
  • フリート用テレマティクス・ソリューションに投資しない理由
  • フリート用テレマティクスの利用を納得させるような利点
  • 次に車を購入する際に、フリート用テレマティクスを搭載する可能性

第7章 テレマティクス・ソリューションの利用状況と、実感された利点

  • テレマティクスの利用状況と、実感された利点
  • テレマティクス・ソリューションを使用中のフリート:普及率
  • テレマティクス分野に投資する理由
  • 広く利用されているフリート・テレマティクス・パッケージ
  • テレマティクス・ソリューションへの満足度
  • フリート用テレマティクスの利用状況と、サプライヤーの種類

第8章 テレマティクス・ユーザーのベンダー選好と満足度指数

  • 人気の高いテレマティクス・ベンダーと満足度
  • 満足度とベンダー乗り換えの意思
  • 人気の高いフリート用テレマティクス・ベンダー
  • 新車用 (OEM) テレマティクスの、他の車両への搭載
  • 初期無料期間が過ぎたのちも、テレマティクスサービスを継続する意欲
  • 人気の高いテレマティクス・ベンダー:テレマティクス・パッケージ別

第9章 人気の高いテレマティクス・ハードウェアと、今後の見通し

  • 人気の高いテレマティクス・ハードウェアと、今後の見通し
  • 人気の高いフリート用テレマティクス・ハードウェアの種類
  • 主な選択基準:テレマティクス・ハードウェア
  • テレマティクス・ハードウェア/ディスプレイ:人気の高い種類

第10章 人気の高いテレマティクス・サービスと、今後の見通し

  • 人気の高いテレマティクス・サービスと、今後の見通し
  • テレマティクス・ソリューションの普及率と利用状況
  • 車両管理:利用状況
  • 安全性・セキュリティ管理:利用状況
  • 受注管理:利用状況
  • ドライバー管理の頻度:利用状況
  • トレーラー管理:利用状況
  • テレマティクス・パッケージに関する選好:現在の利用状況と、未来の関心度
  • 主なテレマティクス付加価値サービスの統合に関する考え方
  • テレマティクスと燃料カードを一体化した際の、主なサービス
  • トラック以外の車種での、テレマティクス・ハードウェアとの一体化への関心

第11章 人気の高い価格帯とビジネスモデル

  • 人気の高い価格帯とビジネスモデル
  • 人気の高い価格帯:フリート用テレマティクス・ハードウェアの場合
  • 人気の高い価格帯:テレマティクス用個別パッケージの場合
  • 人気の高い価格帯:個々の補完的サービスの一体化
  • 人気の高いビジネスモデル:先払いの投資額と、その他の費用
  • 利益共有型ビジネスモデルの人気度
  • 利用ベースの支払い手法の人気度

第12章 人気の高いテレマティクス・ベンダーの選定基準

  • テレマティクス・ベンダーの選定基準
  • フリート用テレマティクス・ベンダーの選定基準
  • 選定基準:アフターサービス

第13章 付録

目次
Product Code: MDEE-18

Understand Consumers Perceptions, Switching Behaviour, and Willingness to Pay

The main objective of this study is to investigate typical attitude towards fleet telematics (fleet management system solutions), understand key features and service expectations, explore perceptions and willingness to pay for fleet telematics services, examine vendor satisfaction and brand perceptions, and to look into vendor consideration and selection criteria. Data were collected by a panel-based survey in France, Germany, Italy, the UK, and Poland. A total of 206 decision makers or key influencers for fleet management solutions were surveyed to obtain the results.

Service packages discussed in the study are fuel management, vehicle management, safety and security, order management, driver management, driver behaviour management, and trailer management.

Research Scope:

  • Evaluate general attitudes towards fleet telematics (FMS)
  • Understand features and services that are expected from a device as well as most preferred back-office services
  • Measure perceptions and willingness to pay for fleet telematics services
  • Understand key vendor consideration and selection criteria
  • Measure level of satisfaction with vendors

Why Connected Truck Market?

  • By 2020, more than 35 million of trucks globally will be connected.
  • Nearly 40% of fleet managers feel connected trucks are a “must have”.
  • With smart roads and smart cities, smart trucks will be a necessity.
  • Driver behaviour and compliance will be the key aspects for fleet optimization
  • Future trucks allow the user to easily pay for fuel, toll, parking, infotainment, and many more in real time.

Research Highlights:

  • Challenges faced and current non-telematics solutions used to address them - identifies current non-telematics solutions used to address their challenges and the benefits realized
  • Awareness and attitude towards telematics - identifies the perception of telematics and reasons for not investing
  • Usage of telematics and benefits realized - presents the type of telematics solution largely used and reasons for investing
  • Preferred telematics vendor and satisfaction index - showcases the satisfaction level of current telematics solution and presents the preferred telematics solution for future
  • Preferred telematics hardware and future expectation - identifies the preference of hardware device and in-cab display
  • Preferred telematics services and future expectation - highlights the most used telematics services today and preferred telematics services for future
  • Preferred pricing and business model - identifies the preferred hardware and service pricing of telematics services and packages and interest towards new business model
  • Preferred selection criteria of telematics vendor - identifies the initial criteria to nominate a telematics vendor and popular medium used to follow telematics vendor

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Sections Covered in the Customer Research
  • Challenges Faced and Current Solutions Used to Address Them
  • Awareness and Attitude Towards Telematics
  • Usage of Telematics and Benefits Realised
  • Preferred Telematics Vendor and Satisfaction Index
  • Preferred Telematics Hardware and Future Expectation
  • Preferred Telematics Services and Future Expectation
  • Preferred Pricing and Business Model
  • Preferred Selection Criteria of Telematics Vendor
  • Vehicle & Fuel Management are Key Services for Non-users, While Driver Management is the Key Service for Users
  • OEMs' Solution Show Higher Preference Amongst Fleets
  • Preferences of Telematics Users and Non-users
  • Current Interest and Preference Matrix by Country
  • Package Priority by Country-Current Versus Future Interest Matrix

2. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

  • Research Objectives-Fleet Management Survey
  • Research Methodology
  • Definitions
  • Research Methodology-Questions About Fleet Telematics Services

3. CONNECTED TRUCK MARKET-AN OVERVIEW OF THE EUROPEAN MARKET (MARKET CONTEXT)

  • Total Cost of Fleet Operation-Benefits of Installing Telematics
  • Types of Savings Using Telematics-Managing Cost is Essential
  • Key Telematics Services
  • Key Telematics Services to Integrate in Future
  • Opportunities for All-Fleet Manager and Telematics Provider
  • Case Study-Importance of Fleet Manager's Feedback
  • Connected Truck Growth Potential
  • European Fleet Telematics Market-Market Snapshot
  • European Fleet Telematics Market-Regional Snapshot

4. SAMPLE OVERVIEW

  • Sample Structure-Fleet Characteristics
  • Sample Structure-Customer Type
  • Respondent Position and Industry
  • Area of Operation and Annual Mileage by Country

5. CHALLENGES FACED AND CURRENT SOLUTIONS USED TO ADDRESS THEM

  • Challenges Faced and Current Solutions Used to Address Them
  • Key Challenges in Operating the Fleet
  • Key Challenges in Operating the Fleet-2012 Versus 2016
  • Key Challenges in Operating the Fleet
  • Criteria for Choosing Non-telematics Solution and Benefits Achieved
  • Widely Used Non-telematics Fleet Management Solution

6. AWARENESS AND ATTITUDE TOWARDS TELEMATICS

  • Awareness and Attitude Towards Telematics
  • Familiarity of Fleet Telematics Solutions
  • Attitude Towards Fleet Telematics Solutions
  • Reasons for Not Investing into Fleet Telematics Solutions
  • Benefits that Can Convince to Use Fleet Telematics
  • Likeliness Towards Fleet Telematics in Next Vehicle Purchase
  • Likeliness Towards Fleet Telematics in Next Vehicle Purchase (continued)

7. TELEMATICS SOLUTIONS USAGE AND BENEFITS REALISED

  • Usage of Telematics and Benefits Realised
  • Fleet with Telematics Solutions in Use-Penetration Level
  • Reasons for Investing into Telematics
  • Fleet Telematics Packages Widely Used
  • Satisfaction with Telematics Solutions
  • Satisfaction with Telematics Solutions (continued)
  • Usage and Type of Fleet Telematics Supplier

8. TELEMATICS USERS PREFERRED VENDOR AND SATISFACTION INDEX

  • Preferred Telematics Vendor and Satisfaction Index
  • Satisfaction and Willingness to Change
  • Preferred Fleet Telematics Vendor
  • Integration of OEM Telematics in Other Vehicle Makes
  • Willingness to Retain Telematics Services After Initial Free Year
  • Preferred Telematics Vendor for Different Telematics Packages

9. PREFERRED TELEMATICS HARDWARE AND FUTURE EXPECTATION

  • Preferred Telematics Hardware and Future Expectation
  • Preferred Type of Fleet Telematics Hardware
  • Key Selection Criteria-Telematics Hardware Device
  • Preferred Type of Fleet Telematics Hardware Display

10. PREFERRED TELEMATICS SERVICES AND FUTURE EXPECTATION

  • Preferred Telematics Services and Future Expectation
  • Penetration and Usage of Telematics Solutions
  • Vehicle Management-Usage
  • Safety & Security Management-Usage
  • Order Management-Usage
  • Frequency of Driver Management Telematics Usage
  • Trailer Management-Usage
  • Preference of Telematics Packages-Current Usage Versus Future Interest
  • Preference for Integrating Key Value-added Telematics Services (I)
  • Preference for Integrating Key Value-added Telematics Services (II)
  • Key Services When Integrating Telematics with Fuel Card
  • Interest for Integrating Telematics Hardware Other than Trucks

11. PREFERRED PRICING AND BUSINESS MODEL

  • Preferred Pricing and Business Model
  • Preferred Pricing for Fleet Telematics Hardware Device
  • Preferred Pricing for Fleet Telematics Hardware Device (continued)
  • Preferred Pricing for Individual Telematics Packages-By Country
  • Preferred Pricing for Individual Telematics Packages
  • Preferred Pricing for Integrating Individual Additional Services
  • Preferred Business Model-Upfront Investment Versus No Upfront Cost
  • Preference in Profit Sharing Business Model
  • Preference in Volume-based Usage Payment

12. PREFERRED SELECTION CRITERIA OF TELEMATICS VENDOR

  • Selection Criteria of Telematics Vendor
  • Selection Criteria-Fleet Telematics Vendor
  • Selection Criteria-Fleet Telematics Vendor (continued)
  • Selection Criteria-Aftersales
  • Information Sources
  • Legal Disclaimer

13. APPENDIX

  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits
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