無料セミナー : 2018年10月23日『5G、OTTがもたらすデジタルトランスフォーメーション2025年までの展望』 IDATE DigiWorld共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

自動車市場の将来を変革する情報通信技術 (ICT)

ICT Technologies Transfoming the Future of Automotive Sector

発行 Frost & Sullivan 商品コード 637911
出版日 ページ情報 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.03円で換算しております。
Back to Top
自動車市場の将来を変革する情報通信技術 (ICT) ICT Technologies Transfoming the Future of Automotive Sector
出版日: 2018年04月27日 ページ情報: 英文 74 Pages
概要

当レポートでは、自動車の分野における破壊的な各種ICT (情報通信技術) について調査し、これらの技術を導入する促進因子と障壁、利用例、新しいビジネスモデル、および新たな収益ストリームなどについて、分析しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 主な調査結果

第3章 自動車情勢・主要技術

  • 自律性、安全性、セキュリティ、コネクティビティおよびパーソナライゼーションへの移行が技術開発を促進

第4章 ブロックチェーン

  • ブロックチェーンはセキュリティリスクの低い暗号分散型台帳
  • セキュリティおよびトランザクションコストの低下がブロックチェーン導入の主要な促進因子
  • 技術成熟度の不足がブロックチェーン導入の障壁
  • 自動車企業はどのようにブロックチェーンを使用しているか?
  • 革新的なビジネスモデルを可能にする主な産業イニシアチブ
  • 各ブロックチェーン参加者が提供する価値命題

第5章 人工知能 (AI)

  • AIは人間の心の認知機能を模倣
  • マシンラーニングはヒトゲノムの深い理解を可能に
  • ビッグデータ、アルゴリズム、およびGPUはML開発を促進するための相乗効果を与える
  • 教師なし学習は部品故障に使用される
  • 自動車においてマシンラーニングはどのように使用されるか?
  • MLプラットフォームは意思決定を最適化
  • コンピュータービジョンは精度を改善し自動化を可能に
  • スキル不足とセキュリティ懸念は導入拡大を妨げる
  • コンピュータービジョンは自動車分野をどのように変革するか?
  • 自動車分野のCVにおけるフロントランナーは?

第6章 先進ワイヤレス通信

  • 専用狭域通信 (DSRC) / IEEE 802.11p
  • C-V2X/LTE-V2X
  • DSRC および C-V2X - 比較
  • 5Gは超低レイテンシーレベルで速い、より安全なトランザクションを可能に
  • コスト・速度は引き続き5G導入の主要な促進因子に

第7章 先進アナリティクス

  • 先進データアナリティクスはIoTの導入を促進
  • 先進アナリティクスの進化
  • 先進アナリティクス促進因子の説明
  • 先進アナリティクス課題の説明
  • 先進アナリティクスは自動車市場にどのような影響を及ぼすか
  • ビッグデータ分析は競争力の必須条件

第8章 サイバーセキュリティ

  • サイバー犯罪は世界の企業から重大リスクのひとつとして見なされる
  • ベンダーはますます自動マシンインテリジェンスの構築に注目
  • 自動車市場においてサイバーセキュリティはどれほど重要か?
  • 人工知能と暗号化はサイバーセキュリティの将来
  • インテリジェントセキュリティシステムの開発

第9章 拡張現実

  • 拡張現実の使用は製造環境において好まれる
  • コンテンツ作成は依然として開発の初期段階、ほか

第10章 仮想現実

  • 仮想現実はユーザーへ没入型エクスペリエンスを提供
  • IoTはVRの成長を促進する触媒としての役目を果たす、ほか

第11章 ケーススタディ

第12章 技術コンバージェンスの相乗効果

第13章 新興ビジネスモデル

第14章 主な契約

目次
Product Code: D81E

Digital Disruptors in the Automotive Industry

ICT has led to transformational breakthroughs in the automotive landscape, enabling companies to gain a competitive advantage, creating new ways of generating revenue, and convergence of technologies that has disrupted the status quo. This report outlines the different types of information and communication technologies disrupting the automotive space, the factors driving their adoption, barriers to adoption, the use cases, emerging business models, and new revenue streams.

This report covers disruptive Information and Communication Technologies disrupting the automotive sector, including:

  • Machine Learning
  • Computer Vision
  • Cybersecurity
  • Blockchain
  • Advanced Analytics
  • Augmented Reality
  • Virtual Reality

In brief, this research service provides the following:

  • 1. A brief overview of ICT transforming the automotive sector
  • 2. Technology overview and driver and challenges
  • 3. An overview of how each technology impacts the automotive space
  • 4. Who are the major players in each technology area?
  • 5. Relevant use cases of industry players
  • 6. Convergence Scenarios
  • 7. Emerging business models
  • 8. Key finding and analyst POV

Table of Contents

1.0. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Research Scope

2.0. KEY FINDINGS AND ANALYST POV

  • 2.1. Artificial Intelligence (AI) Defines Vehicles of the Future
  • 2.2. IoT Analytics Will Drive Efficiencies in the Automotive Sector
  • 2.3. Usage-based Insurance Models Will Reward Good Driver Behavior

3.0. AUTOMOTIVE LANDSCAPE AND KEY TECHNOLOGIES

  • 3.1. The Move toward Autonomy, Safety, Security, Connectivity and Personalization Drive Technology Development

4.0. BLOCKCHAIN

  • 4.1. Blockchain is a Cryptographic Distributed Ledger with Lower Security Risks
  • 4.2. Security and Lowered Transaction Costs are Key Drivers to Blockchain Adoption
  • 4.3. Lack of Technological Maturity is a Barrier to Blockchain Adoption
  • 4.4. How do Auto Companies Use Blockchain?
  • 4.5. Major Industry Initiatives Enable Innovative Business Models
  • 4.6. Different Blockchain Participants Offer Differing Value Propositions

5.0. ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI)

  • 5.1. AI Mimics the Cognitive Function of the Human Mind
  • 5.2. Machine Learning Enables Deeper Understanding of the Human Genome
  • 5.3. Big Data, Algorithms, and GPUs Synergize to Accelerate ML Developments
  • 5.4. Unsupervised Learning Will be Used to Detect Parts Failures
  • 5.5. How is Machine Learning Used in Automotive?
  • 5.6. ML Platforms Optimize Decision-making
  • 5.7. Computer Vision can Improve Accuracy and Enable Automation
  • 5.8. Lack of Skills and Security Concerns Hinder Adoption Growth
  • 5.9. How is Computer Vision Transforming the Automotive Space?
  • 5.10. Who are the Frontrunners in CV in the Automotive Space?

6.0. ADVANCED WIRELESS COMMUNICATION

  • 6.1. Dedicated Short Range Communication (DSRC) / IEEE 802.11p
  • 6.2. C-V2X/LTE-V2X
  • 6.3. DSRC and C-V2X - A comparison
  • 6.4. 5G Will Enable Faster, More Secure Transactions at Ultra Low Levels of Latency
  • 6.5. Cost and Speed will Remain the Key Drivers for 5G Adoption

7.0. ADVANCED ANALYTICS

  • 7.1. Advanced Data Analytics will Drive Adoption of IoT
  • 7.2. The Evolution of Advanced Analytics
  • 7.3. Advanced Analytics Drivers Explained
  • 7.4. Advanced Analytics Challenges Explained
  • 7.5. How Will Advanced Analytics Impact the Automotive Sector?
  • 7.6. Big Data Analytics is Imperative for a Competitive Edge

8.0. CYBERSECURITY

  • 8.1. Cybercrime is Considered One of the Top Risks by Enterprises Globally
  • 8.2. Vendors are Increasingly Looking to Build Automated Machine Intelligence
  • 8.3. How is Cybersecurity Important in the Automotive Sector?
  • 8.4. Artificial Intelligence and Cryptography Are the Future of Cybersecurity
  • 8.5. Developing Intelligent Security Systems

9.0. AUGMENTED REALITY

  • 9.1. Use of Augmented Reality is Preferred in Production Environments
  • 9.2. Content Creation is Still in Nascent Stages of Development
  • 9.3. Major Innovations in AR are Focused on Graphical Overlays to Assist with Driving Directions

10.0. VIRTUAL REALITY

  • 10.1. Virtual Reality will Offer Users an Engaging Immersive Experience
  • 10.2. IoT Serves as a Catalyst Driving VR Growth
  • 10.3. Major Innovations in VR are Centered Around Creation of Showrooms of the Future
  • 10.4. ICT Innovations for Automotive - The Road Ahead

11.0. CASE STUDIES

  • 11.1. Use Case: Netradyne After-market Solution Democratizes Driver Safety
  • 11.2. Use Case: Robotic Taxi Service a Reality
  • 11.3. Use Case: Computer Vision Video Analytics in Automotive
  • 11.4. Use Case: DSRC in V2V Communication Demonstration for Off-Road
  • 11.5. Use Case: EyeSight's Eye Tracking Tech in the Automotive Industry
  • 11.6. Use Case: Truck Platooning Will Use V2V to Enable Fuel Efficiency

12.0. THE SYNERGIES OF TECHNOLOGY CONVERGENCE

  • 12.1. God's Eye
  • 12.2. Autonomous Drive Correction

13.0. EMERGING BUSINESS MODELS

  • 13.1. Software Companies Will Drive Vehicle Purchase Decisions

14.0. KEY CONTACTS

  • 14.1. Key Contacts
  • 14.1. Key Contacts (continued)
Back to Top