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表紙
市場調査レポート

世界のOEMアフターセールス2.0:新しい部品・サービスのビジネスモデル導入に関する比較ベンチマーキング

Global OEM Aftersales 2.0 - Comparative Benchmarking of Adoption of New Parts and Service Business Models, 2017

発行 Frost & Sullivan 商品コード 631763
出版日 ページ情報 英文 109 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.90円で換算しております。
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世界のOEMアフターセールス2.0:新しい部品・サービスのビジネスモデル導入に関する比較ベンチマーキング Global OEM Aftersales 2.0 - Comparative Benchmarking of Adoption of New Parts and Service Business Models, 2017
出版日: 2018年04月16日 ページ情報: 英文 109 Pages
概要

当レポートでは、世界の自動車OEMアフターセールス部門について調査分析し、現在の移行と将来の動向について、体系的な情報を提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・目的・背景・手法

第3章 世界のOESチャネルの概要

  • OEMアフターセールスの移行
  • アフターセールス2.0の柱
  • Eコマース:概要
  • 市場と専業企業
  • BMWのDirect eStore
  • Eコマース:ビジネス機会
  • Eコマース:将来のKPI
  • IAM部品:概要
  • FordのOmnicraft
  • IAM部品:ビジネス機会
  • IAM部品:将来のKPI
  • 新しいサービスモデル:概要
  • FordのQuick Lane
  • 新しいサービスモデル:ビジネス機会
  • 新しいサービスモデル:将来のKPI
  • デジタルの関与:概要
  • ChevroletのOwner Center
  • デジタルの関与:ビジネス機会
  • デジタルの関与:将来のKPI
  • コネクテッド修理:概要
  • GMのOnStar
  • コネクテッド修理:ビジネス機会
  • コネクテッド修理:将来のKPI
  • サービス市場:概要
  • Amazonのサービス市場
  • サービス市場:ビジネス機会
  • サービス市場:将来のKPI
  • 導入戦略
  • 戦略評価マトリクス

第4章 OEMアフターセールス戦略:IAMの普及と拡大

  • オムニチャネルアプローチ
  • オムニチャネルアプローチ:例
  • IAMフォーカスの部品
  • IAMフォーカスの部品:例
  • 複数ブランド車向け部品とサービス
  • 複数ブランド車向け部品:例
  • 保証期間とVSC
  • 保証期間とVSC:例

第5章 OEMアフターセールス戦略:IAMへの移行から顧客の維持

  • 加入サービス
  • 加入サービス (トヨタのSafety Connect)
  • ファスターサービスオプション
  • ファスターサービスオプション (RenaultのMinute)
  • ファスターサービスオプション (TeslaのOTA Updates)
  • ファスターサービスオプション (FordのMobile Servicing)
  • 人口動態フォーカスサービス
  • 人口動態フォーカスサービス (日産のLady First Dealerships)
  • デジタル化による顧客エクスペリエンスの向上
  • デジタル化による顧客エクスペリエンスの向上 (AR)
  • デジタル化による顧客エクスペリエンスの向上 (ビッグデータ)
  • デジタル化による顧客エクスペリエンスの向上 (UBI)
  • 予防保守 (PM) ・車載診断
  • 予防保守 (PM) ・車載診断 (VWのCar-Net)

第6章 OES活動の比較ベンチマーキング

  • 北米のOEMの比較ベンチマーキング
  • FordPass
  • 欧州のOEMの比較ベンチマーキング
  • ケーススタディ:BMWのMarketplace eStore
  • ケーススタディ:PSAのPush to Pass Strategy
  • ケーススタディ:DaimlerのUnified Digital Platform
  • その他の地域のOEMの比較ベンチマーキング
  • ケーススタディ:Mahindra & MahindraによるDirect eStore
  • ケーススタディ:Ford SYNC
  • ケーススタディ:ファスターサービスオプション

第7章 アフターセールス3.0:2030年のOEM

  • OEMは部品販売・サービスからソリューションプロバイダーへ
  • モビリティaaS:サービス、ビジネス、価格モデル
  • OEMモビリティ戦略:概要
  • OEM能力の進化
  • モビリティサービスの現在の動向と将来の見通し

第8章 成長機会とC2A

  • 成長機会
  • 成功・成長の戦略的必須事項

第9章 将来の見通し

第10章 付録

目次
Product Code: MD08-18

Multi-brand Parts Sales and Innovating with Vehicle Servicing Strategies will be Key for OEMs to Sustain Aftersales Revenue

The aim of the study is to understand the current transition and to predict future trends in global automotive OEM aftersales segment. As older cars shift to the independent aftermarket primarily due to an aging vehicle population and high cost incurred, OEMs have to strategize their aftersales programs to sustain their market share.

Research Scope

  • The objective of this study is to research, analyze, and predict key strategies for OEMs in the automotive aftermarket in 2017
  • To understand the multiple business models and customer engagement activities of OEMs in the automotive aftermarket
  • To understand the shift in OEMs approach towards aftersales and services
  • To assess the current and future changes in the automotive aftermarket with respect to OEMs

Research Aim:

The goal of the study is to understand key strategies of OEMs for parts sales and servicing and benchmark key participants' activities in the automotive aftermarket channel.

Research Highlights

The study covers the major OEMs approach to enhance their aftersales revenues, with detailed case studies. It also compares the various features and services offered by major OEMs. The comparison is region specific for North America, Europe, and Emerging Markets. The study also covers the recent developments in aftersales by OEMs and how the future of aftersales will evolve by 2030.

All major OEMs are focusing on improving their aftersales business primarily through two approaches. The study discusses the approaches in detail and also covers the various strategies implemented under each approach. With activities such as PSA's DISTRIGO, service aggregator business model, and telematics-enabled aftersales, the European region leads in terms of OEMs aftersales transition. Furthermore, in-vehicle telematics not only enables revenue generation but also enables continuous customer engagement activities, thereby offering a competitive advantage to OEMs, which the IAM lacks. This not only deters the customers' shift to independent aftermarket but also enables OEMs to get data about the vehicle in real time, thereby helping them in diagnosing vehicle issues easily.

OEMs are capitalizing on such core competencies and additionally replicating the IAM business model to improve their revenue through aftersales. The study discuss in detail about such initiatives taken by major OEMs globally.

Key Issues Addressed

  • What are the major challenges for OEMs in the automotive aftermarket and how are these being addressed?
  • What are the major changes in OEMs aftersales and services?
  • What are the different business models adopted by major OEMs?
  • What are the services offered by major OEMs?
  • How will the automotive aftermarket evolve in future?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Takeaways
  • Global 0-11 Year Old Vehicles
  • Global Average Vehicle Age
  • OES Challenges and Strategies
  • OEM Aftersales Transition
  • Aftersales 2.0 Pillars
  • OEMs Moving from Parts Sales and Service to Solution Provider

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • Research Scope
  • Research Aims and Objectives
  • Key Questions this Study will Answer
  • Research Methodology

3. OVERVIEW OF GLOBAL OES CHANNEL

  • OEM Aftersales Transition
  • Aftersales 2.0 Pillars
  • eCommerce-Overview
  • Marketplace & Pure Play Participants
  • BMW Direct eStore
  • eCommerce-Business Opportunity
  • eCommerce-Business Opportunity (continued)
  • eCommerce-Future KPIs
  • IAM Parts-Overview
  • Ford's Omnicraft
  • IAM Parts-Business Opportunity
  • IAM Parts-Future KPIs
  • New Service Models-Overview
  • Ford's Quick Lane
  • New Service Models-Business Opportunity
  • New Service Models-Future KPIs
  • Digital Engagement-Overview
  • Chevrolet Owner Center
  • Digital Engagement-Business Opportunity
  • Digital Engagement-Future KPIs
  • Connected Repair-Overview
  • GM OnStar
  • GM OnStar (continued)
  • Connected Repair-Business Opportunity
  • Connected Repair-Future KPIs
  • Service Marketplaces-Overview
  • Amazon Service Marketplace
  • Service Marketplaces-Business Opportunity
  • Service Marketplaces-Future KPIs
  • Strategies Adopted
  • Strategy Assessment Matrix

4. OEM AFTERSALES STRATEGIES-PENETRATE AND EXPAND IN IAM

  • Omnichannel Approach
  • Omnichannel Approach-Examples
  • IAM Focused Parts
  • IAM Focused Parts-Examples
  • IAM Focused Parts-Examples (continued)
  • Parts and Services for Multi-Brand Vehicles
  • Parts for Multi-Brand Vehicles-Examples
  • Warranty Period & VSC
  • Warranty Period & VSC-Examples

5. OEM AFTERSALES STRATEGIES-RETAIN CUSTOMERS FROM SHIFTING TO IAM

  • Subscription Services
  • Subscription Services (Toyota Safety Connect)
  • Faster Service Options
  • Faster Service Options (Renault Minute)
  • Faster Service Options (Tesla OTA Updates)
  • Faster Service Options (Ford Mobile Servicing)
  • Demographic Focused Services
  • Demographic Focused Services (Nissan's Lady First Dealerships)
  • Improving Customer Experience through Digitization
  • Improving Customer Experience through Digitization (AR)
  • Improving Customer Experience through Digitization (Big Data)
  • Improving Customer Experience through Digitization (UBI)
  • Preventive Maintenance and In-vehicle Diagnostics
  • Preventive Maintenance and In-vehicle Diagnostics (VW Car-Net) Comparative Benchmarking of OES Activities
  • Comparative Benchmarking of OEMs in North America
  • FordPass
  • Comparative Benchmarking of OEMs in Europe
  • Case Study-BMW Marketplace eStore
  • Case Study-PSA Push to Pass Strategy
  • Case Study-Daimler's Unified Digital Platform
  • Comparative Benchmarking of OEMs in Rest of World
  • Case Study-Direct eStore by Mahindra & Mahindra
  • Case Study-Ford SYNC
  • Case Study-Faster Service Option

7. TOWARDS AFTERSALES 3.0-OEMS IN 2030

  • OEMs Moving from Parts Sales and Service to Solution Provider
  • Mobility as a Service-Services, Business, and Pricing Models
  • OEM Mobility Strategies-An Overview
  • Evolution of OEM Capabilities
  • Current Trends and Future Outlook for Mobility Services

8. GROWTH OPPORTUNITIES AND COMPANIES TO ACTION

  • Growth Opportunity-Offer Services Similar to IAM Participants and Capitalize on OEM Advantages
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

9. FUTURE OUTLOOK

  • Key Conclusions and Future Outlook
  • The Last Word-3 Big Predictions
  • Legal Disclaimer

10. APPENDIX

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • Strategy Assessment Matrix-Description
  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
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