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市場調査レポート
商品コード
617095

北米の中古トラック市場の分析・予測:~2025年

North America Used Truck Market Analysis, Forecast to 2025

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 89 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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北米の中古トラック市場の分析・予測:~2025年
出版日: 2018年02月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 89 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、北米の中古トラックの市場を調査し、トラック産業全体の動向、クラス8トラックの新車製造台数と中古車販売台数、中古トラック評価における主な仕様の重要性、モデル年別の価格動向、各種区分別の中型・大型中古トラック出荷数の推移、保証プログラムプロバイダーの競合動向、トラック小売のデジタル化の動向、成長機会と推奨行動、将来の展望などをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・調査目的・背景・調査手法

第3章 市場概要

  • クラス8新車トラック製造数
  • クラス8中古トラック販売数
  • VIO:クラス別
  • 平均年間走行マイル:クラス別
  • 中古トラック購入の際の主な影響因子
  • 中古トラック評価における仕様の重要性
  • クラス8中古トラック販売:概要
  • クラス8平均可動年数
  • クラス8輸出市場分析

第4章 市場力学

  • クラス8中古トラック市場:平均価格動向:モデル年別
  • クラス8中古トラック市場:中古トラックマイレージ分析
  • 中型中古トラックの市場シェア:エンジン製造業者
  • 大型中古トラックの市場シェア:エンジン製造業者
  • 中型中古トラックトランスミッションサプライヤーの市場シェア
  • 中型・大型中古トラック出荷数:トランスミッション速度別
  • 中型・大型中古トラック出荷数:キャブタイプ別
  • 中型・大型中古トラック出荷数:キャビンルーフタイプ別
  • 中型・大型中古トラック出荷数:ボディタイプ別
  • 中型・大型中古トラック出荷数:車軸タイプ別

第5章 競合分析

  • クラス8新車トラック:競合事業者の市場シェア
  • Kenworth
  • Freightliner Used Trucks
  • Peterbilt
  • Volvo
  • 世界の事業者
  • OEM中古トラックブランド保有動向
  • OEM中古トラックブランド在庫保有パターン

第6章 保証

  • NTP:最大の独立系保証プロバイダー
  • NTPの提供内容
  • NTP & ATPのクラス8の料金設定
  • OEMによる保証の提供
  • OEMによる保証の提供:ベーシックエンジンコンポーネント
  • OEMによる保証の提供:シリンダーヘッド・バルブトレイン
  • OEMによる保証の提供:潤滑システム・バルブトレイン

第7章 デジタルリテーリング

  • オンライン&デジタルトラック小売の進化
  • 将来の自動車小売のエコシステム
  • コネクテッドサプライチェーン:アフターマーケットサービスへの影響
  • コネクテッドトラック:予知保全における市場機会
  • 保守コストの最適化におけるビッグデータの導入
  • トラック産業のデジタル化:アフターマーケットの進化を強化

第8章 戦略的因子の中古トラック市場分析への影響

  • マクロ動向
  • 先進トラック技術
  • デジタルリテーリング
  • 保証
  • OEM戦略

第9章 成長機会・推奨行動

  • 成長機会:成長部門と新しい能力
  • 成功・成長のための戦略的必須要件

第10章 総論

  • 総論:三大予測
  • 免責事項

第11章 付録

目次
Product Code: K1C1-18

Sales Volume of Class 8 Used Trucks to Reach 281,000 Units By 2025

The demand for used trucks is expected to remain flat in the short term and gain strength in the medium term following the implementation of greenhouse gas (GHG) phase 2 regulations, combined with the upcoming fleet replacement cycle in 2019-2020. Many owner-operators and other smaller fleets are still uncomfortable with the low used truck prices and so are not willing to dispose their old trucks. There is now a high supply of 3- to 5-year-old trucks with increasing mileage, resulting in sustained low prices in the market. Dealer lots having high-mileage trucks are unappealing to buyers in the market, leading to an increase in new truck sales over the short term.

Truck specification will play a key role in determining the valuation of used trucks. There is a strong demand for higher-displacement engines in the used truck market. There is also an increasing trend toward AMT transmission in the line-haul tractor segment due to the fuel efficiency improvements offered. Freightliner Cascadia registered the highest volume among sleeper tractors sold in 2016, while Kenworth emerged as the strong player in the vocational market. Volvo and Mack trucks are finding higher acceptance in the construction segment due to the improved freight environment.

With advancement in truck technologies, newer model year (MY) trucks will increase the reliability and durability of the vehicles, thereby reducing downtime. Fleets will be able to hold their cabs for a longer period of time, while also maintaining strong performance standards and reduced upkeep costs. Additionally, warranty will play a key role as an asset value multiplier, increasing the valuation of used trucks. The implementation of stricter emission and fuel efficiency regulations will require OEMs and dealers to educate customers on new technologies. Retail dealership controls more than 75% market share of distribution channels and offers better sales and service support compared to the other channels.

Digitization, big data, and analytics are making strong inroads in the used truck market. They enable OEMs and dealers to automate their customer outreach campaigns, generate large lead volumes, reach target customers, and facilitate in the management of optimal inventory based on vehicle valuation and regional pricing.

Key Issues Addressed:

  • What is the business environment of the trucking industry, the dynamics, and its impact on the class 8 used truck market?
  • What are the dynamics of the used truck market with respect to key vehicle specifications - such as Engines, Transmission, Cab Type, Axles, Body Type, and Cabin Roof Type - over MY 2010-2016?
  • Pricing and mileage analysis of key models of major North American OEMs
  • Competitor analysis of warranty programs in the class 8 used truck market warranty
  • What are key trends in truck retail digitization?
  • What is the impact of strategic factors on the analysis of the used truck market in North America?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Executive Summary-Key Takeaways
  • Top Trends Influencing Used Truck Valuation
  • Importance of Specifications on Used Truck Valuation
  • Class 8 Used Truck Sales and Distribution Channel Forecast
  • Class 8 Vehicles in Operation (VIO) by Brand
  • Executive Summary-Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • Research Scope
  • Research Aims and Objectives
  • Study Assumptions and Definitions
  • Key Questions this Study will Answer
  • Research Background
  • Research Methodology

3. MARKET OVERVIEW

  • Class 8 New Truck Production
  • Class 8 Used Truck Sale Volumes
  • VIO by Class
  • Average Annual Miles Traveled by Class
  • Key Consumer Factors When Purchasing a Used Truck
  • Importance of Specifications on Used Truck Valuation
  • 2016 Class 8 Used Truck Sales Overview
  • Class 8 Average Age of Vehicles in Operation
  • Class 8 Export Market Analysis

4. DYNAMICS OF MD AND HD USED TRUCK MARKET

  • Class 8 Used Truck Market-Average Pricing Trends by Truck Model Year
  • Class 8 Used Truck Market-Used Truck Mileage Analysis
  • Medium Duty (MD) Used Truck Market Share by Engine Manufacturer
  • Heavy Duty (HD) Used Truck Market Share by Engine Manufacturer
  • MD Used Truck Transmission Supplier Market Share
  • HD Used Truck Transmission Supplier Market Share over MY 2010-16
  • MD and HD Used Truck Unit Shipments by Transmission Speed
  • MD and HD Used Truck Unit Shipments by Cab Type
  • MD and HD Used Truck Unit Shipments by Cab Type (continued)
  • MD and HD Used Truck Unit Shipments by Cabin Roof Type
  • MD and HD Used Truck Unit Shipments by Body Type
  • MD and HD Used Truck Unit Shipments by Axle Type

5. COMPETITOR ANALYSIS

  • Competitor Market Shares of Class 8 New Trucks
  • Kenworth
  • Freightliner Used Trucks
  • Peterbilt
  • Volvo
  • International
  • OEM Used Truck Brand Holdings
  • OEM Used Truck Brands Inventory Holding Pattern

6. WARRANTY ANALYSIS

  • NTP-Largest Independent Warranty Provider
  • NTP Warranty Offerings
  • NTP & ATP Class 8 Pricing
  • OEM Warranty Offerings
  • OEM Warranty Offerings-Basic Engine Components
  • OEM Warranty Offerings-Basic Engine Components (continued)
  • OEM Warranty Offerings-Cylinder Head and Valve Train
  • OEM Warranty Offerings-Lubrication System, Valve Train

7. DIGITAL RETAILING

  • Evolution of Online and Digital Truck eRetail
  • Future Automotive Retail Ecosystem
  • Connected Supply Chain-Impact on Service Aftermarket
  • Connected Trucks Open Opportunities in Predictive Maintenance
  • Application of Big Data in Maintenance Cost Optimization
  • Trucking Industry Digitalization Reinforces Aftermarket Evolution

8. IMPACT OF STRATEGIC FACTORS ON USED TRUCK MARKET ANALYSIS

  • Macro Trends
  • Advanced Truck Technology
  • Digital Retailing
  • Warranty
  • OEM Strategy

9. GROWTH OPPORTUNITIES AND COMPANIES TO ACTION

  • Growth Opportunity-Growing Segment and New Capabilities
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

10. CONCLUSION

  • The Last Word-3 Big Predictions
  • Legal Disclaimer

11. APPENDIX

  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Table of Acronyms Used
  • Market Engineering Methodology
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