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市場調査レポート

小型衛星のバリューチェーン分析

Small Satellite Value Chain Assessment, 2017

発行 Frost & Sullivan 商品コード 600241
出版日 ページ情報 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.61円で換算しております。
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小型衛星のバリューチェーン分析 Small Satellite Value Chain Assessment, 2017
出版日: 2018年01月02日 ページ情報: 英文 85 Pages
概要

当レポートでは、小型衛星市場のバリューチェーンを調査し、関連事業者の分類、主要事業者と市場における位置付け、新規参入事業者とケーススタディ、新技術・新製品、潜在的ディスラプター、成長機会と成功要件の分析などをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・市場の分類

  • 調査範囲
  • 定義・分類
  • サブシステム製造業者
  • コンポーネント製造業者・ 打上げ機
  • 地上局・サービスプロバイダー

第3章 小型衛星のバリューチェーン

  • バリューチェーン
  • バリューチェーンの力学
  • 分析・ディスカッション

第4章 成長機会・推奨行動

  • 産業のエコシステム
  • 主な成長機会
  • 成功・成長の戦略的必須要件

第5章 衛星製造業者

  • 地域別
  • マス・ミッション区分別
  • 地域による位置付け

第6章 サブシステム製造業者

  • CubeSat
    • サブシステム製造業者
    • サブシステム製造業者の位置付け
  • MicroSat
    • サブシステム製造業者
    • サブシステム製造業者の位置付け
  • SmallSat
    • サブシステム製造業者
    • サブシステム製造業者の位置付け

第7章 コンポーネント製造業者

  • コンポーネント製造業者

第8章 打上げサービスプロバイダー

  • 小型衛星打上げ機

第9章 小型衛星オペレーター&サービスプロバイダー

  • コンステレーションオペレーター
  • コンステレーションオペレーター&サービスプロバイダー
  • 分析・ディスカッション
  • サービスプロバイダー
  • サービスプロバイダーの位置付け

第10章 小型衛星地上局

第11章 バリューチェーンにおける拡張的役割

第12章 新規参入事業者:提供価値・ケーススタディ

  • 新規参入事業者:提供価値
  • OneWeb:ケーススタディ
  • Cubecab:ケーススタディ

第13章 新技術・新製品

  • 連続製造・IIoT・積層造形
  • 小型衛星プラットフォームSAR
  • 宇宙における中継局
  • 電気推進
  • 軌道離脱システム

第14章 潜在的ディスラプター:ケーススタディ

  • 地上局のUberization (ウーバライゼーション)
  • Planet:ケーススタディ

第15章 新しいビジネスモデル

  • 地上局のUberization (ウーバライゼーション)
  • 分析・ディスカッション
  • 小型衛星システム&サービスのeコマース
  • eコマース:分析・ディスカッション

第16章 新サービス

  • 接続サービス
  • GISサービス

第17章 政府機関

  • NASA
  • ESA

第18章 総論

第19章 付録

第20章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: MD80-22

Serial Production, Single-manifest Launch Services, and ‘Uberization' of Ground Stations Looking to Revolutionize the Space Industry

Small satellites have evolved from being mere technology demonstrators to providing low-cost operational services across the distributed industry segments. Hence, it becomes important to track the evolving small satellite value chain and the various aspects creating ripples in the value chain, having a cascading effect. Many small satellite constellation operators, amounting to more than 2,500 satellites in the low Earth orbit (LEO), have advanced in their development processes, growing to have the potential to disrupt the downstream services market by providing low-cost solutions across the industrial segments. With new operators entering the space industry with small satellite missions, the value chain dynamics will evolve to accommodate constellation satellite requirements. Multiple ongoing growth opportunities include high-volume subsystem demand, dedicated launch services for small satellites, capacity expansion of ground station services, and standard platforms for downstream services. The key benefit of small satellites is the creation of an upstream recurring demand for high-volume manufacturing and low-cost downstream services, resulting in a sustainable small satellite ecosystem evolution.

What makes this study unique?

An intensive study, comprising more than 300 companies, is carried out for the detailed segmentation and positioning of these companies, based on region, products, services, and value propositions. The stakeholders in the value chain, i.e., component manufacturers, subsystem manufacturers, satellite manufacturers, satellite operators, ground station operators, launch service providers, and downstream service providers, will benefit by understanding the industry trends, segmented competitive landscape, evolving technologies, new entrants value propositions, and the involvement of governments. The study also profiles key participants/technologies with the potential to revolutionize the space industry as a whole, such as serial production, single-manifest launch services, and the ‘uberization' of ground stations.

Research Scope

This research service focuses on the small satellites value chain assessment.

  • Geographic scope of the study: Global
  • End-user scope of the study: All companies related to the space industry

Key Issues Addressed:

  • How is the small satellite value chain dynamics evolving?
  • Who are the major participants in the value chain, and how are they segmented?
  • What is the impact of each value chain segment on the small satellite industry?
  • How do the identification and segmentation of the companies with extended roles in the value chain impact the value chain at large?
  • What are the value propositions and the effect of the following on the small satellite value chain?
  • New entrants
  • New products and technologies
  • Potential disruptors
  • New business models
  • New services
  • Government involvement

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Findings

2. RESEARCH SCOPE AND SEGMENTATION

  • Research Scope
  • Definitions and Segmentations
  • Small Satellites-Subsystem Manufacturers
  • Component Manufacturers and Launch Vehicles
  • Ground Stations and Service Providers

3. SMALL SATELLITES VALUE CHAIN

  • Value Chain
  • Value Chain Dynamics
  • Analysis and Discussion

4. GROWTH OPPORTUNITIES AND COMPANIES TO ACTION

  • Industry Ecosystem
  • Major Growth Opportunities
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

5. SATELLITE MANUFACTURERS

  • Segmentation by Region
  • Segmentation by Mass and Mission
  • Regional Positioning of Satellite Manufacturers

6. SUBSYSTEM MANUFACTURERS

  • Cube-Sat Subsystem Manufacturers
  • Cube-Sat Subsystem Manufacturers-Positioning
  • Micro-Sat Subsystem Manufacturers
  • Micro-Sat Subsystem Manufacturers-Positioning
  • Small Sat Subsystem Manufacturers
  • Small Sat Subsystem Manufacturers-Positioning

7. COMPONENT MANUFACTURERS

  • Component Manufacturers

8. LAUNCH SERVICE PROVIDERS

  • Small Satellite Launch Vehicles
  • Small Satellite Launch Vehicles (continued)

9. SMALL SATELLITE OPERATORS AND SERVICE PROVIDERS

  • Constellations Operators
  • Constellations Operators and Service Providers
  • Analysis and Discussion
  • Service Providers
  • Positioning of Service Providers

10. SMALL SATELLITE GROUND STATIONS

  • Ground Stations
  • Ground Station-Locations

11. EXTENDED ROLES IN VALUE CHAIN

  • Extended Role in Value Chain
  • Analysis and Discussion

12. NEW ENTRANTS-VALUE PROPOSITIONS AND CASE STUDIES

  • New Entrants-Value Propositions
  • OneWeb-Case Study
  • Cubecab-Case Study

13. NEW TECHNOLOGIES AND PRODUCTS

  • Serial Production, IIoT, and Additive Manufacturing
  • SAR on Small Satellite Platform
  • Space-based Relay Station
  • Electric Propulsion
  • De-orbit System

14. POTENTIAL DISRUPTORS-CASE STUDIES

  • Uberization of Ground Stations
  • Planet-Case Study

15. NEW BUSINESS MODELS

  • Uberization of Ground Stations
  • Analysis and Discussion
  • eCommerce for Small Sat Systems and Services
  • eCommerce-Analysis and Discussion

16. NEW SERVICES

  • Connectivity Services
  • GIS Services

17. GOVERNMENT AGENCIES

  • NASA and Small Satellites
  • ESA and Small Satellites

18. CONCLUSIONS

  • Conclusions
  • Legal Disclaimer

19. APPENDIX

  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)

20. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
  • Industry Convergence
  • 360° Research Perspective
  • Implementation Excellence
  • Our Blue Ocean Strategy
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