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市場調査レポート

アジアにおける地域冷暖房の成長機会 - 2021年までの予測

Growth Opportunities for District Heating and Cooling in Asia, Forecast to 2021

発行 Frost & Sullivan 商品コード 596052
出版日 ページ情報 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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アジアにおける地域冷暖房の成長機会 - 2021年までの予測 Growth Opportunities for District Heating and Cooling in Asia, Forecast to 2021
出版日: 2017年11月24日 ページ情報: 英文 61 Pages
概要

地域冷暖房は新たな発想ではないものの、現代の都市化、エネルギー不安、気候変化に向けての軽減策としてアジアで勢いを増しています。

当レポートでは、東アジアおよび東南アジアにおける地域冷暖房市場に注目し、2014-2021年の調査を経て、2016年をベースに2017-2023年の取引規模を予測・分析するほか、市場における構想、施策、需要成長機会、競合環境などを考察します。

第1章 エグゼクティブダッシュボード

  • 当経験的調査の目的
  • 変貌型成長への5段階プロセス
  • 地域冷暖房事業者の必須策

第2章 市場概要

  • 市場概要 - セグメンテーション
  • 市場概要 - セグメンテーション(続き)
  • 市場概要 - 定義
  • 地域エネルギーシステムの概要
  • 地域エネルギーの一般的バリューチェーン
  • 地域冷暖房の意義
  • ビジネスモデル
  • 推進・抑制要因

第3章 市場予測

  • 収益予測
  • セグメント別収益構成比
  • 地域別収益構成比
  • 収益予測考察

第4章 技術考察

  • 地域エネルギー生産技術
  • 技術ロードマップ - 地域暖房
  • 技術考察 - 地域暖房

第5章 主要ソリューション事業者

  • 東アジア
  • 東南アジア - シンガポール
  • 東南アジア - マレーシア

第6章 動向

  • マクロおよびミクロ構想
  • 地域冷暖房市場に影響する動向
  • 地域冷暖房市場に対する主な予言

第7章 事例研究

  • 事例研究 - エネルギー需要増への取り組み
  • 事例研究 - ビジネスモデルの変化
  • 事例研究 - 世界最大の地中直流システム

第8章 成長パイプライン

  • 成長への手段

第9章 構想と施策 - 成長機会

  • 成長機会 1 - スマート地域冷暖房
  • 成長機会 2 - 成層型サーマルネットワーク
  • 成長機会 3 - フレキシブルパイプ
  • 成長機会 4 - 第四世代サーマルシステム
  • 成長機会 5 - スマートエネルギーメーター
  • 成長機会 6 - 持続可能なビジネスモデル
  • 成長機会 7 - データ収集・分析
  • 成長機会 8 - 地域エネルギー自由化
  • 成長機会 9 - 戦略的提携

第10章 ブランドと需要 - 成長機会

  • 成長機会 10 - エネルギーサービス
  • 成長機会 11 - 共同事業の対価(ROC)

第11章 成長機会マトリクス

  • 貴社の成長領域を識別する
  • 成長機会
  • 成長機会マトリクス

第12章 成長戦略と実施

  • 貴社に向けての成長戦略
  • 実施を通じた好機の優先度評価
  • 免責事項

第13章 付録

  • 使用した頭字語と略語
目次
Product Code: P99D-19

Increasing Adoption of DHC Creates Abundant Opportunities for Growth

District heating and cooling is not a new concept, but this technology is gaining traction in Asia in the current era of urbanization, energy insecurity, and climate change mitigation. The study period is 2014-2021, with the base year as 2016, and forecast period as 2017 to 2021. This research covers East Asia (Japan, South Korea, and Taiwan) and Southeast Asian countries (Indonesia, Malaysia, Singapore, Thailand, the Philippines, and Vietnam). The district heating and cooling market in Asia is expected to register a compound annual growth rate of (CAGR) of 4.1% by the end of the forecast period. Japan and South Korea are big on district energy, while the market for district cooling is slowly opening up in other parts of Asia, especially Southeast Asia. Singapore and Malaysia currently have few district cooling systems, while the other countries in this region remain largely untapped. The study also highlights the applicable visioning scenarios with their macro to micro implications. The visioning scenarios included are: social and demographic trends, industry Mega Trends, new business models, disruptive technologies, and competitive landscape trends. The study also enlists the key market drivers and restraints impacting the market, along with insights on the generation technologies used in the district energy market. Case studies that highlight best practices in district energy systems in the Asian countries are also included.

Frost & Sullivan has considered eleven levers for growth in this market, highlighting vision and strategy and brand and demand growth opportunities. With the rise in awareness for energy efficiency and carbon emissions, the Asian region presents several opportunities for market growth. The study discusses eleven possible growth opportunities that will help market participants to gain a competitive advantage. For each of these growth opportunities, key context and opportunities along with a call to action have been discussed in this study. This research also talks about the strategic imperatives and top predictions for the district heating and cooling market.

Key Questions this Study will Answer:

  • Is the market growing, and if so, at what rate? What is the anticipated growth rate for this market during 2017 to 2021?
  • What are the new business models and disruptive technologies?
  • What are the impacts of social and demographic trends, industry Mega Trends, disruptive technologies, new business models, and competitive landscape on the market?
  • What are the key growth levers influencing the District Heating & Cooling (DHC) market?
  • What are the possible growth opportunities in this market?
  • What are the strategic imperatives for the DHC market?

Table of Contents

1. EXECUTIVE DASHBOARD

  • Purpose of this Experiential Study
  • 5 Step Process to Transformational Growth
  • Strategic Imperatives for District Heating and Cooling Providers

2. MARKET OVERVIEW

  • Market Overview-Segmentation
  • Market Overview-Segmentation (continued)
  • Market Overview-Definitions
  • Overview of a District Energy System
  • District Energy Typical Value Chain
  • Why District Heating and Cooling?
  • Business Models
  • Drivers and Restraints

3. MARKET FORECASTS

  • Revenue Forecast
  • Percent Revenue by Segment
  • Percent Revenue by Region
  • Revenue Forecast Discussion

4. TECHNOLOGY INSIGHTS

  • District Energy Generation Technology
  • Technology Roadmap-District Heating
  • Technology Insight-District Heating

5. KEY SOLUTION PROVIDERS

  • East Asia
  • Southeast Asia-Singapore
  • Southeast Asia-Malaysia

6. TRENDS

  • Macro to Micro Visioning
  • Trends Impacting District Heating & Cooling Market
  • Top Predictions for the District Heating and Cooling Market

7. CASE STUDIES

  • Case Study-Tackling Increasing Energy Demand
  • Case Study-Changing Business Models
  • Case Study-World's Largest Underground DC System

8. GROWTH PIPELINE

  • Levers for Growth

9. VISION AND STRATEGY-GROWTH OPPORTUNITIES

  • Growth Opportunity 1-Smart District Energy Systems
  • Growth Opportunity 2-Stratified Thermal Network
  • Growth Opportunity 3-Flexible Pipes
  • Growth Opportunity 4-4th Generation Thermal Systems
  • Growth Opportunity 5-Smart Energy Meters
  • Growth Opportunity 6-Sustainable Business Models
  • Growth Opportunity 7-Data Gathering and Analytics
  • Growth Opportunity 8-District Energy Liberalization
  • Growth Opportunity 9-Strategic Partnerships

10. BRAND AND DEMAND-GROWTH OPPORTUNITIES

  • Growth Opportunity 10-Energy Services
  • Growth Opportunity 11-Return on Collaboration (ROC)

11. GROWTH OPPORTUNITIES MATRIX

  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Growth Opportunities
  • Growth Opportunities Matrix

12. GROWTH STRATEGY AND IMPLEMENTATION

  • Growth Strategies for Your Company
  • Prioritized Opportunities Through Implementation
  • Legal Disclaimer

13. APPENDIX

  • Abbreviations and Acronyms Used
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