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市場調査レポート

インドにおける有料TVサービス

Pay TV Services in India, 2017

発行 Frost & Sullivan 商品コード 593819
出版日 ページ情報 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.52円で換算しております。
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インドにおける有料TVサービス Pay TV Services in India, 2017
出版日: 2017年11月09日 ページ情報: 英文 147 Pages
概要

インドの有料TV市場はデジタル化やGST、廃貨といった大規模な指令のもとで総点検がおこなわれています。国内の従来のTV視聴者をデジタルおよび有料TVの加入者へ移行させるというタスクが、今後のテレビ業界を決定づけます。消費コンテンツの社会的革命や高品質コンテンツへの課金、OTT動画視聴動向や新しいエンタテインメントに対する需要が、インドの大衆のマインドセットを形作っています。FTAチャネルやマルチチャネル配信プラットフォーム、消費者の選択や嗜好をモニターするデータ分析の拡大を受けて成長する見込みです。

当レポートは、インドの有料TVサービス市場の概要や加入者数の成長機会分析、法的枠組みの概要、市場規模分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 指標分析
  • CEOの視点
  • 注目の動向

第2章 市場の概要

  • 調査範囲
  • インドの有料TV販路
  • 市場の分類
  • 市場定義
  • 当レポートでわかること
  • 市場の用語
  • インドのテレビ市場の展望:事例
  • 主な収益構造参入者
  • 有料TVの浸透度概要
  • 提供チャネル - FTAの台頭

第3章 活性因子と抑制因子 - 有料TVサービス市場全体

  • 市場活性因子
  • 活性因子の解説
  • 市場抑制因子
  • 抑制因子の解説

第4章 市場予測と動向 - 有料TVサービス市場全体

  • 市場予測手法
  • 市場予測の前提条件
  • 有料TV加入者収益予測
  • 有料TV加入者収益予測に関する議論
  • 有料TV加入者予測
  • 有料TV加入者予測に関する議論
  • 加入者1人当たり平均売上(ARPU)予測

第5章 市場のシェアと競争分析 - 有料TVサービス市場全体

  • 市場のシェア
  • 競争環境
  • 競争因子と評価

第6章 成長機会と行動すべき企業

  • 成長機会1 - ブロードバンドサービス
  • 成長機会2 - 地域コンテンツの制作
  • 成長機会3 - OTTサービス
  • 成功と成長への戦略的必須事項

第7章 ケーブルTVサービス市場

  • インドにおけるケーブルTVのデジタル化
  • デジタル化のステージとアナログ終了状況
  • 価値命題とデジタル化
  • DAS実装の課題
  • ケーブルブロードバンドサービス
  • 活性因子
  • 抑制因子
  • ケーブルTVの浸透率
  • ケーブルTV加入者収益予測
  • ケーブルTV加入者収益予測に関する議論
  • ケーブルアナログTV加入者予測
  • ケーブルアナログTV加入者予測に関する議論
  • ケーブルデジタルTV加入者予測
  • ケーブルTVのARPU予測
  • ケーブルTVのARPU予測に関する議論
  • ケーブルTV市場のシェア

第8章 衛星・DTHサービス

  • チャンネルとパッケージ
  • DTH加入者の成長
  • DTH vs. ケーブル
  • DTH市場のロードマップ
  • 活性因子
  • 抑制因子
  • DTHの浸透率
  • DTH加入者収益予測
  • DTH加入者収益予測に関する議論
  • DTH加入者予測
  • DTH加入者予測に関する議論
  • DTHのARPU予測
  • DTHのARPU予測に関する議論
  • DTH市場のシェア

第9章 IPTVサービス市場

  • 市場のシナリオ
  • 計画されたベンチャー
  • その他企業
  • IPTVがインドで失敗した理由

第10章 規制と政策

  • 規制団体
  • ケーブルTVネットワーク法(1994年)
  • TRAI
  • TRAI DAS規制
  • RIO(Reference Interconnection Offer)
  • 通信(放送・ケーブル)サービス接続規制
  • STAR
  • 通信(放送・ケーブルサービス)料金命令
  • 配信料
  • ライセンス料
  • TACTV DASライセンス - 法的争い
  • GSTとその影響

第11章 新たな開発

  • 統合と合併
  • データ分析
  • スマートTVの登場
  • HDの導入
  • ハイブリットSTB
  • ハイブリッドSTBサービスのバリューチェーン
  • Tata Sky Transfer STB
  • Videocon d2h HDスマートコネクトSTB
  • AirtelのインターネットTV
  • デジタル地上波TV(DTT)

第12章 技術動向

  • 光ファイバーケーブル(OFC)
  • 現在のOFCの導入
  • ブロードバンドサービスのためのOFC
  • ターゲット広告
  • マルチスクリーンTV

第13章 結論

  • 3つの予測
  • 法的免責事項

第14章 付属資料

第15章 MSO企業のプロファイル

  • Hathway Cable and Datacom Limited
  • Latest Developments at Hathway
  • Ortel Communications (Ortel)
  • Key Metrics-Ortel
  • DEN Networks
  • Key Metrics-DEN Networks
  • SITI Cable

第16章 DTH企業のプロファイル

  • Tata Sky
  • Airtel Digital TV
  • Videocon d2h
  • Dish TV
  • Sun Direct
  • Reliance Digital TV
  • DD Freedish
目次
Product Code: P99A-70

Market Heading for a Massive Reshuffle with Digitization and New Mandates to Encourage Subscription to Paid Services

The Pay TV services market in India is undergoing an overhaul with landmark mandates like digitsation, GST and demonetisation having manifold implications on the services. The herculean task of migrating the leagcy TV viewers in the country to digital and pay TV subscribers will define the future of the television industry. A social revolution in terms of content consumed, willingness to pay for quality content, rising trend of OTT video viewing and demand for unconventional entertainment is shaping the mindset and outlook of the masses in India. The industry is poised to grow emphatically with proliferation of FTA channels, multi-channel distribution platforms and data analytics monitoring consumer choices and preferences.

Pay TV in India is characterized by rise in FTA channels, HD content, digitized households, and changing viewership patterns. TV penetration is 65% currently with 190 million households having at least one TV set. India has about 172 million pay TV subscribers. While digitization has enabled more transparency in the ecosystem, ARPUs in the cable TV services market have not increased significantly. However, cable ARPU is expected to increase over the next 12 months with more digital subscribers by regional MSOs and increased adoption of HD packages. The market participants are confused on the type of value added services that can help them in growing their revenue.

The study encompasses the Pay TV services market with an overview of the DTH market, cable TV value chain, IPTV attempts and evolving developments in the industry. It analyses the growth opportunity of total Pay TV subscribers and segmented growth within DTH and cable services in the light of the digitisation mandate. The regulatory framework governing the tariff on carriage fees and channel pricing and packaging structure for operators and its implications on the industry is studied in the report. Content production, distribution and consumption across genres, languages, regions, socio-economic backgrounds further give insight into the viewership patterns in India. Frost & Sullivan forecasts the market with optimistic and conservative scenarios to quantify the market size between 2017 and 2021 and indicate the most lucrative growth opportunities evolving in this period.

Geographic scope- India Stakeholder scope - MSO, Cable operators, LCO, DTH operators

Key Questions this Study will Answer

  • What is the growth opportunity for Pay TV services in India?
  • Who are the leading MSOs and DTH operators in the market?
  • What is the revenue and subscription growth opportunity for cable and DTH services respectively?
  • What are the major drivers and restraints for the market?
  • How will the digitization mandate, proposed Goods Services Tax (GST) rules, and pay TV tariff order change the market scenario?
  • What are the Average Revenue Per User (ARPU) levels in India?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Findings
  • Market Engineering Measurements
  • CEO's Perspective
  • Trends to Watch

2. MARKET OVERVIEW

  • Research Scope
  • Pay TV Distribution Channel in India
  • Market Classification-Segments Covered in this Study
  • Market Definitions
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Market Terminology
  • Market Terminology (continued)
  • Market Terminology (continued)
  • India Television Market Landscape-Examples
  • Leading Ecosystem Participants
  • Pay TV Penetration Overview
  • Channel Offering-The Rise of FTA

3. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL PAY TV SERVICES MARKET

  • Market Drivers
  • Drivers Explained
  • Drivers Explained (continued)
  • Market Restraints
  • Restraints Explained
  • Restraints Explained (continued)

4. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL PAY TV SERVICES MARKET

  • Forecast Methodology
  • Forecast Assumptions
  • Pay TV Subscription Revenue Forecast
  • Pay TV Subscription Revenue Forecast Discussion
  • Pay TV Subscribers Forecast
  • Pay TV Subscribers Forecast Discussion
  • Average Revenue Per User (ARPU) Forecast
  • Average Revenue Per User (ARPU) Forecast (continued)

5. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-TOTAL PAY TV SERVICES MARKET

  • Market Share
  • Competitive Environment
  • Competitive Factors and Assessment

6. GROWTH OPPORTUNITIES AND COMPANIES TO ACTION

  • Growth Opportunity 1-Broadband Services
  • Growth Opportunity 2-Regional Content Production
  • Growth Opportunity 3-OTT Services
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

7. CABLE TV SERVICES MARKET

  • Digitization of Cable TV in India
  • Digitization Stages and Analog Switch-off Status
  • Digitization Stages and Analog Switch-off Status (continued)
  • Value Proposition of Digitization
  • Challenges of DAS Implementation
  • Cable Broadband Services
  • Drivers
  • Restraints
  • Cable TV Penetration
  • Cable TV Subscription Revenue Forecast
  • Cable TV Subscription Revenue Forecast Discussion
  • Cable Analog TV Subscriber Forecast
  • Cable Analog TV Subscriber Forecast Discussion
  • Cable Digital TV Subscriber Forecast
  • Cable TV ARPU Forecast
  • Cable TV ARPU Forecast Discussion
  • Cable TV-Market Share

8. SATELLITE OR DTH (DIRECT-TO-HOME) SERVICES

  • Channels and Packages
  • Growth of DTH Subscribers
  • DTH vs Cable
  • Roadmap for the DTH Market
  • Drivers
  • Restraints
  • DTH Penetration
  • DTH Subscription Revenue Forecast
  • DTH Subscription Revenue Forecast Discussion
  • DTH Subscriber Forecast
  • DTH Subscriber Forecast Discussion
  • DTH ARPU Forecast
  • DTH ARPU Forecast Discussion
  • DTH Market Share

9. IPTV SERVICES MARKET

  • Market Scenario
  • Attempted Ventures
  • Other Companies
  • Why did IPTV Fail to Take Off in India?

10. REGULATIONS AND POLICIES

  • Regulatory Bodies
  • Cable Television Network Rules, 1994
  • TRAI
  • TRAI DAS Regulations
  • Reference Interconnection Offer (RIO)
  • Telecommunication (Broadcasting and Cable) Services (Addressable Systems) Interconnection Regulations, 2017
  • STAR- TRAI Stand-off on RIO
  • Telecommunication (Broadcasting and Cable Services) (Eighth) (Addressable Systems) Tariff Order, 2017
  • Carriage Fees
  • License Fees
  • TACTV DAS License-Legal Battle
  • GST and its Impacts

11. NEW DEVELOPMENTS

  • Consolidation and Acquisitions
  • Data Analytics
  • Rise of the Smart TV
  • HD Adoption
  • Hybrid STB-Make Your Dumb TV Smart!
  • Value Chain of Hybrid STB Services
  • Smart TV vs Hybrid TV
  • Tata Sky Transfer STB
  • Videocon d2h HD Smart Connect STB
  • Airtel Internet TV
  • Digital Terrestrial TV (DTT)

12. TECHNOLOGY TRENDS

  • Optic Fiber Cable
  • Current OFC Deployments
  • OFC for Broadband Services
  • Targeted Advertising
  • Multi-screen TV

13. THE LAST WORD

  • The Last Word-3 Predictions
  • Legal Disclaimer

14. APPENDIX

  • Market Engineering Methodology
  • Additional Sources of Information on Pay TV Market in India
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Acknowledgements

15. MSO COMPANY PROFILES

  • Hathway Cable and Datacom Limited
  • Latest Developments at Hathway
  • Ortel Communications (Ortel)
  • Key Metrics-Ortel
  • DEN Networks
  • Key Metrics-DEN Networks
  • SITI Cable
  • SITI Cable (continued)

16. DTH COMPANY PROFILES

  • Tata Sky
  • Airtel Digital TV
  • Videocon d2h
  • Dish TV
  • Sun Direct
  • Reliance Digital TV
  • DD Freedish
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