株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

アドバンスト・アナリティクス:分断的市場機会

Advanced Analytics: Disruptive Opportunities

発行 Frost & Sullivan 商品コード 572943
出版日 ページ情報 英文 66 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.99円で換算しております。
Back to Top
アドバンスト・アナリティクス:分断的市場機会 Advanced Analytics: Disruptive Opportunities
出版日: 2017年09月27日 ページ情報: 英文 66 Pages
概要

構造化および非構造化データがかつてないほど増え、同時により高性能で安く早いコンピューティングが利用可能になったことが、アドバンスト・アナリティクスの開発の活性因子となっています、センサー駆動型のリアルタイムな消費者行動解析を通じてIoTがアナリティクス市場の発展を促しています。さらに、企業は競争で優位に立つために深い分析を活用する必要があります。。

当レポートは、様々なタイプのアナリティクスの分析と事例、今後の展開の予測などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 調査範囲

第2章 おもな調査結果とアナリストの見解

  • アドバンスト・アナリティクスが強力な考察を通じて可能にする競争力
  • 新たな価値の流れを作るアドバンスト・アナリティクス
  • 人間の感情に反応する機械
  • データが集中しない場所へ移動するアナリティクス

第3章 概要

  • データアナリティクスの概要
  • アドバンスト・アナリティクスの進化
  • アドバンスト・アナリティクスの価値連鎖
  • アドバンスト・アナリティクスの活性因子
  • アドバンスト・アナリティクスの抑制因子

第4章 アナリティクスツールのタイプ

  • リアルタイムの行動可能な考察を可能にする画像分析
  • 画像分析の対応企業
  • 医療における画像分析
  • マーケッターによる「視界の共有」の測定を可能にする画像分析
  • ソーシャルメディア分析を可能にする画像分析
  • 精密農業を可能にする画像分析
  • 非構造化データから価値ある考察を導くテキスト分析
  • テキスト分析による隠された考察の解放
  • 医療におけるテキスト分析
  • 顧客ケアにおけるテキスト分析
  • 保険業におけるテキスト分析
  • 映像分析
  • 映像分析対応企業
  • メディアにおける映像分析が最高視聴数測定を支援
  • 監視における映像分析
  • 投資回収率を最大化する小売における映像分析
  • メディアにおける映像分析
  • 自動車における映像分析
  • 音声・声分析
  • 音声分析対応企業
  • ホームセキュリティにおける音声認識
  • 顧客サービスにおける声分析
  • 声分析
  • 感情分析
  • 感情分析対応企業
  • メディア・広告における感情分析
  • ゲーム・教育における感情分析
  • 自動車・ロボティクスにおける感情分析
  • 医療における感情分析

第5章 特許分析と技術のロードマップ

  • アナリティクス分野で拡大する特許
  • 世界の特許受託者トップ3:IBM、Google、Microsoft
  • アドバンスト・アナリティクスの今後の開発潜在力

第6章 新たなビジネスモデル

  • アナリティクスのためのコンテンツ市場
  • アナリティクスとデータのクラウドソーシングの民主化

第7章 統合のシナリオ

  • アドバンスト・アナリティクス、ビッグデータ、3D印刷の統合が高レベルな個人化製品設計を可能に
  • アドバンスト・アナリティクス、ウェアラブル端末、5Gの手王号がリアルタイムの高レベルなクオンティファイド・セルフを可能に

第8章 おもなコンタクト先

第9章 付属資料

目次
Product Code: D7DA

Technologies Enabling Digital Transformation Through New Value Streams

The availability of ever increasing amounts of structured and unstructured data, along with higher, cheaper and faster computing power, have been key drivers for the development of advanced analytics. The Internet of Things has served to boost the development of the streaming analytics market, through sensor-driven, real-time insights into consumer behavior. Most importantly, organizations need to take advantage of insights from in-depth analytics to gain a competitive advantage and stay ahead of the curve.

This report answers the following questions:

  • Which are the analytics technologies that are being adopted?
  • What are the major application areas for these technologies?
  • What are some industries impacted?
  • What are some use-cases of successful implementation?
  • What are some innovative business models being driven by advanced analytics?
  • What is the patent scenario globally?
  • What are some game-changing convergence scenarios of advanced analytics with other disruptive technologies?
  • What are the key findings of the analysis and analyst POV of the future?

Although a lot of analytics applications in the real world delve into more than one type of analytics technologies in the form of streaming analytics, this report has been segmented into the following main analytics technologies:

  • Image Analytics
  • Text Analytics
  • Video Analytics
  • Audio & Speech Analytics
  • Emotion Analytics

Table of Contents

1.0 Executive Summary

  • 1.1 Research Scope

2.0 Key Findings and Analyst POV

  • 2.1 Advanced Analytics Enable a Competitive Edge Through Powerful Insights
  • 2.2 Advanced Analytics Helps Create New Value Streams
  • 2.3 Machines Will be Reactive to Human Emotions
  • 2.4 Analytics are Moving to Less Data Intensive Spaces

3.0 Overview of the Topic

  • 3.1 Overview of Data Analytics
  • 3.2 The Evolution of Advanced Analytics
  • 3.3 Advanced Analytics Technology Value Chain
  • 3.4 Advanced Analytics Drivers Explained
  • 3.5 Advanced Analytics Challenges Explained

4.0 Types of Analytics Tools

  • 4.1 Image Analytics Enable Real-time Actionable Insights
  • 4.2 Which Companies are Enabling Image Analytics?
  • 4.3 Image Analytics in Healthcare - Use Case
  • 4.4 Image Analytics Helps Marketers Measure "Share of Eye"
  • 4.5 Image Analytics Enables Social Media Analytics - Use Case
  • 4.6 Image Analytics Enables Precision Agriculture - Use Case
  • 4.7 Text Analytics Enables Valuable Insights from Unstructured Data
  • 4.8 Unlocking Hidden Insights with Text Analytics
  • 4.9 Text Analytics in Healthcare - Use Case
  • 4.10 Text Analytics in Customer Care - Use Case
  • 4.11 Analytics in the Insurance Industry
  • 4.12 Video Analytics
  • 4.13 Which Companies are Enabling Video Analytics?
  • 4.14 Video Analytics in Media Helps Measure Highest Views
  • 4.15 Video Analytics in Surveillance Accelerates Insights
  • 4.16 Video Analytics in Retail Maximizes ROI
  • 4.17 Video Analytics in Media - Use Case
  • 4.18 Video Analytics in Automotive - Use Case
  • 4.19 Audio and Speech Analytics
  • 4.20 Which Companies are Enabling Audio Analytics?
  • 4.21 Audio Analytics in Home Security - Use Case
  • 4.22 Speech Analytics in Customer Service - Use Case
  • 4.23 Speech Analytics - Use Case
  • 4.24 Emotion Analytics
  • 4.25 Which Companies are Enabling Emotion Analytics?
  • 4.26 Emotion Analytics in Media and Advertising
  • 4.27 Emotion Analytics in Gaming and Education
  • 4.28 Emotion Analytics in Automotive and Robotics
  • 4.29 Emotion Analytics in Healthcare
  • 4.30 Emotion Analytics in Media and Advertising - Use Case

5.0 Patent Analysis and Technology Roadmap

  • 5.1 Patent Filings Increase in the Analytics Space
  • 5.2 IBM, Google, and Microsoft Are Top Patent Assignees Globally
  • 5.3 Future Innovation Potentials for Advanced Analytics

6.0 Emerging Business Models

  • 6.1 Content Marketplaces for Analytics
  • 6.2 Democratization of analytics and Crowdsourcing of Data

7.0 Convergence Scenarios

  • 7.1 Convergence of Advanced Analytics, Big Data, and 3D Printing Will Enable Hyper-personalization in Product Design
  • 7.2 Convergence of Advanced Analytics, Wearables, and 5G Will Enable Real-time Hyper-connected Quantified Self

8.0 Key Contacts

  • 8.1 Key Contacts
  • 8.1 Key Contacts (continued)

9.0 Appendix

  • 9.1 Advanced Analytics - Other Use Cases
  • 9.1 Advanced Analytics - Other Use Cases (continued)
  • Legal Disclaimer
Back to Top