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市場調査レポート

インドの大型トラック市場の展望

Indian Heavy Duty Truck Market Outlook

発行 Frost & Sullivan 商品コード 526022
出版日 ページ情報 英文 31 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.90円で換算しております。
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インドの大型トラック市場の展望 Indian Heavy Duty Truck Market Outlook
出版日: 2017年06月17日 ページ情報: 英文 31 Pages
概要

当レポートでは、インドの大型トラックの市場を調査し、市場の発展の推移と将来の展望、低価格トラック部門の動向、市場成長への各種影響因子の分析、競合環境、OEMの戦略、提言などをまとめています。

展望・制約

市場の展望

  • インドの大型トラックの出力重量比の向上:今後3-4年で現在の中国・南アフリカのレベルに達する見通し
  • 低価格トラック部門:主要な成長部門
  • 低価格トラック:南アジア・ASEAN諸国・アフリカ&中東で大きな可能性・OEMはより広い市場を視野に入れるべき
  • エンジンプラットフォームの低価格トラックに向けた調整:低価格トラックの焦点
  • 高重量部門へのシフト:大型トラックは積載質量を拡大させる見通し
  • 7%超の今後5年のGDP成長見通し:世界のHDトラックの最速成長市場のひとつに
  • 31T・37T部門:2倍以上のなる見通し
  • セメント・貨物・石炭・インフラ開発が需要を促進
  • OEM各社は低価格の提供製品をさらに開発:2020年以降、競合が激化
  • BharatBenz・VECV:強力な企業に

トラック利用・顧客の好みに関する動向

  • 将来のトラック:より高い生産性・信頼性が必要とされる
  • 信頼性・ターンアラウンドタイム・安全性・積載容量・パワーの重要性の拡大:OEMはこれらのパラメーターを将来のトラック設計に
  • 顧客が求めるより良いトラック:高い信頼性と低いダウンタイムが必須要件に
  • 顧客の支払い許容レベルはトラブルフリーのAMTにINR 200,000程度
  • BS-VIの実装により価格は20-25%上昇:OEMは顧客の価値認識を高めるため、トラックにより多くの特徴・機能を
  • 遠隔診断・予防保守がより良いしオーナーシップエクスペリエンスにつながる見通し:OEMはプロアクティブなアプローチを
  • 部品のアベイラビリティが価格競争力より重要に:OEMは顧客に近いネットワークに焦点を

産業の展望

付録:当社のサービスについて

目次
Product Code: 9AB2/6E

Opportunities & Challenges, 2017

With growing volumes, regulatory changes and entry of new global players, the Indian Heavy Duty (HD) truck industry is undergoing a transformative switch from basic economy trucks to value trucks. Higher reliability and productivity are the major benefits of Value trucks with overall cost of ownership being the major USP. With lower availability of drivers, importance of comfort and safety is increasing for higher retention. Value added services must be packaged in value truck offerings to make it a more attractive proposition.

Key aspects this Industry Docket looks at:

  • The Evolution of Indian HD trucks
  • Potential of Value Trucks in India
  • Driving Forces of Change in the Indian HD Market
  • OEM Strategies for the HD trucks segment

Changing Customer Needs & Expectations from HD trucks

Table of Contents

Scope & Limitations

  • 1. Scope & Limitations

Market Outlook

  • 1. Indian HD trucks are catching up on power to weight ratio; will mostly reach current levels of China and South Africa in the coming 3-4 years
  • 2. Value truck segment will be the major driver of growth, profits will come from value offerings
  • 3. Value trucks have immense potential in South Asia, ASEAN, Africa and the Middle East; OEMs should look at the larger market
  • 4. Harmonization of Engine platforms toward value truck configuration indicates Global focus on value trucks
  • 5. A clear shift toward higher tonnage segments is observed; future HD trucks should have higher payload capacity
  • 6. GDP to grow above 7% for next 5 years. India to be one of the fastest growing HD truck markets in the world
  • 7. 31T and 37T segment will more than double; Base platforms to be designed for these segments
  • 8. Cement, Parcel, Coal, infra development to drive demand; Truck makers to explore customized solutions for better returns
  • 9. All OEMs are further developing their Value offerings; Competition expected to intensify from 2020
  • 10. With their technology being future-ready, new entrants BharatBenz and VECV to be formidable players in the coming decade

Trends in Truck Usage and Customer Preferences

  • 1. Future trucks need to be more productive and reliable
  • 2. Importance of Reliability, Turnaround time, Safety, Payload and power will increase; OEMs to focus on these parameters for future truck design
  • 3. With better roads, customer will demand better trucks; higher reliability, lower downtime will be the key requirements
  • 4. Customers willing to pay up to INR 200,000 more for trouble-free AMT; Global experience indicates 5% increase in cost for AMT
  • 5. BS-VI implementation will increase truck prices by 20-25%; OEMs must add more features to the truck to have a higher perceived value to the customer
  • 6. Remote diagnostics & preventive maintenance will lead to better ownership experience; OEMs should have a proactive approach toward truck service
  • 7. Parts availability will be more important than price competitiveness; OEMs should focus on network closer to the customer to ensure parts availability

The Industry going Forward

  • 1. Strict regulation, more competition would be the norm;Future trucks should be more productive, comfortable and safe
  • 2. Moving on...

Annexure: Our Services

  • 1. Maximize Opportunities from existing products and markets; systematically explore new products, markets, including Inorganic Opportunities
  • 2. Our Growth Consulting Canvas
  • 3. Legal Disclaimer
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