株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

インドの高級ビニル(LVT)床材市場展望:2017年

Indian Luxury Vinyl (LVT) Flooring Market Outlook, 2017

発行 Frost & Sullivan 商品コード 519797
出版日 ページ情報 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
Back to Top
インドの高級ビニル(LVT)床材市場展望:2017年 Indian Luxury Vinyl (LVT) Flooring Market Outlook, 2017
出版日: 2017年06月21日 ページ情報: 英文 26 Pages
概要

インドの高級ビニル床材市場は5〜6ブランドによる寡占状態にあり、これらはすべて輸入に依存。また、製品は実用性が低く、ニッチ市場に限られたその利用は著名な建築家やコンサルタントの影響下に置かれています。その一方で、国内経済の急成長が一流企業のオフィスや私立のインタナーショナルスクールにおける利用拡大を招き、また可処分所得の増大や観光事業の成長が小売業全般を通じての顧客支出増、ホテルの部屋数増設につながったことが、高級ビニル床材の用途拡大に寄与しています。

当レポートでは、インドの高級ビニル床材市場に注目し、その概要と動向、将来予測を提供するほか、市場発展への推進・抑制要因、成長機会、競合環境などを展望しています。

第1章 範囲と定義

  • 市場の範囲と区分の定義

第2章 市場展望 - インド

  • 市場参入や積層材質の高い性能や弾性も、しがらみに支配され続けるインドの床材市場
  • 建設業の成長、先進国から取り入れた至上の商慣習が国内床材市場の成長に寄与
  • メガトレンドとその影響
  • 高級ビニル床材の小売販売量は現状で小さいものの、ショッピングモールの新設が利用増大に貢献
  • 中級都市の台頭により、第一級商業不動産がそれらの都市にも拡大した結果、今後5年にわたって見込まれる12-13%の成長率
  • 経済成長の一貫性がもたらした教育への支出や世界水準の教育機関に対する需要の増大
  • 観光・ホスピタリティ産業の急浮上に伴って拡大への地歩が築かれたホテルの高級ビニル床材使用
  • 国際的建築家やコンサルタントの影響による国内の大企業オフィス、ショッピングモール、ホテルでの輸入LVT使用
  • 複合年間成長率15%で加速するホテル、小売業用途に加え、近い将来の次なる狙い目は医療分野。
  • 意思決定におけるコンサルタントの役割から、今後の需要を牽引するのは商業オフィスとホスピタリティ分野
  • プロジェクト向け販売の低数量およびインフルエンサー依存の現状から、LVT小売ルートを志向するブランドは少数
  • 高級品需要およびプロジェクトルートに依存するブランドLVT販売に対し、小売ルートを志向する無印LVT

第3章 業界の進路

  • 高級ビニル需要は概ね顧客またはコンサルタントを起点とするもの
  • 低工賃のインド国内で、製品は極めて床材市場全体の小さな構成比を占めるに留まる見込み
  • 業界は存続するが・・・

第4章 Annexure

目次
Product Code: 9AAF/44

Tiles to continue dominating the flooring market in India, despite the entry and strong performance of laminates and resilient flooring

LVTs market in India is concentrated among 5-6 brands and these are entirely dependent on imports. The product is used in niche segments and is dependent on the influence of leading architects and consultants. The nature of demand for flooring products in India does not favor the usage of LVT; hence, the product sees very low penetration. High price and product characteristics that do not suit Indian customer demand play a critical role in low volumes of sales for LVT suppliers in India. Surge in economic activity in India has led to growth in commercial Grade A office space and demand for private and international schools. Similarly, increased disposable income and growth in tourism has led to an increase in customer spending through the retail sector and the increase in number of hotel rooms. These end-user segments popularly use LVT in different application areas.

Key questions this Industry Docket will answer:

  • What are the key areas of opportunities for LVT Market in India?
  • What are the challenges faced by LVT suppliers in India?
  • Which is the popular sales route for LVT in India?
  • Who are the leading suppliers of LVT in India?
  • What are the key success factors for LVT suppliers in Indian market?

Table of Contents

1. INDIAN LUXURY VINYL (LVT) FLOORING MARKET OUTLOOK, 2017

Scope & Definitions

  • Scope & Segment Definition

Market Outlook: India

  • Tiles to continue dominating the flooring market in India, despite the entry and strong performance of laminates and resilient flooring
  • Construction sector growth and transfer of best practices in flooring from developed markets helping Indian flooring market's growth
  • Mega Trends & their Impact
  • Although LVT is currently used in small volumes in retail, construction of newer malls could lead to higher LVT use
  • Rise of Tier II cities will see expansion of Grade A commercial properties to these cities and influence a growth of 12-13% over the next 5 years
  • Consistent economic growth has increased the income spent on education and the demand for world-class educational institutions
  • Tourism and hospitality sector to surge paving way for increased usage of LVT in Hotels
  • Large corporate offices, retail malls and hotels in India use imported LVT due to the influence of international architects and consultants
  • Use in Hotel and Retail segments to drive market CAGR of 15%; Healthcare to be upcoming segment in near future
  • Commercial Offices and Hospitality would drive future demand due to the role of consultants in decision making
  • Low volumes and high dependence on influencers for project sales prompts a few brands to opt for the retail route for LVTs
  • Branded LVT sales depend on demand from high-end segments and the projects route; while unbranded LVTs go the retail route

The Industry going Forward

  • The demand for LVTs is usually client or architect generated
  • The product will continue to have a very small share in the overall flooring market due to the presence of low cost labor in India
  • Moving on...

Annexure: Our Services

  • Maximize Opportunities from existing products and markets; systematically explore new products, markets, including Inorganic Opportunities
  • Our Growth Consulting Canvas
  • Legal Disclaimer
Back to Top