表紙:自動車アフターマーケット向けeリテイリングの世界市場 - 戦略的分析:2020年
市場調査レポート
商品コード
395209

自動車アフターマーケット向けeリテイリングの世界市場 - 戦略的分析:2020年

Strategic Analysis of eRetailing in the Global Automotive Aftermarket, 2020

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 117 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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自動車アフターマーケット向けeリテイリングの世界市場 - 戦略的分析:2020年
出版日: 2020年02月24日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

補修部品・アクセサリーの自動車アフターマーケット向けB2C eリテイリングは、2019年に4.5%と推定されていますが、2030年の終わりまでに年間780億米ドルを生み出すと予測されています。

当レポートでは、世界の自動車アフターマーケット向けeリテイリングについて調査分析し、市場概要、競合分析、国別分析、地域別分析、成長機会、将来の見通しなどについて、体系的な情報を提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

調査範囲・目的・背景・手法

世界の自動車アフターマーケット向けeリテイリング - 概要

  • 世界の自動車アフターマーケット向けeリテイリング - 見通し
  • 世界のアフターマーケット向けeリテイリングのダッシュボード
  • 世界の収益シェア
  • 機会マッピング:部品カテゴリー別
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリングのPOS
  • eリテイリングにおける新しいビジネスモデル
  • カスタマージャーニーにおけるステークホルダーの活動
  • デジタルKPI - アフターマーケット向けeリテイリング
  • オンラインアフターマーケット小売業に影響を与える主な動向
  • オンラインアフターマーケット小売業における主な課題
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリングに影響を与える法律

世界の自動車アフターマーケット向けeリテイリング - 競合分析

  • 収益割合の内訳:参加企業タイプ別
  • 主な参加企業:地域別
  • 世界のアフターマーケット向けeリテイリング - 競合企業マッピング
  • 競合情勢 - 新興の大企業
  • Amazonのアフターマーケット戦略 - アンゾフのマトリクス
  • Alibabaのアフターマーケット戦略 - アンゾフのマトリクス
  • Mercado Libreのアフターマーケット戦略 - アンゾフのマトリクス
  • eBayのアフターマーケット戦略 - アンゾフのマトリクス
  • Oscaroのアフターマーケット戦略 - アンゾフのマトリクス
  • Tuhuのアフターマーケット戦略 - アンゾフのマトリクス

国別分析 - 北米

  • 国別スナップショット - 北米
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - 北米
  • 競合情勢 - 北米
  • O2O - オンラインのタイヤ販売:Goodyear
  • O2O - Walmart.comとAAP
  • 対象のDIFM eリテイリング - AmazonとeBay

地域別分析 - 欧州

  • 国別スナップショット - 英国
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - 英国
  • 国別スナップショット - ドイツ
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - ドイツ
  • 国別スナップショット - フランス
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - フランス
  • 国別スナップショット - イタリア
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - イタリア
  • 国別スナップショット - スペイン
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - スペイン
  • 国別スナップショット - ロシア
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - ロシア
  • 競合情勢 - 欧州
  • O2O - Yakarouler
  • O2O - Oscaro
  • 対象のDIFM eリテイリング - Avatacar (フランス)

国別分析 - インド

  • 国別スナップショット - インド
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - インド
  • 競合情勢 - インド
  • O2O - アクセサリーの販売 (myTVS)

国別分析 - 中国

  • 国別スナップショット - 中国
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - 中国
  • 競合情勢 - 中国
  • 対象のDIFM eリテイリング - SAIC (中国)
  • 対象のDIFM eリテイリング - Tuhu (中国)

国別分析 - ブラジルとメキシコ

  • 国別スナップショット - ブラジル
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - ブラジル
  • 国別スナップショット - メキシコ
  • 自動車アフターマーケット向けeリテイリング - メキシコ
  • 競合情勢 - ブラジルとメキシコ

アフターマーケット向けeリテイリングの将来

  • 将来のeリテイリングチャネル
  • チャネル1 - 車載市場
  • 外出先におけるリテイラーサービス
  • 自動車向けAmazon Alexa
  • オンデマンドサービス情勢の動き
  • サービスのアクセスポイントとしての自動車
  • 既存の配送サービス
  • チャネル2 - サービス市場
  • サービス市場における機会マッピング
  • サービス市場とOESのエンゲージメント

成長機会と推奨行動 (C2A)

  • アフターマーケット向けeコマースの成長機会
  • 成功と成長の戦略的必須事項

結論と将来の見通し

付録

目次
Product Code: K3C9-18

One in Ten Parts Sold in the Automotive Aftermarket will be Through Online Sales by 2030

The aim of the study is to analyze and estimate the adoption of eRetailing in the automotive aftermarket, deep diving into key markets and market participant activity.

The study provides a complete analysis of market revenues and a 7-year forecast for online sales of parts across key global markets: North America, Latin America, Europe, and certain regions in Asia. It also focuses on detailed analysis of new business models, competitive factors, and other country-level and global dynamics that will impact the growth of this segment.

According to Frost & Sullivan research, B2C eRetailing in the automotive aftermarket for replacement parts and accessories is currently estimated at 4.5% in 2019, while it is expected to generate $78 billion annually by the end of the forecast period. This growth is attracting both traditional aftermarket companies such as original equipment sellers and also new technology companies (e.g., Amazon) to dive into the market. The changing ownership behavior of customers and the growing popularity of new mobility services is also influencing the growing preference for these digital channels for purchasing parts and accessories. Analysis on penetration of different parts and their popularity in different markets provides a direction to various stakeholders in developing their go-to market strategy.

On the supply side, newer business models, both for selling these parts and accessories, and also for the fulfillment of orders, which includes delivery and installation, are being developed to increase the relevance and value from these online sellers. At the same time, various governments around the world are also working on creating a regulatory environment, both for safeguarding customer interest in data security and privacy, but also in keeping the market competitiveness intact by imposing certain tariffs and taxes to safeguard local businesses.

The research also analysis the key trends driving eRetailing channel adoption and also the share of the key market participants in each of the markets.

Key Features:

The key objectives of the study include the following:

  • Calculate the automotive aftermarket eRetailing revenue at the global and regional levels
  • Determine the regions, product categories, and channels that will exhibit the highest growth potential
  • Identify the main industry trends in each region
  • Identify key business models and elaborate on the companies adopting them
  • Predict major developments possible in the aftermarket eRetailing by 2026 and beyond
  • Identify opportunity areas for different market participants in automotive aftermarket eRetailing

Key Issues Addressed:

  • What is the penetration of online retailing in the automotive aftermarket?
  • Which product categories offer the most growth potential?
  • What are the penetration levels of online retailing in the automotive aftermarket in key markets, and how are they expected to evolve?
  • What are the new business models in aftermarket digitization?
  • How are the different market participants reacting to the increasing popularity of online channels?

Table of Contents

Executive Summary

  • Executive Summary-5 Big Predictions for Aftermarket eRetailing
  • Executive Summary-Global Aftermarket eRetailing Snapshot
  • Executive Summary-Global Aftermarket eRetailing Growth
  • Executive Summary-Aftermarket eRetailing Penetration (2026)
  • Executive Summary-Global Snapshot of Key Local Market Participants
  • Executive Summary-eCommerce Value Chain Evolution
  • Executive Summary-Global Heatmap of Aftermarket Parts Retailing
  • Executive Summary-Key Findings and Future Outlook

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • Research Scope
  • Research Aim and Objectives
  • Key Questions this Study will Answer
  • Research Methodology
  • Research Background
  • Channel Participant Definitions

Global Automotive Aftermarket eRetailing-Overview

  • Global Automotive Aftermarket eRetailing-Outlook
  • Global Aftermarket eRetailing Dashboard
  • Global Revenue Share-2016, 2019, and 2026
  • Opportunity Mapping by Parts Category
  • Points of Sale in Automotive Aftermarket eRetailing
  • New Business Models in eRetailing
  • Stakeholder Activity in Customer Journey
  • Digital Key Performance Indicators (KPIs)-eRetailing in Aftermarket
  • Key Trends Impacting Online Aftermarket Retailing
  • Key Challenges in Online Aftermarket Retailing
  • Legislation Impacting eRetailing in the Automotive Aftermarket
  • Legislation Impacting eRetailing in the Aftermarket (continued)

Global Automotive Aftermarket eRetailing-Competitive Analysis

  • Percent Revenue Breakdown by Participant Type
  • Key Participants by Region
  • Global Aftermarket eRetailing-Competitor Mapping
  • Global Aftermarket eRetailing-Competitor Mapping (continued)
  • Competitive Landscape-Emerging Heavyweights
  • Competitive Landscape-Emerging Heavyweights (continued)
  • Amazon's Aftermarket Strategy-Ansoff Matrix
  • Alibaba's Aftermarket Strategy-Ansoff Matrix
  • Mercado Libre's Aftermarket Strategy-Ansoff Matrix
  • eBay's Aftermarket Strategy-Ansoff Matrix
  • Oscaro's Aftermarket Strategy-Ansoff Matrix
  • Tuhu's Aftermarket Strategy-Ansoff Matrix

Country Analysis-North America

  • Country Snapshot-North America
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-North America
  • Competitive Landscape-North America
  • O2O-Selling Tires Online: Goodyear
  • O2O-Walmart.com and AAP
  • Targeted DIFM eRetailing-Amazon and eBay

Regional Analysis-Europe

  • Country Snapshot-United Kingdom
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-United Kingdom
  • Country Snapshot-Germany
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-Germany
  • Country Snapshot-France
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-France
  • Country Snapshot-Italy
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-Italy
  • Country Snapshot-Spain
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-Spain
  • Country Snapshot-Russia
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-Russia
  • Competitive Landscape-Europe
  • O2O-Yakarouler
  • O2O-Oscaro
  • Targeted DIFM eRetailing-Avatacar (France)

Country Analysis-India

  • Country Snapshot-India
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-India
  • Competitive Landscape-India
  • O2O-Selling Accessories (myTVS)

Country Level Analysis-China

  • Country Snapshot-China
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-China
  • Competitive Landscape-China
  • Targeted DIFM eRetailing-SAIC (China)
  • Targeted DIFM eRetailing-Tuhu (China)

Country Analysis-Brazil and Mexico

  • Country Snapshot-Brazil
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-Brazil
  • Country Snapshot-Mexico
  • eRetailing in the Automotive Aftermarket-Mexico
  • Competitive Landscape-Brazil and Mexico

Future of eRetailing in the Aftermarket

  • Future eRetailing Channels
  • Channel 1-In-car Marketplace
  • On-the-go Retailer Services Leveraging on Car as a Marketplace
  • Amazon Alexa for Cars
  • On-demand Service Landscape Movement
  • Car as an Access Point of Service
  • Existing Car Delivery Services
  • Channel 2-Service Marketplace
  • Service Marketplace Opportunity Mapping
  • OES Engagements With Service Marketplaces

Growth Opportunities and Companies to Action

  • Growth Opportunity in Aftermarket eCommerce
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

Conclusions and Future Outlook

  • 5 Big Predictions for Aftermarket eRetailing
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • Glossary
  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)