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市場調査レポート

北米におけるモバイルエンタープライズアプリケーション市場 (2016年)

2016 North American Mobile Enterprise Applications

発行 Frost & Sullivan 商品コード 379684
出版日 ページ情報 英文 64 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.78円で換算しております。
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北米におけるモバイルエンタープライズアプリケーション市場 (2016年) 2016 North American Mobile Enterprise Applications
出版日: 2016年10月14日 ページ情報: 英文 64 Pages
概要

企業 - 従業員間 (B2E) ソフトウェアアプリケーションに対する関心は依然として高く、2016年は調査回答企業の83%が最低1種類のモバイルワーカー向けアプリを導入していると回答しています。もっとも多かった (23%) のが20~49の個別のアプリを導入している企業でした。この市場は今後も成長が見込まれ、回答企業の84%は2017年から2017年の間にさらなるアプリの導入を計画していると回答しました。

当レポートは、モバイル資産追跡 (MAT) 、モバイル販売自動化 (MSFA) 、モバイル労働力管理 (MWM) モバイルサプライチェーン管理 (MSCM) ソフトウェアソリューションなどのモバイルエンタープライズアプリケーションの現在の利用や今後の意思決定行動などについて取り上げています。

第1章 調査の目的と手法

  • 調査の目的と手法
  • 調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場の概要と定義

第4章 現在のモバイルワーカーアプリ - 概要

  • 現在および今後導入が予定されている従業員向けモバイルソフトウェアアプリ
  • 種類別にみるモバイルワーカーアプリ利用者
  • 従業員のモバイルアプリを提供することのメリットとデメリット
  • 企業承認モバイルアプリを使用する従業員の割合
  • 未認可のモバイルアプリを使用する従業員
  • 国・企業規模別に見るモバイルワーカー向けアプリの競合社との戦略比較
  • 国・企業規模別に見るウェアラブル端末の利用

第6章 モバイル端末 - BYOD vs. 企業所有

  • 企業所有モバイル端末とサポートされた個人所有のモバイル端末の種類
  • サポートされたモバイルOS
  • 企業のBYODへのアプローチ
  • BYODに好まれるモバイルOS

第6章 エンタープライズモビリティ管理プラットフォームの利用

  • エンタープライズモビリティ管理 (EMM) プラットフォームの現在および今後の使用予定
  • EMMプラットフォームを導入しない理由

第7章 モビリティパートナーの考察

  • モバイルアプリ意思決定プロセスの主な関係者
  • モバイルアプリの選択・実装のための戦略的パートナー
  • ビジネスアプリパートナー選択のための主な基準
  • 人気のモバイルビジネスアプリの種類
  • 特定のパッケージ化モバイルビジネスアプリ選択のための主な基準

第8章 モバイルエンタープライズアプリの使用詳細

  • 特定のモバイルアプリカテゴリの導入計画
  • 企業規模別に見る労働目的のための追加モバイルアプリ
  • 選択されたモバイルアプリへの満足度
  • 選択されたモバイルアプリのビジネスへの影響
  • モバイルソリューションの実装
  • モバイルソリューション実装の発生場所
  • クラウド型モバイルアプリの障害
  • モバイル端末の利用

第9章 未使用ユーザーの今後の導入阻害因子

  • 関心を持たない層におけるモバイルソリューション導入の主な障害
  • 計画中の層におけるモバイルソリューション導入の主な障害

第10章 人口統計

  • 組織における役割と責務
  • 従業員へのモバイルアプリ提供の意思決定時における現在の役割
  • 主要産業
  • 法的免責事項

第11章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: K0FB-65

Opportunities within Enterprises

The overall research objective was to measure the current use and future decision-making behavior toward mobile enterprise applications, including some specific focus on mobile asset tracking (MAT), mobile sales force automation (MSFA), mobile workforce management (MWM), and mobile supply chain management (MSCM) software solutions. Interest in mobile business-to-employee (B2E) software applications remains high and stable. In 2016, 83% of respondent companies reported deploying at least 1 mobile worker app. The largest proportion of businesses (23%) have implemented between 20 and 49 separate apps. This market is expected to continue exhibiting strong growth. Looking forward, about 84% of respondent companies plan to deploy additional mobile worker apps between 2016 and 2017. In addition to examining a number of current mobility issues, this study deep drills on 4 mobile enterprise app categories that can be more expensive and require more complex design and deployment efforts. Each of these 4 app categories has experienced strong deployment growth in 2016, and most current users in each app category have near-term plans to expand their implementations.

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

  • 1. Research Objectives and Methodology
  • 2. Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary (continued)
  • 3. Executive Summary (continued)
  • 4. Executive Summary (continued)
  • 5. Executive Summary (continued)
  • 6. Executive Summary (continued)

3. MARKET OVERVIEW AND DEFINITIONS

  • 1. Market Overview
  • 2. Market Definitions

4. TODAY'S MOBILE WORKER APPS-AN OVERVIEW

  • 1. Current and Planned Deployment of Mobile Software Apps for Employees
  • 2. Mobile Worker App Users by Type
  • 3. Pros and Cons for Providing Mobile Apps to Employees
  • 4. Percent of Employees Using Company-approved Mobile Apps
  • 5. Employee Use of Unauthorized Mobile Apps
  • 6. Mobile Worker App Strategy Compared to Competitors' by Country and Organization Size
  • 7. Wearable Device Use by Country and Organization Size

5. MOBILE DEVICES-BYOD VERSUS COMPANY OWNED

  • 1. Types of Company-owned Mobile Devices Issued and Personally Owned Mobile Devices Supported
  • 2. Mobile Operating Systems Supported
  • 3. Company's Approach to BYOD
  • 4. Mobile Operating Systems Preferred for BYOD

6. USE OF AN ENTERPRISE MOBILITY MANAGEMENT PLATFORM

  • 1. Current and Planned Use of an Enterprise Mobility Management Platform
  • 2. Reasons for Not Implementing an EMM Platform

7. INSIGHTS FOR MOBILITY PARTNERS

  • 1. Key Parties in the Mobile App Decision Process
  • 2. Strategic Partners for Selecting and Implementing Mobile Apps
  • 3. Top Criteria Used to Select a Mobile Business Apps Partner
  • 4. Preferred Type of Mobile Business App
  • 5. Top Criteria Used to Select a Specific Prepackaged Mobile Business App

8. MOBILE ENTERPRISE APP USE DETAILS

  • 1. Deployment Plans for Specific Mobile App Categories
  • 2. Deployment Plans for Specific Mobile App Categories (continued)
  • 3. Deployment Plans for Specific Mobile App Categories (continued)
  • 4. Additional Mobile Apps Used for Work Purposes by Organization Size
  • 5. Satisfaction with Selected Mobile Apps
  • 6. Business Impacts of Selected Mobile Apps
  • 7. Mobile Solution Implementation-How it Occurred
  • 8. Where Mobile Solution Implementation is Occurring
  • 9. Barriers to Cloud-based Mobile Apps
  • 10. Use of Mobile Handheld Devices

9. BARRIERS TO FUTURE ADOPTION AMONG CURRENT NON-USERS

  • 1. Top Barriers to Mobile Solution Adoption in the Disinterested Segment
  • 2. Top Barriers to Mobile Solution Adoption in the Planners Segment

10. DEMOGRAPHICS

  • 1. Role/Responsibility in the Organization
  • 2. Role Currently Have in the Organization's Decision to Provide Mobile Apps to Employees
  • 3. Top Industries
  • 4. Legal Disclaimer

11. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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