株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

プロフェッショナル向けヘッドフォン市場の成長機会

Growth Opportunities in the Professional Headset Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 376391
出版日 ページ情報 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.06円で換算しております。
Back to Top
プロフェッショナル向けヘッドフォン市場の成長機会 Growth Opportunities in the Professional Headset Market
出版日: 2016年10月05日 ページ情報: 英文 53 Pages
概要

当レポートは、コンタクトセンターやオフィス向けヘッドフォンの世界市場の活性因子や抑制因子、予測、競争動向などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 本調査の目的
  • 転換的成長への5つのステップ
  • エンタープライズコミュニケーションの終端の展望
  • プロフェッショナル向けヘッドフォンベンダーの5つの戦略的必要条件

第2章 成長環境

  • 対象設定と市場の定義
  • 市場の状況
  • 市場活性因子
  • 市場抑制因子
  • 市場予測 - コンタクトセンターおよびオフィス向けヘッドフォン市場全体の予測
  • 市場予測 - オフィス vs. コンタクトセンター向けヘッドフォン市場の予測
  • 市場予測 - コードレス vs. 有線ヘッドフォン市場の予測
  • 市場予測 - UCC対応 vs. UCC非対応ヘッドフォン市場の予測
  • 市場予測 - プロフェッショナル向けヘッドフォンの浸透度
  • 市場予測 - 地域別の収益貢献
  • 競争展望 - ベンダー別の収益貢献

第3章 展望のシナリオ

  • マクロからミクロの展望
  • プロフェッショナル向けヘッドフォン市場の重要予想

第4章 成長のパイプライン

  • 成長へのきっかけ
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会1:IPデスクトップ電話
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会2:UCCクライアント
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会3:Microsoft
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会4:メッセージング中心のクライアント
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会5:会議サービスクライアント
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会6:通信API
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会7:モビリティ
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会8:IoT
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会9:UCC vs. UC
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会10:接続性/統合
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会11:クラウドとSaaS
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会12:ジェネレーションY
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会13:継続的教育
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会14:チャネルの構造
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会15:進化するワークスペース
  • ヴィジョンと戦略 - 市場機会16:ソーシャルメディアマーケティング
  • 成長機会の主要マトリクス1-8:ヴィジョンと需要
  • 成長機会の主要マトリクス9-16:ブランドと需要

第5章 成長戦略と実装

  • 成長戦略
  • 実装による優先的市場機会
  • 法的免責事項
目次
Product Code: K099-64

Evolution of Software-based Communications Continues to Drive Headset Growth

This study provides an in-depth analysis of the global contact center and office headset market. As part of this analysis, Frost & Sullivan has identified market drivers, restraints, market forecasts and competitive trends within the global business headset market. Frost & Sullivan has also identified 16 growth opportunities for professional headset vendors worldwide. These opportunities span vision, strategy, products, services, business models, marketing, partnerships, sales, and support initiatives. Using the data and analysis in this study vendors and resellers can develop sustainable growth strategies and improve their market positioning.

Table of Contents

1. EXECUTIVE DASHBOARD

  • Purpose of this Experiential Study
  • 5-Step Process to Transformational Growth
  • Enterprise Communications Endpoint Landscape
  • Top 5 Strategic Imperatives for Professional Headset Vendors

2. GROWTH ENVIRONMENT

  • Scoping and Market Definition
  • Scoping and Market Definition (continued)
  • Scoping and Market Definition (continued)
  • Scoping and Market Definition (continued)
  • Scoping and Market Definition (continued)
  • Scoping and Market Definition (continued)
  • State of the Market
  • State of the Market (continued)
  • Market Drivers
  • Market Restraints
  • Market Forecast-Total Contact Center and Office Headset Forecast
  • Market Forecast-Office versus Contact Center Headset Forecast
  • Market Forecast-Cordless versus Corded Headset Forecast
  • Market Forecast-UCC-enabled versus non UCC Headset Forecast
  • Market Forecast-Professional Headset Penetration
  • Market Forecast-Revenue Contribution by Region
  • Competitive Landscape-Revenue Contribution by Vendor

3. VISIONING SCENARIOS

  • Macro to Micro Visioning
  • Top Predictions for the Professional Headset Market

4. GROWTH PIPELINE

  • Levers for Growth
  • Vision and Strategy-Opportunity 1: IP Desktop Phones
  • Vision and Strategy-Opportunity 2: UCC Clients
  • Vision and Strategy-Opportunity 3: Microsoft
  • Vision and Strategy-Opportunity 4: Messaging-centric Clients
  • Vision and Strategy-Opportunity 5: Conferencing Service Clients
  • Vision and Strategy-Opportunity 6: Communications APIs
  • Vision and Strategy-Opportunity 7: Mobility
  • Vision and Strategy-Opportunity 8: Internet of Things
  • Brand and Demand-Opportunity 9: UCC Versus UC
  • Brand and Demand-Opportunity 10: Connectivity/Convergence
  • Brand and Demand-Opportunity 11: Cloud & Solution as a Service
  • Brand and Demand-Opportunity 12: Generation Y (Millennials)
  • Brand and Demand-Opportunity 13: Continued Education
  • Brand and Demand-Opportunity 14: Channel Structure
  • Brand and Demand-Opportunity 15: Evolving Workspaces
  • Brand and Demand-Opportunity 16: Social Media Marketing
  • Total Growth Opportunity Matrix 1-8-Vision and Strategy
  • Total Growth Opportunity Matrix 9-16-Brand and Demand
  • Total Growth Opportunities Matrix Exhibit

5. GROWTH STRATEGY AND IMPLEMENTATION

  • Growth Strategies for Your Company
  • Prioritized Opportunities through Implementation
  • Legal Disclaimer
Back to Top