特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

電気自動車充電インフラの世界市場:戦略分析

Strategic Analysis of the Global Market for Electric Vehicle Charging Infrastructure

発行 Frost & Sullivan 商品コード 366626
出版日 ページ情報 英文 73 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.61円で換算しております。
電気自動車充電インフラの世界市場:戦略分析 Strategic Analysis of the Global Market for Electric Vehicle Charging Infrastructure
出版日: 2016年07月18日 ページ情報: 英文 73 Pages
概要

現在、直流充電にはコンバインドチャージングシステム (CCS1および2) 、CHAdeMO、Teslaと命名された4形式の規格が存在し、ドイツ車の90%がCCS、日本メーカーはCHAdeMOを採用、Teslaは自社生産車専用に利用されています。焦点は連合や提携の形式による規格化および相互運用性の実現にあり、これが成功すれば国境を超えた規格ビジネスモデルから市場は急成長に向かうでしょう。地域をまたいだ規格承認はすでに存在します。米国のCCS1と欧州のCCS2が交流・直流の両に向けてすでに稼働を始め、地域内電気自動車メーカーの70%余りがこれを採用している状態です。中東も欧州規格の第二形式AC充電を採用しましたが、CCS導入に向けてはいまだ論議が継続中です。直流についてはCHAdeMO充電ステーションが設置される見通しです。

当レポートでは、世界における電気自動車 (EV) の充電インフラの概要、規格と規制の状況、主要地域におけるインフラ開発の動向などを調査分析しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 新興動向
  • 電気自動車充電ステーション
  • 電気自動車充電ポイント
  • 交流用既存充電ポイント - レベル1およびレベル2
  • 交流用充電プラグおよびコネクター形状
  • CHAdeMO

第2章 調査範囲、目的、背景、方法

  • 調査範囲
  • 調査の狙いと目的

第3章 定義

  • 電気自動車セグメンテーション
  • 電気自動車充電インフラの定義

第4章 電気自動車充電インフラの概要 - 新興動向、投資、コネクター形状

  • 新興動向
  • 投資動向
  • 電気自動車充電ステーション
  • 直流用充電コネクター形状
  • コンバインドチャージングシステム (CCS)

第5章 規格と規制法令

  • 電気自動車充電に向けての規格と規制法令
  • 電気自動車充電に向けての規格と規制法令

第6章 充電ステーションの相互運用性

  • 相互運用性

第7章 インフラ開発 - 欧州

  • 電気自動車充電インフラの定義
  • 充電インフラ
  • 交流用充電プラグおよびコネクター形状
  • 直流用充電プラグおよびコネクター形状
  • 充電インフラ投資
  • 電気自動車充電ポイント
  • 既存の直流用充電インフラ - CHAdeMO vs. CCS
  • 欧州におけるTeslaの開発戦略

第8章 インフラ開発 - 米国

  • 電気自動車充電インフラの定義
  • 既存の充電インフラ - 米国
  • 交流用充電プラグおよびコネクター形状
  • 直流用充電プラグおよびコネクター形状
  • 現在の投資動向 - 米国
  • 既存の交流充電ポイント - レベル1およびレベル2
  • 既存の直流充電インフラ - CHAdeMO
  • 既存の直流充電インフラ - Tesla

第9章 インフラ開発 - 日本

  • 電気自動車充電インフラの分類
  • 市場動向 - 日本
  • 交流・直流用充電プラグおよびコネクター形状
  • 主な投資ハイライト - 日本
  • 既存の充電インフラ
  • Teslaの開発戦略

第10章 インフラ開発 - 中国

  • 電気自動車充電インフラの分類
  • 市場動向 - 中国
  • 交流用充電プラグおよびコネクター形状
  • 直流用充電プラグおよびコネクター形状 - 分類
  • 電気自動車充電:既存および将来インフラ - 地域別
  • 目的地充電

第11章 Tesla充電用語

  • Teslaタイプ2スーパーチャージャーとIEC 62196-3タイプ2正規化法
  • Teslaスーパーチャージャー
  • CHAdeMO
  • Teslaスーパーチャージングネットワーク配備戦略

第12章 主な結論

  • 主な結論
  • 結びの言葉 - 三大予言
  • 法的免責事項

第13章 付録

  • 市場工学法
目次
Product Code: MBF5-01-00-00-00

Industry Participants Focus on the Interoperability of Charging Infrastructure

Currently, 4 different standards are being used by OEMs for DC charging, namely, CCS (1 and 2), CHAdeMO, and Tesla. CCS is used by more than 90% of German automakers, CHAdeMO has been adopted by Japanese OEMs, and Tesla is a proprietary charging standard for Tesla cars. The focus is on standardization and interoperability in the form of associations and partnerships, which will boost the market by implementing standardized business models across international borders. A standard has been approved across different geographies. The United States follows Combo Connector Standard (CCS) - 1 and Europe follows CCS - 2. CCS works for both AC and DC charging and has been adopted by over 70% of the OEMs in the EV industry. The Middle East has adopted the European standard type 2 connector for AC charging; however, the introduction of a combined charging system is still being debated. In terms of DC charging, CHAdeMO charging stations are being installed.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Emerging Trends
  • EV Charging Stations
  • EV Charging Points
  • AC Existing Charging Points - Level 1 and Level 2
  • AC Charging Plug and Connector Type
  • CHAdeMO

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • Research Scope
  • Research Aim and Objectives

3. DEFINITIONS

  • EV Segmentation
  • Definition of EV Charging Infrastructure

4. OVERVIEW OF EV CHARGING INFRASTRUCTURE-EMERGING TRENDS, INVESTMENTS, CONNECTOR GEOMETRY

  • Emerging Trends
  • Investment Trends
  • EV Charging Stations
  • AC Charging Plug and Connector Type
  • DC Charging Connector Geometry
  • Combined Charging System (CCS)

5. STANDARDS AND LEGISLATION

  • Standards and Legislation for EV Charging
  • Standards and Legislation for EV Charging (continued)
  • Standards and Legislation for EV Charging (continued)

6. INTEROPERABILITY OF CHARGING STATIONS

  • Interoperability
  • Interoperability (continued)
  • Interoperability (continued)

7. INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT IN EUROPE

  • Definition of EV Charging Infrastructure
  • Electric Charging Infrastructure
  • AC Charging Plug and Connector Type
  • DC Charging Plug and Connector Type
  • Charging Infrastructure Investment
  • EV Charging Points
  • Existing DC Charging Infrastructure-CHAdeMO versus Combo
  • Tesla Deployment Strategy in Europe

8. INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT IN THE UNITED STATES

  • Definition of EV Charging Infrastructure
  • Existing Charging Infrastructure - The United States
  • AC Charging Plug and Connector Type
  • DC Charging Plug and Connector Type
  • Current Investment Trends - The United States
  • Existing AC Charging Points - Level 1 and Level 2
  • Existing DC Charging Infrastructure - CHAdeMO
  • Existing DC Charging Infrastructure - Tesla

9. INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT IN JAPAN

  • Classification of EV Charging Infrastructure
  • Market Trends - Japan
  • AC and DC Charging Plug and Connector Type
  • Key Investment Highlights - Japan
  • Existing Charging Infrastructure
  • Tesla Deployment Strategy

10. INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT IN CHINA

  • Classification of EV Charging Infrastructure
  • Market Trends - China
  • AC Charging Plug and Connector Types
  • DC Charging Plug and Connector Type - Classification
  • EV Charging-Existing and Future Infrastructure by Region
  • Destination Charging

11. TESLA CHARGING TERMINOLOGIES

  • Tesla Type 2 Supercharger and IEC 62196-3 Type 2 Normalised
  • Tesla Supercharger
  • CHAdeMO
  • Tesla Supercharging Network Deployment Strategy

12. KEY CONCLUSIONS

  • Key Conclusions
  • The Last Word-3 Big Predictions
  • Legal Disclaimer

13. APPENDIX

  • Market Engineering Methodology