株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ASEAN諸国の自動車アフターマーケットの戦略的分析

Strategic Analysis of the ASEAN Automotive Aftermarket

発行 Frost & Sullivan 商品コード 363932
出版日 ページ情報 英文 109 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.75円で換算しております。
Back to Top
ASEAN諸国の自動車アフターマーケットの戦略的分析 Strategic Analysis of the ASEAN Automotive Aftermarket
出版日: 2016年07月05日 ページ情報: 英文 109 Pages
概要

当レポートでは、ASEAN諸国の自動車アフターマーケットについて調査分析し、タイ、マレーシア、インドネシアを含む主要市場を対象に、市場概要、競合分析、市場規模のほか、消費者動向、技術動向、将来見通しなど、体系的な情報を提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・目的・背景・手法

第3章 定義と区分

  • 市場定義
  • 国の 概要
  • 車両区分
  • 車両区分の定義

第4章 市場概要

  • 人口統計概要:人口分析
  • 自動車人口 (1000人当たり)
  • 経済概要:ウェルス分析

第5章 競合分析:ASEAN

  • 車両販売分析と見通し
  • ASEANの車両販売とVIO
  • ASEANのVIO
  • VIO:地域別

第6章 市場規模:タイ、マレーシア、インドネシア

  • 市場規模
  • メンテナンス
  • 修理
  • エンジンオイル
  • タイヤ

第7章 タイ

  • 国の概要
  • 主な政策と規制
  • 交通の概要
  • 新車販売
  • 新車販売:セグメント別
  • 新車販売:ブランド別
  • 新車販売:上位20モデル別
  • VIO
  • VIO:ブランド別
  • VIO:年齢別
  • 市場規模
  • メンテナンス
  • 修理
  • エンジンオイル
  • タイヤ
  • 販売代理店ネットワーク
  • 自動車アフターマーケットの分布
  • OESチャネル分析

第8章 マレーシア

  • 国の概要
  • 主な政策と規制
  • 交通の概要
  • 新車販売
  • 新車販売:セグメント別
  • 新車販売:ブランド別
  • 新車販売:上位20モデル別
  • VIO
  • VIO:ブランド別
  • VIO:年齢別
  • 市場規模
  • メンテナンス
  • 修理
  • エンジンオイル
  • タイヤ
  • 販売代理店ネットワーク
  • 自動車アフターマーケットの分布
  • OESチャネル分析

第9章 インドネシア

  • 国の概要
  • 主な政策と規制
  • 交通の概要
  • 新車販売
  • 新車販売:セグメント別
  • 新車販売:ブランド別
  • 新車販売:上位20モデル別
  • VIO
  • VIO:ブランド別
  • VIO:年齢別
  • 市場規模
  • メンテナンス
  • 修理
  • エンジンオイル
  • タイヤ
  • 販売代理店ネットワーク
  • 自動車アフターマーケットの分布
  • OESチャネル分析

第10章 消費者動向

  • 消費者行動動向:カテゴリー別

第11章 技術動向

  • インターネット利用の増加
  • Eコマース産業の成長

第12章 結論と将来見通し

第13章 付録

第14章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: P91E-01-00-00-00

More than 40 Million Cars will Require Maintenance, service, and Parts by 2021

This research service gives a detailed strategic analysis of the automotive aftermarket in ASEAN. It includes an analysis of the key markets in ASEAN, including Thailand, Malaysia and Indonesia. The study includes executive summary, research scope, objectives, background and methodology, definition and segmentation, market overview, competitive analysis of ASEAN-Thailand, Malaysia, Indonesia- market size, including country overview, new vehicle sales, vehicles in operation, market size, and dealership network. It also includes consumer trends, technology trends, conclusions and future outlook, and appendix.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. ASEAN Vehicle Sales and Vehicle in Operation (ViO)
  • 3. Market Size-Thailand, Malaysia, Indonesia
  • 4. Market Size-Thailand
  • 5. Market Size-Malaysia
  • 6. Market Size-Indonesia
  • 7. Key Findings

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND AND METHODOLOGY

  • 1. Definitions
  • 2. Research Scope
  • 3. Research Aims and Objectives
  • 4. Key Questions this Study will Answer
  • 5. Research Background
  • 6. Research Methodology

3. DEFINITION AND SEGMENTATION

  • 1. Market Definitions
  • 2. Nation Overview
  • 3. Vehicle Segmentation
  • 4. Vehicle Segmentation Definition

4. MARKET OVERVIEW

  • 1. Demographic Overview-Population Analysis
  • 2. Motor Vehicle Population (per 1000 people)
  • 3. Economic Overview-Wealth Analysis

5. COMPETITIVE ANALYSIS-ASEAN

  • 1. Vehicle Sales Analysis and Outlook
  • 2. ASEAN Vehicle Sales and Vehicle in Operation (ViO)
  • 3. Vehicle in Operation (ViO) in ASEAN
  • 4. Vehicles in Operation (ViO) by Region

6. MARKET SIZE-THAILAND, MALAYSIA, INDONESIA

  • 1. Market Size-Thailand, Malaysia, Indonesia
  • 2. Maintenance-Thailand, Malaysia, Indonesia
  • 3. Repair-Thailand, Malaysia, Indonesia
  • 4. Engine Oil-Thailand, Malaysia, Indonesia
  • 5. Tires-Thailand, Malaysia, Indonesia

7. THAILAND

  • 1. Nation Overview-Thailand
  • 2. Key Policies and Regulations-Thailand
  • 3. Transportation Overview Travel Pattern Analysis-Thailand
  • 4. New Vehicle Sales-Thailand
  • 5. New Vehicle Sales by Segment-Thailand
  • 6. New Vehicle Sales by Brand-Thailand
  • 7. New Vehicle Sales by Top 20 Model-Thailand
  • 8. Vehicles in Operation (ViO)-Thailand
  • 9. Vehicles in Operation (ViO) by Brand-Thailand
  • 10. Vehicles in Operation (ViO) by Age Segment-Thailand
  • 11. Market Size-Thailand
  • 12. Maintenance-Thailand
  • 13. Repair-Thailand
  • 14. Engine Oil-Thailand
  • 15. Tires-Thailand
  • 16. Dealership Network-Thailand
  • 17. Thailand Automotive Aftermarket Distribution
  • 18. OES Channel Analysis-New Car Warranty in Thailand

8. MALAYSIA

  • 1. Nation Overview-Malaysia
  • 2. Key Policies and Regulations-Malaysia
  • 3. Transportation Overview Travel Pattern Analysis-Malaysia
  • 4. New Vehicle Sales-Malaysia
  • 5. New Vehicle Sales by Segment-Malaysia
  • 6. New Vehicle Sales by Brand-Malaysia
  • 7. New Vehicle Sales by Top 20 Model-Malaysia
  • 8. Vehicles in Operation (ViO)-Malaysia
  • 9. Vehicles in Operation (ViO) by Brand-Malaysia
  • 10. Vehicles in Operation (ViO) by Age Segment-Malaysia
  • 11. Market Size-Malaysia
  • 12. Maintenance-Malaysia
  • 13. Repair-Malaysia
  • 14. Engine Oil-Malaysia
  • 15. Tires-Malaysia
  • 16. Dealership Network-Malaysia
  • 17. Malaysia Automotive Aftermarket Distribution
  • 18. OES Channel Analysis-New Car Warranty in Malaysia

9. INDONESIA

  • 1. Nation Overview-Indonesia
  • 2. Key Policies and Regulations-Indonesia
  • 3. Transportation Overview Travel Pattern Analysis-Indonesia
  • 4. New Vehicle Sales-Indonesia
  • 5. New Vehicle Sales by Segment-Indonesia
  • 6. New Vehicle Sales by Brand-Indonesia
  • 7. New Vehicle Sales by Top 20 Model-Indonesia
  • 8. Vehicles in Operation (ViO)-Indonesia
  • 9. Vehicles in Operation (ViO) by Brand-Indonesia
  • 10. Vehicles in Operation (ViO) by Age Segment-Indonesia
  • 11. Market Size-Indonesia
  • 12. Maintenance-Indonesia
  • 13. Repair-Indonesia
  • 14. Engine Oil-Indonesia
  • 15. Tires-Indonesia
  • 16. Dealership Network- Indonesia
  • 17. Indonesia Automotive Aftermarket Distribution
  • 18. OES Channel Analysis-New Car Warranty in Indonesia

10. CONSUMERS TRENDS

  • 1. Consumer Behavior Trends by Category-ASEAN
  • 2. Consumer Behavior Trends by Category-ASEAN (continued)

11. TECHNOLOGY TRENDS

  • 1. Growing Internet Usage-ASEAN
  • 2. Growing e-commerce Industry-ASEAN

12. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-Three Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

13. APPENDIX

  • 1. Table of Acronyms Used

14. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top