無料レポート プレゼントキャンペーン 実施中 : メールサービスに新規登録いただいた方にご用意した無料レポートをご提供

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

試験・評価サービスの世界展望 - ビジネスモデル進化の影響

2025 Global Vision for Test and Measurement -The Impact of Evolving Business Models

発行 Frost & Sullivan 商品コード 356887
出版日 ページ情報 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.79円で換算しております。
Back to Top
試験・評価サービスの世界展望 - ビジネスモデル進化の影響 2025 Global Vision for Test and Measurement -The Impact of Evolving Business Models
出版日: 2016年04月08日 ページ情報: 英文 117 Pages
概要

当レポートでは、試験・評価サービスの世界市場に注目し、「技術の進歩とビジネス環境の変化で加速する産業の変容」をテーマに、サービス、料金、電子商取引をそれぞれベースにした3種類の進化型ビジネスモデルが2016年以降、試験・評価サービスプロバイダーに及ぼす影響を探るなか、自動車、医療、航空宇宙、家庭用電子製品、通信、エネルギー・環境ほか各産業を貫くメガトレンドに端を発した「接続性」、「サービシフィケーション」、「ソフトウェアアップグレード」、「収益モデルの転換」などの実現要素が試験・評価サービスのビジネスモデル進化に弾みを与える道筋を事例から考察します。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 10大産業実現要素 - 試験・評価サービス
  • 2025年の産業展望 - 新たなビジネスモデル
  • 試験・評価産業の未来を形成すると見られるビジネスモデルの主要変更点
  • 2025年の試験・評価産業 - 経営上層部の最優先課題
  • 試験・評価産業の世界展望
  • 世界の試験・評価産業
  • 重要所見

第2章 調査の範囲とセグメンテーション

  • 調査範囲
  • セグメントの定義
  • 調査対象とした最終利用産業
  • 当調査で解明する主な疑問点
  • 調査方法

第3章 世界試験・評価産業の収益予測 - セグメント別

  • 汎用電子試験セグメント予測値
  • データ収集セグメント予測値
  • 通信試験セグメント予測値
  • 非破壊試験セグメント予測値
  • 状態監視セグメント予測値
  • 寸法計測セグメント予測値

第4章 実現要素、メガトレンドおよびそれらが試験・評価産業ビジネスモデルに及ぼす影響

  • メガトレンド、実現要素、試験・評価サービスにおけるビジネスモデルの進化

第5章 試験・評価サービスプロバイダーおよび最終利用産業に影響を及ぼす基軸実現要素

  • 変化への重要ファクター
  • 基軸実現要素としての「接続性」 - クラウド、データ、機動性、物のインターネットの結び付き
  • サービシフィケーション
  • 将来の拡張に向けたソフトウェア志向
  • 新たな収益の流れを探求する定期利用契約ベースモデル

第6章 試験・評価産業の新たなビジネスモデル - イントロダクション

  • 産業全般を通じてのビジネスモデル刷新
  • 試験・評価ビジネスモデル - 主要カテゴリーと定義
  • 試験・評価におけるビジネスモデル転換へのカギとなる推進要因
  • 新ビジネスモデルハイライト

第7章 試験・評価のサービスベースモデル

  • サービスベースモデル - Paas、DaaS、サービスとしてのプラットフォーム
  • サービスベースモデル - サービスとしての製品:事例研究 - GEの事例
  • サービスベースモデル - サービスとしてのデータ:事例研究 - TempoIQ
  • サービスベースモデル - サービスとしてプラットフォーム:事例研究 - NI
  • サービスベースモデル - サービスとしてプラットフォーム:事例研究 - Pipecheck
  • サービスベースモデル - 試験・評価への影響

第8章 試験・評価の料金ベースモデル

  • 料金ベースモデル - ペイパーユース(利用回数制払い)、レンタル/リース、定期利用契約モデル(SaaS)
  • 料金ベースモデル - ペイパーユース(利用回数制払い)およびレンタル/リース:Keysight
  • 料金ベースモデル - 定期利用契約モデル:Fluke(サービスとしてのソフトウェア)
  • 料金ベースモデル - 試験・評価への影響
  • 予測収益考察 - バルブ形式別

第9章 試験・評価の電子商取引モデル

  • 電子商取引モデル - 単一企業独立モデルおよび公開市場
  • 電子商取引モデル - 単一企業独立モデル
  • 電子商取引モデル - 公開市場:TEquipment
  • 電子商取引モデル - 試験・評価への影響

第10章 試験・評価サービスに向けた最終利用産業の重要メガトレンド

  • 試験・評価サービスに向けた最終利用産業の重要メガトレンド - 寸評
  • 試験・評価サービスに向けた最終利用産業の重要メガトレンド - 寸評(続き)
  • 試験・評価サービスに向けた最終利用産業の重要メガトレンド - 寸評(続き)

第11章 試験・評価ビジネスモデル変容の実現要因を生み出した自動車産業メガトレンドの概要

第12章 試験・評価ビジネスモデル変容の実現要因を生み出した医療産業メガトレンドの概要

第13章 試験・評価ビジネスモデル変容の実現要因を生み出した航空宇宙産業メガトレンドの概要

第14章 試験・評価ビジネスモデル変容の実現要因を生み出した家庭用電子産業メガトレンドの概要

第15章 試験・評価ビジネスモデル変容の実現要因を生み出した通信産業メガトレンドの概要

第16章 試験・評価ビジネスモデル変容の実現要因を生み出したエネルギー・環境産業メガトレンドの概要

第17章 主な結論と将来見通し

  • 主な結論と産業のビジネスモデル変容

第18章 付録

第19章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: K098-01-00-00-00

Advancements in Technology and Changing Business Landscape Drive Industry Transformation.

The study focuses on the impacts of three evolving business models-service-based, fee-based, and eCommerce-that test and measurement (T&M) providers will face from 2016. Mega Trends across industry verticals such as automotive, healthcare, aerospace, consumer electronics, communication, and energy and environment lead to the creation of certain factors (enablers) such as connectivity, servicification, software upgrades, and changes in revenue models. The study offers an in-depth understanding of how the enablers drive business model evolution in the T&M industry. To further highlight the transformation, case studies on certain T&M providers have been included.

Business Models in T&M-Service-Based, Fee-Based, eCommerce-An Overview

Service-based business models are further split into product as a service (PaaS), data as a service (DaaS), and platform as a service. Each of these models are analyzed and weighed according to their profitability by 2025. It is expected that close to 95% of the T&M providers would have adopted one or more of the service-based models by 2025. The study justifies this by analyzing the penetration of mega trends in the end-user industry verticals and the enablers that were created for each of the verticals.

Fee-based business models comprise subscription models: software as a service (SaaS), pay per use, and renting/leasing models. The use of SaaS model is expected to experience an exponential growth in the coming years due to the emphasis on hardware getting commoditized and the requirement of software upgrades to keep up with test needs.

eCommerce models will become well accepted with T&M providers' single firm independent model and distributors' public marketplace model experiencing rapid advancements by 2025.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Top 10 Industry Enablers-Test and Measurement
  • Industry Outlook in 2025-New Business Models
  • Top Transformational Shifts in Business Models Expected to Shape the Future of Test and Measurement Industry-2015 to 2025
  • Top Transformational Shifts in Business Models Expected to Shape the Future of Test and Measurement Industry-2015 to 2025 (continued)
  • Top Transformational Shifts in Business Models Expected to Shape the Future of Test and Measurement Industry-2015 to 2025 (continued)
  • Top Transformational Shifts in Business Models Expected to Shape the Future of Test and Measurement Industry-2015 to 2025 (continued)
  • 2025 T&M Industry-Senior Management Top-of-Mind Issues
  • Global Test and Measurement Industry Outlook
  • Global Test and Measurement Industry-2015 Market Snapshot
  • Global Test and Measurement Industry-2025 Market Snapshot (continued)
  • Key Takeaways

2. RESEARCH SCOPE AND SEGMENTATION

  • Research Scope
  • Segment Definitions
  • End-User Industries Covered
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Research Methodology

3. GLOBAL TEST AND MEASUREMENT INDUSTRY REVENUE FORECAST BY SEGMENT

  • General Purpose Electronic Test Segment Forecast
  • Data Acquisition Segment Forecast
  • Communication Test Segment Forecast
  • NDT Segment Forecast
  • Condition Monitoring Segment Forecast
  • Dimensional Metrology Segment Forecast

4. ENABLERS, MEGA TRENDS, AND THEIR IMPACT ON BUSINESS MODELS IN T&M INDUSTRY

  • Mega Trends, Enablers, and Business Model Evolution in T&M

5. KEY ENABLERS-IMPACTING T&M PROVIDERS AND THEIR END-USER INDUSTRY VERTICALS

  • Key Factors for Transition
  • Connectivity as a Key Enabler-Nexus of Cloud, Data, Mobility, IOT
  • Servicification
  • Software-oriented for Future Scalability
  • Subscription-based Models Explore New Revenue Streams

6. INTRODUCTION TO NEW BUSINESS MODELS IN T&M INDUSTRY

  • Innovation in Business Models Across Industries
  • T&M Business Model-Key Categories and Definitions
  • Key Drivers for Business Model Transition in T&M
  • New Business Model Highlights

7. SERVICE-BASED MODELS FOR T&M

  • Service-based Model-PaaS, DaaS, and Platform as a Service
  • Service-based Model-Product as a Service Case Study: GE CASE
  • Service-based Model-Data as a Service Case Study: TempoIQ
  • Service-based Model-Platform as a Service Case Study: NI
  • Service-based Model-Platform as a Service Case Study: Pipecheck
  • Service Based Models-Impact on T&M

8. FEE-BASED MODELS FOR T&M

  • Fee-based Model-Pay Per Use, Renting/Leasing, and Subscription Model (SaaS)
  • Fee-based Model-Pay Per Use and Renting/Leasing: Keysight
  • Fee-based Model-Subscription Model: Fluke- Software as a Service
  • Fee Based Models-Impact on T&M

9. ECOMMERCE MODELS FOR T&M

  • eCommerce Model-Single Firm Independent Model and Public Marketplace
  • eCommerce Model-Single Firm Independent Model
  • eCommerce Model-Public Marketplaces: TEquipment
  • eCommerce Models-Impact on T&M

10. KEY MEGA TRENDS IN END-USER INDUSTRY VERTICALS FOR T&M

  • Key Mega Trends in End-User Industry Verticals for T&M-A Snapshot
  • Key Mega Trends in End-User Industry Verticals for T&M-A Snapshot (continued)
  • Key Mega Trends in End-User Industry Verticals for T&M-A Snapshot (continued)

11. OVERVIEW OF AUTOMOTIVE INDUSTRY MEGA TRENDS CREATING ENABLERS THAT IMPACT BUSINESS MODEL TRANSFORMATION IN T&M

  • Key Automotive Industry Mega Trends
  • Outlook of Global Automotive Industry in 2025
  • Intelligent Mobility-Influencing Transition
  • Opportunities created by T&M
  • Key Enablers in Automotive Industry Created by Mega Trends that aid Business Model Transformation in T&M

12. OVERVIEW OF HEALTHCARE INDUSTRY MEGA TRENDS CREATING ENABLERS THAT IMPACT BUSINESS MODEL TRANSFORMATION IN T&M

  • Key Healthcare Industry Mega Trends
  • Importance of Connectivity in Healthcare Industry
  • Outlook of Global Healthcare Industry in 2025
  • Solutions Influencing Transition in Healthcare Industry
  • Opportunities Created by Healthcare Mega Trends for T&M
  • Key Enablers in Healthcare Industry Created by Mega Trends that Aid Business Model Transformation in T&M

13. OVERVIEW OF AEROSPACE INDUSTRY MEGA TRENDS CREATING ENABLERS THAT IMPACT BUSINESS MODEL TRANSFORMATION IN T&M

  • Key Aerospace Industry Mega Trends
  • Outlook of Global Aerospace Industry in 2025
  • Opportunities created by Aerospace Mega Trends for T&M
  • Key Enablers in Aerospace Industry Created by Mega Trends that aid Business Model Transformation in T&M

14. OVERVIEW OF CONSUMER ELECTRONICS INDUSTRY MEGA TRENDS CREATING ENABLERS THAT IMPACT BUSINESS MODEL TRANSFORMATION IN T&M

  • Key Consumer Electronics Industry Mega Trends
  • Future of Consumer Devices
  • Outlook of Consumer Electronics Industry in 2025
  • Opportunities Created by Consumer Electronics Mega Trends for T&M
  • Key Enablers in Consumer Electronics Industry Created by Mega Trends that Aid Business Model Transformation in T&M

15. OVERVIEW OF COMMUNICATION INDUSTRY MEGA TRENDS CREATING ENABLERS THAT IMPACT BUSINESS MODEL TRANSFORMATION IN T&M

  • Key Communication Industry Mega Trends
  • Connected Living in 2025
  • Communication Industry Ecosystem Dissected
  • Opportunities Created by Communication Industry Mega Trends for T&M
  • Key Enablers in Communication Industry Created by Mega Trends that Aid Business Model Transformation in T&M

16. OVERVIEW OF ENERGY AND ENVIRONMENT INDUSTRY MEGA TRENDS CREATING ENABLERS THAT IMPACT BUSINESS MODEL TRANSFORMATION IN T&M

  • Mega Trends Transforming Energy and Environment Industry
  • Smart Buildings Opening New Frontiers for T&M
  • Outlook of Energy and Environment Industry in 2025
  • Opportunities Created by E&E Industry Mega Trends for T&M
  • Key Enablers in E&E Industry Created by Mega Trends that Aid Business Model Transformation in T&M

17. KEY CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • Key Conclusions and Business Model Transformation for the Industry

18. APPENDIX

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • Abbreviations and Acronyms Used (continued)
  • Abbreviations and Acronyms Used (continued)
  • Abbreviations and Acronyms Used (continued)
  • Top Mega Trends Tracked by Frost & Sullivan
  • Mega Trends Universe
  • From Macro to Micro Trends
  • Legal Disclaimer

19. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
  • Industry Convergence
  • 360° Research Perspective
  • Implementation Excellence
  • Our Blue Ocean Strategy
Back to Top