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市場調査レポート

顧客分析の世界市場の情勢

Global Customer Analytics Landscape

発行 Frost & Sullivan 商品コード 353916
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
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顧客分析の世界市場の情勢 Global Customer Analytics Landscape
出版日: 2016年02月23日 ページ情報: 英文 47 Pages
概要

急速な環境変化の中で企業が競争力を維持するには、社内・社外のデータを組み合わせて有効活用し、自社の顧客にとっての価値を創出することが必要となります。多くの企業にとって、収益獲得と事業継続とが第一の目標ですが、その達成のためには、顧客分析機能を用いて、「顧客の生涯価値」の最大化を図る必要があります。

当レポートでは、世界の顧客分析 (カスタマーアナリティクス) 市場について様々な次元から検討・分析し、顧客分析機能を用いた顧客経験 (カスタマーエクスペリエンス) や顧客生涯価値 (ライフサイクル・バリュー) の拡充方法や、主な市場促進・抑制要因、各種ソリューションのプロバイダーのエコシステム、主要企業での利用事例といった情報を盛り込んでお届けいたします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 分析のポイント
  • エグゼクティブ・サマリー:CEOの見解

第2章 概況

  • 顧客分析 (カスタマーアナリティクス) の定義
  • 顧客分析の次元
  • 顧客のライフサイクル
  • 顧客生涯価値を最大化する必要性

第3章 顧客経験管理 (CEM) 市場の情勢

  • 市場分析
  • 市場動向の分析
  • 市場のダイナミクス:促進要因
  • 市場のダイナミクス:抑制要因
  • ベンダーとソリューション
  • 顧客分析のフレームワーク
  • エコシステム:顧客分析のプロバイダー
  • 一体型CEMのベンダー
  • 顧客分析の主要プロバイダー:Salesforce.com
  • 顧客分析の主要プロバイダー:SAP
  • 顧客分析の主要プロバイダー:Oracle
  • 顧客分析の主要プロバイダー:Microsoft
  • ニッチなベンダー:テキスト分析
  • ニッチなベンダー:音声分析
  • ニッチなベンダー:ソーシャルメディア分析
  • ニッチなベンダー:Web分析

第4章 利用事例

  • 利用事例:テキスト分析
  • 利用事例:音声分析
  • 利用事例:ソーシャルメディア分析
  • 利用事例:Web分析

第5章 結論

  • 分析結果
  • 結論:4つの主な予測
  • 法的免責事項

第6章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: P8EE-67

What Gets Measured, Gets Analyzed; What Gets Analyzed, Gets Acted Upon

In today's fast changing environment, an organization's competitive advantage lies in its ability to readily leverage both its internal and external data to produce value for its customer. The primary objective of most organizations is to be profitable and sustainable, and the key to achieving this is the maximizing and enhancing of its customer lifetime value via customer analytics. This deliverable explores the various dimensions of customer analytics and analyzes how it is used to maximize customer experience and with it, customer lifetime value. It also studies the customer experience analytics landscape, including the trends and drivers impacting the market, and the ecosystem of solution providers supplying various customer analytics solutions to the market.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Executive Summary-CEO's Perspective

2. OVERVIEW

  • 1. Customer Analytics Definition
  • 2. Dimensions of Customer Analytics
  • 3. Customer Lifecycle
  • 4. Need to Maximize Customer Lifecycle Value

3. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT (CEM) LANDSCAPE

  • 1. Market Analysis
  • 2. Trend Analysis
  • 3. Market Dynamics-Drivers
  • 4. Drivers Explained
  • 5. Market Dynamics-Restraints
  • 6. Restraints Explained
  • 7. Vendors and Solutions
  • 8. Vendors and Solutions (continued)
  • 9. Customer Analytics Framework
  • 10. Ecosystem-Customer Analytics Providers
  • 11. Integrated CEM Vendors
  • 12. Major Customer Analytics Providers-Salesforce.com
  • 13. Major Customer Analytics Providers-SAP
  • 14. Major Customer Analytics Providers-Oracle
  • 15. Major Customer Analytics Providers-Microsoft
  • 16. Niche Vendors-Text Analytics
  • 17. Niche Vendors-Speech Analytics
  • 18. Niche Vendors-Social Media Analytics
  • 19. Niche Vendors-Web Analytics

4. USE CASES

  • 1. Use Cases-Text Analytics
  • 2. Use Cases-Speech Analytics
  • 3. Use Cases-Social Media Analytics
  • 4. Use Cases-Web Analytics

5. TAKEAWAYS

  • 1. Conclusion
  • 2. The Last Word-4 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

6. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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