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市場調査レポート
商品コード
353913

修理工場における技術:タブレット、モバイルアプリケーションおよび拡張現実 (AR) による自動車サービス産業の変化

Technology in the Bay: How Tablets, Mobile Apps, and Augmented Reality are Changing the Automotive Service Industry

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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修理工場における技術:タブレット、モバイルアプリケーションおよび拡張現実 (AR) による自動車サービス産業の変化
出版日: 2016年02月23日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、発展・変化する技術および消費者態度が将来の自動車サービスに与える変化について、自動車診断およびサービスデリバリーモデルにフォーカスして調査分析しており、このような動向が提供製品・サービス、流通チャネル・多様な顧客グループがに及ぼす影響、OEM・OES・独立アフターマーケットサプライヤーの競合ベンチマーク、およびケーススタディなどをまとめ、提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・目的・背景・手法

第3章 修理工場市場における技術の影響因子

  • 自動車サービス市場の影響因子
  • 法律の影響:
  • 小型乗用車技術の動向
  • コネクテッドツール:コネクテッドプラットフォームによる次のステップ
  • 電気自動車:修理工場の運営に対する主な影響

第4章 修理工場における技術:概要

  • 修理工場技術:区分
  • 診断検査装置の進化
  • 知識に基づいた自動車修理・診断の構造
  • 漸進的
  • 起こりつつあるエコシステム:技術・自動車サービス
  • 診断ツール・ソフトウェア:デリバリーモデル

第5章 修理工場における技術:市場イネーブラー

  • 修理工場における新興技術
  • 修理工場における技術:主要イネーブラーの分析
  • サービス店舗の特徴を活用:動的なサービス料金
  • 未来の自動車サービスモデル:リモートサービス
  • 診断の将来:テレマティクスに基づいたリアルタイム診断、ほか

第6章 修理工場における技術:展望

  • 将来の修理工場における技術
  • ケーススタディ:GMのサービス戦略における技術の利用
  • 自動車サービス:モバイル/エクスプレスサービスモデル
  • 変化するモビリティ:ビジネスモデルコンバージェンスのケーススタディ
  • 修理工場を消費者へ届ける:GoTire (モバイルサービスモデル) 、ほか

第7章 修理工場における技術:ビジネスプロポジションの分析

  • 修理工場における技術:診断製品のマッピング
  • 修理工場運営に関するリモート診断の影響
  • 診断ソフトウェアソリューションプロバイダー:ビジネスモデル比較
  • 診断ソリューションプロバイダー:ビジネスモデルのバリューチェーン分析
  • サービスモデルからソリューションモデルへの移行
  • 診断ソフトウェアの平均加入コスト
  • 診断ソフトウェア加入収益の予測

第8章 修理工場における技術:競争力ベンチマーク

  • 自動車診断・修理:モバイルアプリケーション
  • アフターマーケット自動車診断・修理ソリューション:タブレット
  • 自動車診断ソフトウェア
  • 修理工場における技術:OEM活動チャート
  • 現在の市場展望:コネクテッドカー
  • 現在の市場展望:サービスアグリゲーター

第9章 結論

第10章 付録

目次
Product Code: NFA3-01-00-00-00

Remote Diagnostics and Participatory Services to Drive Service Bay Transformation

This research service analyzes how evolving technology and consumer behavior will change the way that vehicles are serviced in the future. With a focus on vehicle diagnostics and service delivery models, this research service explores how products and service offerings, distribution channels, and various customer groups will be affected by these trends. The research also includes a competitive benchmarking for various original equipment manufacturers, original equipment suppliers, and independent aftermarket suppliers, and it provides case studies to support the key findings. The base year is 2015.

Key Questions this Study will Answer

  • What is the garage of tomorrow?
  • What are OEMs doing to redefine the future service bay?
  • How are the aftermarket participants servicing demand for evolution in vehicle service technologies?
  • What are the key trends impacting vehicle service technology?
  • What is the best fit business model in realizing maximum potential from diagnostic tools and software technology?
  • How are tablets, mobile apps, and augmented reality changing the automotive service industy?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Emerging Technologies in the Bay
  • 2. Top Trends Expected to Impact Vehicle Service Bay of the Future
  • 3. Technology in the Bay-Evolution Overview
  • 4. Technology in the Bay-Future Service Delivery
  • 5. New Entrants and Disruptive Models in the Service Aftermarket
  • 6. Ecosystem in the Making-Technology and Vehicle Service
  • 7. Key Findings and Future Outlook
  • 8. Technology in the Bay-Garage of Tomorrow

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

3. TECHNOLOGY IN THE BAY-MARKET INFLUENCERS

  • 1. Vehicle Service Market Influencers
  • 2. Legislative Influence-Right to Repair Act
  • 3. Light Vehicle Technology Trends
  • 4. Connected Tools-The Next Step from Connected Platforms
  • 5. Electric Vehicle-Key Impacts on Service Bay Operations

4. TECHNOLOGY IN THE BAY-OVERVIEW

  • 1. Service Bay Technology-Segmentation
  • 2. Evolution in Diagnostic Test Equipment
  • 3. Knowledge-based Auto Repair and Diagnostics Structure
  • 4. Incremental
  • 5. Ecosystem in the Making-Technology and Vehicle Service
  • 6. Diagnostic Tools and Software-Delivery Models

5. TECHNOLOGY IN THE BAY-MARKET ENABLERS

  • 1. Emerging Technologies in the Bay
  • 2. Technology in the Bay-Key Enablers Analysis
  • 3. Leveraging Service Shop Attributes-Dynamic Pricing Offering
  • 4. Futuristic Vehicle Service Model-Remote Servicing
  • 5. Future of Diagnostics-Telematics-based Real Time Diagnostic
  • 6. Service Aggregators-Value Proposition
  • 7. Service Aggregators Geographical Presence
  • 8. Futuristic Vehicle Service Model-AR and Participatory Service
  • 9. Evolutionary Vehicle Service Technology-Augmented Reality
  • 10. 3-D Printing and Vehicle Service

6. TECHNOLOGY IN THE BAY-OUTLOOK

  • 1. Technology in the Bay-Garage of Tomorrow
  • 2. Case Study-GM's Use of Technology in Service Strategy
  • 3. Vehicle Service-Mobile/Express Service Models
  • 4. Shift Mobility-Business Model Convergence Case Study
  • 5. Taking the Bay to the Customer-GoTire (Mobile Service Model)
  • 6. Technology in the Bay-Telepresence Bots
  • 7. Smartphone-based Applications-Federal Mogul
  • 8. Case Study-GM's Prognostic/In-vehicle Sales Capabilities
  • 9. Vehicle Service-Subscription Options

7. TECHNOLOGY IN THE BAY-BUSINESS PROPOSITION ANALYSIS

  • 1. Technology in the Bay-Diagnostic Product Mapping
  • 2. Impact of Remote Diagnostics on Service Bay Operations
  • 3. Diagnostic Software Solution Provider-Business Model Comparison
  • 4. Diagnostic Solution Provider-Business Model Value Analysis
  • 5. Shifting from Service Model to Solutions Model
  • 6. Diagnostic Software Average Subscription Cost
  • 7. Diagnostic Software Subscription Revenue Forecast

8. TECHNOLOGY IN THE BAY-COMPETITIVE BENCHMARKING

  • 1. Vehicle Diagnostics and Repair-Mobile Apps
  • 2. Aftermarket Vehicle Diagnostics and Repair Solutions-Tablets
  • 3. Vehicle Diagnostic Software
  • 4. Technology in the Bay-OEM Activity Chart
  • 5. Technology in the Bay-OEM Activity Chart (continued)
  • 6. Current Market Outlook-Connected Cars
  • 7. Current Market Outlook-Service Aggregator

9. CONCLUSION

  • 1. Key Conclusion
  • 2. 3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

10. APPENDIX

  • 1. Industry Outlook
  • 2. Total Maintenance and Repair Facilities in North America
  • 3. Average Vehicle Age
  • 4. Global Light Vehicles in Operation
  • 5. VIO By Brand
  • 6. Learn More-Next Steps
  • 7. Planned Research
  • 8. Methodology
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