表紙
市場調査レポート

医用画像機器の世界市場:低価格分野での促進要因の分析

Market Assessment of Value Segment Drivers in Medical Imaging Equipment

発行 Frost & Sullivan 商品コード 352638
出版日 ページ情報 英文 76 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
医用画像機器の世界市場:低価格分野での促進要因の分析 Market Assessment of Value Segment Drivers in Medical Imaging Equipment
出版日: 2016年02月12日 ページ情報: 英文 76 Pages
概要

世界の医用画像機器の市場は、全体的には8%程度の速度で安定的に成長しています。その中でも、低価格製品分野は市場関係者に受け入れられ、急速に普及しつつあります。現金が不足気味な先進国のユーザーと、価格に敏感な発展途上国のユーザーの方法で、低価格製品に対する関心とニーズとが高まっていることが、市場成長の一因となっています。

当レポートでは、世界の低価格 (バリュー・セグメント) の医療用画像装置の市場について分析し、世界全体およびモダリティ (治療方法:CT・MRI・USD・iXR) 別および主要国・地域別 (北米・西欧・ASEAN・ブラジル) に、市場動向の見通しや主な促進要因、市場・製品の誘因性、理想的な今日戦略などについて調査・考察しております。

第1章 分析手法・範囲

第2章 エグゼクティブ・サマリー

  • 分析のポイント
  • 当レポートの問題意識
  • CEOの見解

第3章 市場の現状と内訳

  • 序論
  • 市場概要
  • 市場の内訳
  • 医用画像機器 (モダリティ) の低価格 (バリュー) 製品市場の概要
  • 市場の主な変動変数
  • 低価格品市場のバリュープロポジション (提案価値):各地域の指標

第4章 世界の医用画像機器市場の全体的分析:モダリティ別

  • 市場分析のポイント
  • CT (コンピューター断層撮影):市場概況
  • CT:低価格製品市場の概要
  • MRI (核磁気共鳴画像):市場概況
  • MRI:低価格製品市場の概要
  • USD (超音波画像):市場概況
  • USD:低価格製品市場の概要
  • IXR (インターベンショナルX線画像):市場概況
  • IXR:低価格製品市場の概要

第5章 ASEAN諸国の低価格・医用画像機器市場の分析

  • 市場概況
  • 主な影響要因
  • 製品販売の誘因性
  • マクロ経済的要因
  • 市場分析
  • 調達動向の分析

第6章 ブラジルの低価格・医用画像機器市場の分析

第7章 北米諸国の低価格・医用画像機器市場の分析

第8章 西欧諸国の低価格・医用画像機器市場の分析

第9章 競合戦略

  • 競争環境
  • 主要企業の製品マッピング
  • 低価格製品の市場誘因性サイクル
  • 法的免責事項

第10章 付録

  • 市場参入企業の一覧
目次
Product Code: MB7C-54

Assessing Value Segment in CT, MRI, Ultrasound and Interventional X-ray Modalities

The total imaging market is growing steadily at the rate of approximately 8%, as value segment systems are increasingly finding their acceptance in the global markets. Growing awareness and end users' attention to the detailed design of value segment systems for their requirements with optimized cost metrics in cash-trapped developed markets and price-conscious developing markets drive the growth of this market. The study provides the market dynamics and market shares, along with the competitive structure. It covers the 4 regions of ASEAN, Latin America, North America, and Western Europe, with focus on the 4 major imaging modalities-computed tomography, magnetic resonance imaging, interventional X-ray, and ultrasound.

Table of Contents

1. Research Methodology and Scope

Research Methodology and Scope

  • Research Methodology
  • Research Scope
  • Market Definitions

2. Executive Summary

Executive Summary

  • Key Findings
  • Key Questions This Study Will Answer
  • CEO's Perspective

3. Market Snapshot and Segmentation

Market Snapshot and Segmentation

  • Preface
  • Market Overview
  • Market Segmentation
  • Value Segment Overview in Medical Imaging Equipment Modalities
  • Key Variables
  • Regional Metrics for Value Preposition in Value Segment

4. Market Analysis-Total Medical Imaging Equipment Modalities

Market Analysis-Total Medical Imaging Equipment Modalities

  • Key Market Findings
  • CT Imaging Equipment Market Overview
  • CT Value Segment Overview
  • MRI Imaging Equipment Market Overview
  • MRI Value Segment Overview
  • USD Imaging Equipment Market Overview
  • USD Value Segment Overview
  • IXR Imaging Equipment Market Overview
  • IXR Value Segment Overview

5. Regional Analysis-Value Segment in ASEAN

Regional Analysis-Value Segment in ASEAN

  • Market Overview
  • Overview
  • Key Influencing Factors
  • Key Influencing Factors (continued)
  • Sales Attractiveness
  • Macro-economic Factors
  • Market Analysis
  • Procurement Analysis

6. Regional Analysis-Value Segment in Brazil

Regional Analysis-Value Segment in Brazil

  • Market Overview
  • Overview
  • Key Influencing Factors
  • Key Influencing Factors (continued)
  • Key Influencing Factors (continued)
  • Sales Attractiveness
  • Macro-economic Factors
  • Market Analysis
  • Procurement Analysis

7. Regional Analysis-Value Segment in North America

Regional Analysis-Value Segment in North America

  • Market Overview
  • Overview
  • Key Influencing Factors
  • Key Influencing Factors (continued)
  • Key Influencing Factors (continued)
  • Sales Attractiveness
  • Macro-economic Factors
  • Market Analysis
  • Procurement Analysis

8. Regional Analysis-Value Segment in Western Europe

Regional Analysis-Value Segment in Western Europe

  • Market Overview
  • Overview
  • Key Influencing Factors
  • Key Influencing Factors (continued)
  • Sales Attractiveness
  • Macro-economic Factors
  • Market Analysis
  • Procurement Analysis

9. Competitive Playbook

Competitive Playbook

  • Competitive Environment
  • Key Competitor Product Mapping
  • Market Attraction Cycle of Value Segment Systems
  • Legal Disclaimer

10. Appendix

Appendix

  • List of Market Participants
Back to Top