表紙
市場調査レポート

ラテンアメリカにおけるビッグデータ分析とアナリティクス市場

Analysis of Big Data and Analytics Market in Latin America

発行 Frost & Sullivan 商品コード 352101
出版日 ページ情報 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
Back to Top
ラテンアメリカにおけるビッグデータ分析とアナリティクス市場 Analysis of Big Data and Analytics Market in Latin America
出版日: 2016年02月08日 ページ情報: 英文 54 Pages
概要

世界中で増殖するソースから、毎秒毎秒、構造化、または非構造化の測定不可能な量のデータが生まれて競争環境を変え、これにより組織のデータ利用、収集、分析に関する考え方も変わっています。ツイートや投稿、もっと一般的な構造化データをビジネス環境に関係する情報に変えることは、かつてないほどに意思決定プロセスにおいて重要なものとなりつつあります。クライアントや競合社からもたらされるリアルタイム情報は強力なツールで、データ時代において情報は石油と同じぐらい貴重なものです。

当レポートは、ブラジル、コロンビア、メキシコにおけるビッグデータとアナリティクス市場の現況の分析などについて取り上げています。

エグゼクティブサマリー

  • エグゼクティブサマリー
  • 主な調査結果

市場と調査の定義

  • 調査の目的、対象、手法
  • 市場の定義
  • ビッグデータの3つのV

データ管理の進化

  • 管理可能な構造の作成からビッグデータへ

市場概要

  • ビッグデータにおける「データ」
  • 構造化データ源
  • 非構造化データ源
  • 市場概要

外的課題:活性因子と抑制因子

  • 活性因子と抑制因子
  • 活性因子の解説
  • 抑制因子の解説

市場予測と動向

  • ビッグデータの一部の動向
  • 南北アメリカ市場のライフサイクル分析
  • ラテンアメリカのビッグデータとアナリティクス市場:収益予測
  • 収益予測に関する議論

ラテンアメリカにおけるビッグデータの事例

  • 産業別ハイライト:保険
  • 産業別ハイライト:通信
  • 産業別ハイライト:金融
  • 産業別ハイライト:製造
  • 産業別ハイライト:小売
  • ビッグデータにおける投資行動
  • ビッグデータ:大きな課題
  • ビッグデータにおけると主な投資分野

総括

  • 総括:主なテイクアウェイ
  • 総括:提言
  • 法的免責事項

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: 9AC2 Seg15

Quality of Analytics has Greater Importance than Data

The research service presents an analysis of the current state of the Big Data and analytics market in Brazil, Colombia, and Mexico. The immeasurable amount of data (unstructured and structured) being generated every second globally from an increasing number of sources has changed the competitive environment and hence, the organizations' way of thinking about data usage, collection, and analysis. Transforming tweets, posts, and more usual structured data into relevant information within the business environment has become a more critical need for the decision-making process than ever before. Real-time information provided by clients or even competitors is a powerful tool. In the data age, information has become as valuable as oil.

Table of Contents

Executive Summary

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary (continued)
  • 3. Key Questions this Study will Answer

Market and Study Definitions

  • 1. Research Objectives, Scope, and Methodology
  • 2. Market Definitions
  • 3. Market Definitions (continued)
  • 4. 3Vs of Big Data

Data Management Evolution

  • 1. From Creating Manageable Structures to Big Data

Market Overview

  • 1. The 'Data' in Big Data
  • 2. Sources of Structured Data
  • 3. Sources of Unstructured Data
  • 4. Market Overview

External Challenges-Drivers and Restraints

  • 1. Drivers and Restraints
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Restraints Explained
  • 5. Restraints Explained (continued)

Forecasts and Trends

  • 1. Some Big Data Trends
  • 2. Americas Market Life Cycle Analysis
  • 3. Americas Market Life Cycle Analysis (continued)
  • 4. Americas Market Life Cycle Analysis (continued)
  • 5. Americas Market Life Cycle Analysis (continued)
  • 6. Latin America Big Data and Analytics Market-Revenue Forecast
  • 7. Revenue Forecast Discussion
  • 8. Revenue Forecast Discussion (continued)

Big Data Latin America Use Cases

  • 1. Vertical Highlighted-Insurance
  • 2. Vertical Highlighted-Telecommunications
  • 3. Vertical Highlighted-Finance
  • 4. Vertical Highlighted-Manufacturing
  • 5. Vertical Highlighted-Retail
  • 6. Investments Behavior in Big Data
  • 7. Big Data-Main Challenges
  • 8. Main Areas of Investment in Big Data

The Last Word

  • 1. The Last Word-Key Takeaways
  • 2. The Last Word-Recommendations
  • 3. Legal Disclaimer

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top