株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

トルコにおける食品・飲料産業のバリューチェーン

Food and Beverage Industry Value Chain in Turkey

発行 Frost & Sullivan 商品コード 351867
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.55円で換算しております。
Back to Top
トルコにおける食品・飲料産業のバリューチェーン Food and Beverage Industry Value Chain in Turkey
出版日: 2016年02月04日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

トルコの食品・飲料市場の流通構造は非常に細分化されていますが、同国の国土構造や経済規模を考えると、むしろ当然のことと言えます。しかし、近年の都市化の進展に伴い、大都市圏を中心に業界構造の再編が進められてきています。また、中産階級の台頭などを受けて、食品・飲料業界のバリューチェーンの全体的規模も拡大しつつあります。

当レポートでは、トルコ国内の食品・飲料業界におけるバリューチェーンについて分析し、その構造・規模や沿革、今後の発展見通し、促進・阻害要因、流通チャネルの構造、企業間競争の動向などについて調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 分析のポイント
  • トルコ市場の概況
  • 食品・飲料 (F&B) 産業のバリューチェーン:階層別の市場規模

第2章 市場概要

  • 分析範囲・目的
  • 市場概況:食品・飲料産業
  • 食品・飲料産業の4つの階層 (レイヤー)
  • 食品加工業:セグメント別の生産額
  • 食品加工業:主要データ
  • 食品流通業:供給量の規模
  • 食品流通業:市場規模とチャネル別内訳
  • エンドユーザー:市場規模と販売チャネル別内訳
  • エンドユーザー:主要データ
  • 流通・小売チャネルの指標
  • 流通チャネル構造:企業の種類
  • 現金問屋 (Cash and Carry):業界の現状での誘因性

第3章 市場の傾向と分析

  • 市場の主な傾向とロードマップ
  • 市場動向 (1):従来型の中年男性以外の市場の開拓
  • 市場動向 (3):都市化
  • 市場動向 (4):トルコ社会の風潮
  • 「Y世代」現象:トルコの若年層人口
  • シーエコノミー (女性主体の経済):トルコにおける女性の社会参加
  • 中産階級の台頭:中産階級の消費者の増加
  • 市場動向 (2):「現金問屋革命」
  • 実店舗型モデル
  • ソーシャル市場の動向の影響度

第4章 市場促進・抑制要因

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第5章 競争環境とその分析

  • 流通チャネルの主な参入業種:ディスカウントストア、ハイパー/スーパーマーケット、現金問屋
  • トルコの小売業界における主な企業合併・買収 (M&A)
  • 主な市場参入企業:業界最大手の食品流通業者
  • 主な市場参入企業:加工食品業者

第6章 結論

  • 主な分析結果
  • 法的免責事項

第7章 付録

  • 流通・小売業者の形態

第8章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: MBE8-01-00-00-00

Urbanization and Rising Middle Class Income Driving Demand for Processed Food

The highly fragmented structure of the food and beverage distribution market is quite normal, considering the size of the market and its large geographical coverage. However, due to urbanization in the recent years, the market has been becoming more consolidated, especially in large cities and the more urbanized regions of Turkey. This situation creates a bigger market in the food and beverage industry for primary supply to the end users in the value chain. The study focuses on the industry value chain of food and beverage and provides key drivers and restraints, market trends and analysis, distribution channel market structure, and the competitive analysis.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Turkey-Market Snapshot
  • 3. Food and Beverage (F&B) Industry Value Chain-Market Size by Layers

2. MARKET OVERVIEW

  • 1. Research Scope and Objective
  • 2. Market Outlook-Food and Beverage Industry
  • 3. Four Layers of the Value Chain-Food and Beverage Industry
  • 4. Food Processing-Value of Production by Segments
  • 5. Food Processing-Key Facts
  • 6. Food Distribution-Supply Type
  • 7. Food Distribution-Market Size and Breakdown by Channels
  • 8. End Users-Market Size and Breakdown by Sales Channels
  • 9. Food and Beverage Industry Value Chain End Users-Key Facts
  • 10. Distribution and Retail Channel Index
  • 11. Distribution Channel Structure-Type of Companies
  • 12. Cash and Carry-Industry Attractiveness Snapshot

3. MARKET TRENDS AND ANALYSIS

  • 1. Key Market Trends and Roadmap
  • 2. Trend 1-Cutting out Traditional Middle Men
  • 3. Trend 3-Urbanization
  • 4. Trend 4-Social Trends in Turkey
  • 5. The Gen Y Phenomenon-The Young Population of Turkey
  • 6. She-economy-Women Empowerment in Turkey
  • 7. The Middle Bulge-The Middle Class Consumers' Growth in Turkey
  • 8. Trend 2-Cash and Carry Evolution
  • 9. Bricks and Clicks Model
  • 10. Impact of the Social Trends

4. DRIVERS AND RESTRAINTS

  • 1. Market Drivers
  • 2. Market Restraints

5. COMPETITIVE LANDSCAPE AND ANALYSIS

  • 1. Key Participants of the Distribution Channel-Discounters, Hyper/ Supermarkets, Cash and Carry
  • 2. Key Mergers and Acquisitions in Turkish Retail Sector
  • 3. Key Participants-Tier 1 Food Industry Channel Distributors
  • 4. Key Participants-Processed Foods

6. CONCLUSIONS

  • 1. Food and Beverage Industry-Key Conclusions
  • 2. Legal Disclaimer

7. APPENDIX

  • 1. Distribution Formats-Retail

8. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top