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市場調査レポート

リアルタイムシティにおけるオープンデータ戦略 (パート2)

Open Data Strategies of Real-time Cities Part 2

発行 Frost & Sullivan 商品コード 351708
出版日 ページ情報 英文 32 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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リアルタイムシティにおけるオープンデータ戦略 (パート2) Open Data Strategies of Real-time Cities Part 2
出版日: 2016年02月02日 ページ情報: 英文 32 Pages
概要

都市が実体のあるデータ源をデジタルサービスのイノベータへ解放することにより、経済成長を刺激するチャンスとなることが明らかになりつつあります。真のリアルタイムシティになるために、既存の情報の発信やオンラインでの処理以上のことをしたいと都市では考えています。データ戦略やガバナンス構造、パートナーシップなどの基本構造に差別化因子があります。

当レポートは、英国ケンブリッジ、ロシアのカザンの2都市における初期段階のオープンデータ戦略のプロファイル、各都市のゴールやパートナーとの活動、課題の分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 調査の目的
  • 主な調査結果:第二波都市

第2章 調査の波形

  • 対象:欧州
  • 調査手法

第3章 ケーススタディ:ケンブリッジとケンブリッジシャー州

  • 概要:ケンブリッジ
  • ケンブリッジシャー州のデータ戦略
  • ケンブリッジのデータ戦略:運輸
  • ケンブリッジシャー州のICTサプライヤとの関係
  • 基金
  • 価値連鎖とビジネスモデル

第4章 ケーススタディ:カザン (スマートシティ・カザン)

  • 概要:都市
  • 概要:リアルタイムシティのイニシアティブと目的
  • 基金とICTサプライヤ

第5章 ベンチマーク分析

  • ICTの魅力のベンチマーク
  • 法的免責事項

第6章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: MB1F-01-00-00-00

ICT Opportunities in Cambridge (UK) and Kazan (Russia)

This is the second in a series of city case study publications as part of Frost & Sullivan's Real-Time Cities Research Programme. It is becoming increasingly evident that cities have an opportunity to stimulate economic growth by opening up their substantial sources of data to digital service innovators. To become true real-time cities, they want to do more than simply publish existing information and processes online. Differentiation lies in the foundations they put down in terms of data strategy, governance structures, and partnerships. This study profiles the early-stage open data strategies of two European cities, Cambridge (UK) and Kazan (Russia). It provides an analysis of each city's goals, activities with partners, and challenges.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Study Objectives
  • 2. Study Findings-Second Wave Cities

2. RESEARCH BACKGROUND

  • 1. Scope-Europe
  • 2. Research Methodology

3. CASE STUDY-CAMBRIDGE AND CAMBRIDGESHIRE

  • 1. Overview-Cambridge
  • 2. Cambridgeshire Data Strategy
  • 3. Cambridgeshire Data Strategy (continued)
  • 4. Cambridge Data Strategy-Transportation
  • 5. Cambridgeshire Relations with ICT Suppliers
  • 6. Funding
  • 7. Value Chain and Business Models

4. CASE STUDY-KAZAN (SMART CITY KAZAN)

  • 1. Overview-City
  • 2. Overview-Real-Time City Initiative and Objectives
  • 3. Overview-Real-Time City Initiative and Objectives (continued)
  • 4. Funding and ICT Suppliers

5. BENCHMARKING ANALYSIS

  • 1. Benchmark of ICT Attractiveness
  • 2. Legal Disclaimer

6. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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