株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中国自動車メーカーが打ち出す海外成長戦略: 中国自動車メーカーは2022年までに乗用車輸出台数132万台を目指す

Analysis of Overseas Growth Strategies Among Chinese Automotive Original Equipment Manufacturers: Chinese OEMs Aim to Export 1.32 Million Passenger Vehicles by 2022

発行 Frost & Sullivan 商品コード 349907
出版日 ページ情報 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
中国自動車メーカーが打ち出す海外成長戦略: 中国自動車メーカーは2022年までに乗用車輸出台数132万台を目指す Analysis of Overseas Growth Strategies Among Chinese Automotive Original Equipment Manufacturers: Chinese OEMs Aim to Export 1.32 Million Passenger Vehicles by 2022
出版日: 2016年01月13日 ページ情報: 英文 54 Pages
概要

当レポートは、中国の主要な自動車メーカーが採っている海外市場における成長戦略について詳細な分析を行っており、海外市場への進出の成否を決定づける要因と、中国の主要自動車メーカーの輸出戦略について検証し、さらに中国の乗用車市場における市場力学の変化についての分析、ならびに中国自動車メーカー上位4社についてのSWOT分析を行っています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 重要な調査結果
  • 中国自動車メーカーの輸出ビジネス見通し
  • 中国自動車メーカーの海外市場カバー範囲
  • 海外の製造・組み立てプラント
  • 重要な調査結果と将来見通し

第2章 調査範囲、調査目的、背景、および調査手法

  • 調査範囲
  • 調査目的
  • 当レポートの調査解明事項
  • 調査の背景
  • 調査手法

第3章 中国の乗用車市場における市場力学の変化概要

  • 中国自動車メーカーの海外市場における進化
  • 海外への展開
  • 自動車輸出への注力増強
  • 強力な世界的サプライヤ提携関係の発展
  • 資材調達が持つ影響の分析

第4章 中国の主な自動車メーカーのSWOT分析

  • SWOT分析 - Chery
  • SWOT分析 - Geely
  • SWOT分析 - Lifan
  • SWOT分析 - Great Wall
  • 中国自動車メーカーの比較ベンチマーキング

第5章 厳選した世界的生産ラインについての比較分析

  • 中国自動車メーカーの4つの世界的な先進生産ライン
  • 明細事項比較
  • 新興市場全体にわたる乗用車生産ラインの収束化
  • 自動車の快適性機能に関する比較分析
  • コネクティビティ機能に関する比較分析
  • アフターセール・サービスについての比較分析

第6章 輸出市場における中国自動車メーカーの事業活動の進化

  • 輸出車両台数予測 - 中国自動車メーカー
  • エグゼクティブ・サマリー - 中国自動車メーカーの海外市場カバー範囲
  • 中国自動車メーカーが最優先と考えている輸出市場
  • 上位5地域市場における中国自動車メーカーの主なビジネスアプローチ

第7章 自動車輸出市場における成功要因概要

  • 海外市場への投資の決断
  • 未開発地域への投資
  • 海外の生産・組み立てプラント
  • 海外市場に向けた現地化戦略
  • 海外市場に対する中国自動車メーカーの主要明細数値データ

第8章 結論および将来見通し

  • 重要な結論
  • 将来に向けた成長戦略 - 海外市場における中国自動車メーカー
  • 重要な調査結果と将来見通し
  • 結言 - 三大予測
  • 免責条項

第9章 付録

目次
Product Code: P8AD-01-00-00-00

Chinese OEMs Aim to Export 1.32 Million Passenger Vehicles by 2022

This research service provides a strategic analysis of the overseas growth strategies of leading Chinese automotive Original Equipment Manufacturers (OEMs). It examines the factors that determine overseas market exploration and the export strategies of key OEMs. The study also includes an overview of the changing dynamics in the Chinese passenger vehicle market and a SWOT analysis for four key Chinese OEMs. The study features a comparative analysis of select global product lines and discusses the evolution of export activities of Chinese automotive OEMs in overseas markets. The report also provides a current and future outlook up to 2022 for Chinese automotive OEMs in overseas markets.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Outlook of Chinese Auto OEMs' Export Business
  • 3. Executive Summary-Overseas Footprint of Chinese OEMs
  • 4. Executive Summary-Overseas Manufacturing and Assembly Plants
  • 5. Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scoped
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

3. OVERVIEW OF THE CHANGING DYNAMICS IN THE CHINESE PASSENGER VEHICLE MARKET

  • 1. Evolution of Chinese OEMs in Overseas Markets
  • 2. Emergence of Overseas Expansions
  • 3. Increased Focus on Automotive Exports
  • 4. Development of Strong Global Supplier Partnerships
  • 5. Sourcing Implication Analysis

4. SWOT ANALYSIS FOR KEY CHINESE OEMS

  • 1. SWOT Analysis-Chery
  • 2. SWOT Analysis-Geely
  • 3. SWOT Analysis-Lifan
  • 4. SWOT Analysis-Great Wall
  • 5. Comparative Benchmarking of Chinese OEMs

5. COMPARATIVE ANALYSIS OF SELECT GLOBAL PRODUCT LINES

  • 1. Four Advanced Global Product Lines from Chinese OEMs
  • 2. Brief Comparison of Specifications
  • 3. Convergence of PV Product Lines Across Emerging Markets
  • 4. Comparative Analysis of Comfort Features in Cars
  • 5. Comparative Analysis of Connectivity Features
  • 6. Comparative Analysis of After-sales Services

6. EVOLUTION OF CHINESE OEM ACTIVITIES IN EXPORT MARKETS

  • 1. Export Unit Shipment Forecast-Chinese OEMs
  • 2. Executive Summary-Overseas Footprint of Chinese OEMs
  • 3. Top Export Market Priorities of Chinese OEMs
  • 4. Chinese OEMs' Key Approaches in the Top 5 Regional Markets

7. OVERVIEW OF SUCCESS FACTORS IN AUTOMOTIVE EXPORT MARKETS

  • 1. Investment Decisions in Overseas Markets
  • 2. Greenfield Investments
  • 3. Overseas Manufacturing and Assembly Plants
  • 4. Localization Strategy for Overseas Markets
  • 5. Key Specification Metrics of Chinese Automotive OEMs for Overseas Markets

8. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • 1. Key Conclusions
  • 2. Future Growth Strategies-Chinese OEMs in Overseas Markets
  • 3. Key Findings and Future Outlook
  • 4. The Last Word-Top 3 Predictions
  • 5. Legal Disclaimer

9. APPENDIX

  • 1. Methodology
  • 2. Abbreviations and Acronyms Used
  • 3. Learn More-Next Steps
Back to Top