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市場調査レポート

乗用車におけるアルミニウム利用:傾向・影響・市場機会

Aluminum in Passenger Vehicles - Trends, Implications, and Opportunities

発行 Frost & Sullivan 商品コード 345541
出版日 ページ情報 英文 68 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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乗用車におけるアルミニウム利用:傾向・影響・市場機会 Aluminum in Passenger Vehicles - Trends, Implications, and Opportunities
出版日: 2015年11月23日 ページ情報: 英文 68 Pages
概要

当レポートでは、乗用車でのアルミニウムの使用状況について分析し、自動車におけるアルミニウムの使用パターンや、自動車メーカー側・部品サプライヤー側のアルミニウム活用戦略、企業別・車種別・主要モデルでの使用状況、他の材料と比較してのアルミニウムの利点、企業間の戦略比較、今後の市場動向見通し、業界関係者への戦略提言などの内容を取りまとめてお届けいたします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

  • 分析範囲
  • 分析対象となる自動車メーカー
  • 分析の目的・対象
  • 当レポートの問題意識
  • 分析の背景事情
  • 分析手法

第3章 自動車メーカーの材料戦略の概要

  • 自動車用材料需要の動向
  • 代替的材料がもたらす利点
  • 自動車でのアルミニウムの活用法

第4章 乗用車でのアルミニウム使用:主な促進・抑制要因

  • 主要促進要因 (1):米国のCAFE (企業平均燃費) 基準
  • 主要促進要因 (2):CO2/温室効果ガス排出量の制限
  • 主要促進要因 (3):衝突時衝撃に関する規制
  • 抑制要因:第3世代の鋼鉄の等質
  • 抑制要因:非金属系材料 (炭素繊維強化プラスチック (CFRP) を含む)
  • 抑制要因:AIVの修理費用
  • その他の抑制要因

第5章 乗用車におけるアルミニウムの使用傾向

  • 世界の自動車メーカーの材料戦略
  • 「アルミ製材料どおしの結合」に対する自動車メーカーの関心増大
  • 多材料の集成利用におけるアルミニウム
  • 現行世代車両でのアルミニウムの利用傾向
  • 自動車向けのアルミニウム使用量

第6章 車両システム・部品レベルでのアルミニウムの利用

  • 自動車産業におけるアルミニウム消費量
  • 部門別のアルミニウム消費量
  • 車両セグメント別のアルミニウム消費量
  • アルミニウムの主な消費領域
  • 車体・クロージャーでのアルミニウム利用
  • 世界のアルミニウム生産量

第7章 主要メーカーのAIV (アルミニウム集約車):詳細分析

  • 自動車メーカーのアルミニウム活用努力と主な活用領域
  • 図表B:Ford Motor CompanyのF-150
  • 図表C:トヨタ自動車
  • 図表D:Tesla Motors

第8章 自動車メーカーのアルミニウム活用戦略:比較分析

  • 自動車メーカー側の、アルミニウムと代替材料への関心
  • MIV (特定材料の集約車) の一覧
  • アルミニウムの活用分野

第9章 アルミニウム市場におけるサプライヤーの主な活動

  • アルミニウムの主要サプライヤーとその戦略
  • 図表E:Novelisのアルミニウム供給戦略と詳細分析
  • 図表F:Alcoaのアルミニウム供給戦略と詳細分析

第10章 主な結論と提言

  • 主な結論
  • 戦略提言
  • 現在・将来の市場展望
  • 結論:3つの主な予測
  • 法的免責事項

第11章 付録

目次
Product Code: MB00-01-00-00-00

Most OEMs Expected to Produce a Model with at Least 500 Pounds of Aluminum by 2025

This study presents the current trends in aluminum usage in cars and light trucks. It analyzes automotive manufacturer and supplier strategies and provides an overview of aluminum usage patterns in vehicle systems. It offers insights on aluminum usage by original equipment manufacturer (OEM) brand, vehicle segment, and key vehicle models, and identifies advantages of aluminum compared with other material choices. A comparative analysis of OEM aluminum strategies including manufacturing activities and joining techniques is included. The study concludes with a future outlook, strategic recommendations, and 3 big predictions about what will affect the industry.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Stringent CO2 Emissions Goals, CAFE Targets
  • 3. Executive Summary-Lightweighting is No Longer a Diet, But a Habit
  • 4. Executive Summary-Aluminum-intensive Cars, SUVs, and Pickups
  • 5. Executive Summary-Aluminum in a Multimaterial Strategy
  • 6. Executive Summary-Key Aluminum Alloys and Target Applications
  • 7. Executive Summary-Exhibit A: Tesla Model S
  • 8. Executive Summary-Current and Future Outlook
  • 9. Executive Summary-Associated Multimedia

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. OEMs Considered in the Scope of this Study
  • 3. Research Aim and Objectives
  • 4. Key Questions This Study Will Answer
  • 5. Research Background
  • 6. Research Methodology

3. OVERVIEW OF AUTOMOTIVE OEM MATERIAL STRATEGIES

Overview of Automotive OEM Material Strategies

  • 1. Automotive Material Demand Evolution
  • 2. Advantages Offered by Alternative Materials
  • 3. Aluminum Usage in Vehicles

4. KEY DRIVERS AND RESTRAINTS OF ALUMINUM USAGE IN PASSENGER VEHICLES

Key Drivers and Restraints of Aluminum Usage in Passenger Vehicles

  • 1. Primary Driver-US CAFE Standards
  • 2. Secondary Driver-CO2/Greenhouse Gas Emission Norms
  • 3. Tertiary Driver-Crash Impact Regulations
  • 4. Restraint-Gen 3 Steel Grades
  • 5. Restraint-Non-metals Including CFRP
  • 6. Restraint-AIV Repair Costs
  • 7. Other Restraints

5. ALUMINUM USAGE TRENDS IN PASSENGER VEHICLES

Aluminum Usage Trends in Passenger Vehicles

  • 1. Material Strategies of Global OEMs
  • 2. Increasing OEM Focus on Aluminum-to-Aluminum Amalgamation
  • 3. Aluminum in Multimaterial Joining
  • 4. Aluminum Usage Trends in Current-generation Vehicles
  • 5. Aluminum Usage in Vehicles

6. VEHICLE SYSTEM AND COMPONENT-LEVEL ALUMINUM APPLICATIONS

Vehicle System and Component-level Aluminum Applications

  • 1. Automotive Industry Aluminum Consumption
  • 2. Aluminum Consumption by Segment
  • 3. Aluminum Applications in Vehicle Systems
  • 4. Key Areas of Aluminum Consumption
  • 5. Body and Closure Aluminum Usage
  • 6. Global Aluminum Production

7. DEEP-DIVE ANALYSIS OF KEY OEMS' AIVS

Deep-dive Analysis of Key OEMs' AIVs

  • 1. OEMs' Aluminum Efforts and Focus Areas
  • 2. Exhibit B-Ford Motor Company F-150
  • 3. Exhibit B-Ford Motor Company F-150 (continued)
  • 4. Exhibit C-Toyota Motor Corp.
  • 5. Exhibit D-Tesla Motors

8. COMPARATIVE ANALYSIS OF OEM ALUMINUM IMPLEMENTATION STRATEGIES

Comparative Analysis of OEM Aluminum Implementation Strategies

  • 1. OEM Focus on Aluminum and Alternative Materials
  • 2. OEM Focus on Aluminum and Alternative Materials (continued)
  • 3. OEM Focus on Aluminum and Alternative Materials (continued)
  • 4. Material Intensity Vehicle Matrix
  • 5. Aluminum Applications

9. IMPORTANT SUPPLIER ACTIVITIES IN THE ALUMINUM SPACE

Important Supplier Activities in the Aluminum Space

  • 1. Key Aluminum Suppliers and Strategies
  • 2. Exhibit E-Novelis Aluminum Strategy and Deep-dive Analysis
  • 3. Exhibit F-Alcoa Aluminum Strategy and Deep-dive Analysis

10. KEY CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS

Key Conclusions and Recommendations

  • 1. Key Conclusions
  • 2. Strategic Recommendations
  • 3. Current and Future Outlook
  • 4. The Last Word-3 Big Predictions
  • 5. Legal Disclaimer

11. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
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