表紙
市場調査レポート

自動車設計の主要な傾向の分析

Executive Insight of Key Trends in Vehicle Design

発行 Frost & Sullivan 商品コード 345317
出版日 ページ情報 英文 69 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
自動車設計の主要な傾向の分析 Executive Insight of Key Trends in Vehicle Design
出版日: 2015年11月17日 ページ情報: 英文 69 Pages
概要

自動車は常に、その時代の潮流・傾向を反映しています。今日においても、自動車の設計やその進化は、(美観のみならず) 技術的能力のベンチマークとして捉えられています。

当レポートでは、世界の自動車産業における現在の設計の傾向と今後の見通しについて分析し、今後10年間の内装・外装の進化の見通しや、主な市場促進・抑制要因、世界の主要自動車メーカーグループにおける設計戦略/能力水準などについて調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

第3章 定義と分類

  • 車両の分類

第4章 今後の自動車設計の傾向 (2015〜2025年)

  • 図例:Ford F-150の軽量化
  • 外装の構造
  • 外装の工学技術
  • 外装のスタイリング
  • 車体スタイルの進化
  • 安全規制
  • 外装用照明の設計とスタイリング
  • 内装の構造
  • 座席のコンセプト
  • 全方位ビジョン
  • CUV (クロスオーバーSUV) セグメント向け内装の開発
  • 将来の自動車設計:サマリー

第5章 外部からの影響:市場促進・抑制要因

  • 市場促進・抑制要因
  • 促進要因の詳細
  • 抑制要因の詳細
  • 市場の課題

第6章 自動車メーカーの企業戦略の分析

  • 地域別のメーカー分析:北米
  • 地域別のメーカー分析:欧州
  • 地域別のメーカー分析:アジア太平洋地域
  • BMW Groupの分析
  • Daimler Groupの分析
  • FCA Groupの分析
  • Ford Groupの分析
  • General Motors Groupの分析
  • 本田技研工業グループの分析
  • Hyundai Groupの分析
  • Renault-Nissan Group (ルノー=日産グループ) の分析
  • トヨタ自動車グループの分析
  • VW Group Analysis

第7章 結論と将来展望

第8章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: NEE4-18

Car Design-A Deal Breaker or Not? Aesthetics is Not All that Matters

Cars have been iconic figures in history; their design and evolution are tracked even today as a benchmark of technical capabilities. This study provides an overview of the current trends in vehicle design, with an analysis of the key strategies and design capabilities of global automotive groups based in North America, Europe, and Asia-Pacific. It includes a comparative analysis by headquarters region. The study also looks at design trends for vehicle interiors and exteriors, and the effect that safety regulations are having on design. Market drivers and restraints, and industry challenges are examined. The study period is from 2015 to 2025.

Key Questions This Study Will Answer

  • What are OEMs' broad goals and drivers as they invest in advancements in vehicle body styling?
  • What innovations have been noticed in vehicle body styling?
  • What is the most favorable size and shape produced globally among the top OEMs?
  • What is the future of the autonomous vehicle and its usage in the mobility field?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Current Vehicle Design Trends
  • 4. Future Vehicle Design Trends
  • 5. Summary of Top Design Trends
  • 6. OEM Group Benchmarking-North America
  • 7. OEM Group Benchmarking-Europe
  • 8. OEM Group Benchmarking-Asia-Pacific
  • 9. Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key OEMs/Groups Compared in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Vehicle Segmentation
  • 2. Segmentation

4. 2015-2025 TRENDS IN VEHICLE DESIGN

2015-2025 Trends in Vehicle Design

  • 1. Exhibit-Ford F-150 Lightweighting
  • 2. Trends in Vehicle Design-Exterior Construction
  • 3. Trends in Vehicle Design-Exterior Engineering
  • 4. Trends in Vehicle Design-Exterior Styling
  • 5. Trends in Vehicle Design-Evolution of Body Styles
  • 6. Trends in Vehicle Design-Safety Regulations
  • 7. Trends in Vehicle Design-Exterior Lighting Design and Styling
  • 8. Trends in Vehicle Design-Interior Construction
  • 9. Trends in Vehicle Design-Seating Concepts
  • 10. Trends in Vehicle Design-360-degree Vision
  • 11. Trends in Vehicle Design-CUV Segment Interior Development
  • 12. Trends in Vehicle Design-Future Vehicle Summary

5. EXTERNAL CHALLENGES-DRIVERS AND RESTRAINTS

External Challenges-Drivers and Restraints

  • 1. Drivers and Restraints
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Restraints Explained
  • 4. Industry Challenges

6. COMPARATIVE ANALYSIS OF OEM STRATEGIES

Comparative Analysis of OEM Strategies

  • 1. Regional OEM Analysis-North America
  • 2. Regional OEM Analysis-Europe
  • 3. Regional OEM Analysis-Asia-Pacific
  • 4. BMW Group Analysis
  • 5. Daimler Group Analysis
  • 6. FCA Group Analysis
  • 7. Ford Group Analysis
  • 8. General Motors Group Analysis
  • 9. Honda Group Analysis
  • 10. Hyundai Group Analysis
  • 11. Renault-Nissan Group Analysis
  • 12. Toyota Group Analysis
  • 13. VW Group Analysis

7. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

8. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top