株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

未来の住宅 - 欧州市場

Home of the Future

発行 Frost & Sullivan 商品コード 344681
出版日 ページ情報 英文 106 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
未来の住宅 - 欧州市場 Home of the Future
出版日: 2015年11月04日 ページ情報: 英文 106 Pages
概要

スマートホームおよびコネクテッドホーム市場は現在高成長フェーズにさしかかってはいますが、一方では技術や用途、ビジネスモデル、供給企業、また顧客層について次に何が起きるのかがはっきりせず、戸惑いの中の状況でもあります。

当レポートは、欧州におけるスマートホームおよびコネクテッドホーム市場を取り上げ、欧州の顧客層が持つコネクテッド・リビング全ての主要要素に対する考え方や意見を検証することで顧客の期待感と要求事項とを精査しています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 重要な調査結果
  • 重要な結論
  • 重要な提言
  • 市場機会の進化
  • 関連リサーチおよびマルチメディア資料

第2章 市場概要

  • コネクテッドホームのエコシステム定義
  • 未来の住宅の中心はコネクテッドリビングにあり
  • コネクテッドリビングの市場将来性
  • コネクテッドホームが描くビジョン
  • コネクテッドホーム - 現況
  • コネクテッドホーム - 開発ロードマップ

第3章 調査目的および調査手法

  • 調査目的
  • 調査手法
  • 調査サンプルの特徴 - 人口層別
  • 調査サンプルの特徴 - 生活状況別

第4章 回答者プロファイル

  • 人口層 - 生活状況
  • 人口層 - 雇用状況
  • インターネット利用パターン
  • 新技術に対する受け取り方

第5章 住宅における技術的インフラ

  • 技術的インフラ - フランス
  • 技術的インフラ - ドイツ
  • 技術的インフラ - イタリア
  • 技術的インフラ - スペイン
  • 技術的インフラ - 英国
  • 現在のホームコネクティビティが直面する課題
  • 家庭におけるデータネットワークのタイプ
  • クラウドサービス
  • 家庭で使用中のコントロールまたは自動化アプリケーション
  • 国別に見た家庭で使用中のコントロールまたは自動化アプリケーション
  • 年齢別に見た家庭で使用中のコントロールまたは自動化アプリケーション

第6章 スマートホーム・ソリューションに対する一般的な受け取られ方

  • 消費者はスマートホームの概念について認識している
  • スマートホームについての理解
  • スマートホーム・ソリューションが持つ最も利点の大きな分野
  • 国別に見たスマートホーム・ソリューションが持つ最も利点の大きな分野
  • 年齢別に見たスマートホーム・ソリューションが持つ最も利点の大きな分野
  • スマートホーム・ソリューションの利点についての全般的認識
  • 国別に見たスマートホーム・ソリューションの利点についての全般的認識
  • 年齢グループ別に見たスマートホーム・ソリューションの利点についての全般的認識
  • スマートホーム・ソリューションに対する主な阻害要因
  • 国別に見たスマートホーム・ソリューションに対する主な懸念事項
  • 年齢別に見たスマートホーム・ソリューションに対する主な懸念事項
  • スマートデバイスの好まれるコントロール方法
  • スマートホーム・ソリューションの将来の使われ方についての認識
  • コスト低減のための広告掲載に対する受容度
  • スマートソリューションを提供している最も革新的な企業

第7章 エネルギー、照明、および暖房管理

  • エネルギー管理ソリューションの最大の利点
  • 年齢別に見たエネルギー管理ソリューションの最大の利点
  • 国別に見たエネルギー管理ソリューションの最大の利点
  • 好まれるホームインストレーション方法
  • 最も信頼されるタイプの企業
  • 好まれる支払い法モデル

第8章 セキュリティおよびホームサベイランス

  • スマート監視ソリューションの利点についての認識
  • 国別に見たスマート監視ソリューションの利点についての認識
  • 好まれるホームインストレーション方法
  • 最も信頼されるタイプの企業
  • 好まれる支払い法モデル

第9章 ホームエンタテインメント

  • ホームエンタテインメントの利点についての認識
  • 年齢別に見たホームエンタテインメントの利点についての認識
  • 国別に見たホームエンタテインメントの利点についての認識
  • 最も信頼されるタイプの企業
  • 好まれる支払い法モデル
  • さらにマルチメディア利用を増やすことに対する阻害要因

第10章 家庭での健康維持および在宅医療ソリューション

  • コネクテッドヘルス・ソリューションに対する一般的な関心
  • コネクテッドヘルスと医療が持つ利点についての認識
  • 年齢別に見たコネクテッドヘルスと医療が持つ利点についての認識
  • 国別に見たコネクテッドヘルスと医療が持つ利点についての認識
  • コネクテッドヘルスとコネクテッド医療ソリューションについての好まれるコントロール方法

第11章 ホームコントロール

  • ホームコントロールが持つ利点に対する認識
  • 年齢別に見たホームコントロールが持つ利点に対する認識
  • 国別に見たホームコントロールが持つ利点に対する認識

第12章 顧客プロファイル - 子供を持つ家族

  • インターネット利用と家電製品 - 親
  • 子供のインターネット利用をコントロールする方策
  • 家族タイプ別に見たスマートホーム・ソリューションの利点に対する認識

第13章 顧客プロファイル - 新しい物好きの顧客から標準的な顧客まで

  • ホームデバイスと制御アプリケーション
  • 使用しているクラウドサービス
  • ホームコネクティビティ
  • スマートホーム・ソリューションが持つ利点に対する認識
  • 免責条項

第14章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: MB94-01-00-00-00

European Consumer Demands for a Connected Lifestyle and Expectations for their Ecosystem

The smart and connected homes market is in a high growth phase at the moment, but it is also riddled with uncertainty about what will happen next in terms of technology, applications, business models, suppliers, and customer demographics. This study takes a detailed look at the expectation and requirements of end customers in Europe by examining attitudes and opinions towards all of the key elements of connected living. The analysis is based on interviews with 2,000 residential customers across Europe's 5 largest markets: Germany, France, the United Kingdom, Italy, and Spain.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Top Findings
  • 2. Top Conclusions
  • 3. Top Recommendations
  • 4. Opportunity Evolution
  • 5. Associated Research and Multimedia

2. MARKET CONTEXT

Market Context

  • 1. Defining the Ecosystem of a Connected Home
  • 2. The Home of the Future is at the Heart of Connected Living
  • 3. Connected Living Market Potential
  • 4. Vision of a Connected Home
  • 5. Connected Home-Current State of Play
  • 6. Connected Home-Development Roadmap

3. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODS

Research Objectives and Methods

  • 1. Objective
  • 2. Methodology
  • 3. Sample Characteristics-Demographics
  • 4. Sample Characteristics-Living Situation

4. RESPONDENT PROFILES

Respondent Profiles

  • 1. Demographics-Living Situation
  • 2. Demographics-Employment Status
  • 3. Internet Usage Patterns
  • 4. Internet Usage Patterns (continued)
  • 5. Attitudes towards New Technologies

5. TECHNICAL INFRASTRUCTURE OF HOME

Technical Infrastructure of Home

  • 1. Technical Infrastructure-France
  • 2. Technical Infrastructure-Germany
  • 3. Technical Infrastructure-Italy
  • 4. Technical Infrastructure-Spain
  • 5. Technical Infrastructure-UK
  • 6. Issues Faced with Current Home Connectivity
  • 7. Types of Data Network at Home
  • 8. Cloud Services
  • 9. Installed Control or Automation Applications at Home
  • 10. Installed Control or Automation Applications at Home by Country
  • 11. Installed Control or Automation Applications at Home by Age

6. GENERAL PERCEPTIONS OF SMART HOME SOLUTIONS

General Perceptions of Smart Home Solutions

  • 1. Consumers are Aware of the Concept of Smart Homes
  • 2. Perception of Smart Homes
  • 3. Most Beneficial Areas for Smart Home Solutions
  • 4. Most Beneficial Areas for Smart Home Solutions by Country
  • 5. Most Beneficial Areas for Smart Home Solutions by Age
  • 6. Overall Perceived Benefits of Smart Home Solutions
  • 7. Overall Perceived Benefits of Smart Home Solutions by Country
  • 8. Overall Perceived Benefits of Smart Home Solutions by Age Group
  • 9. Main Obstacles against Smart Home Solutions
  • 10. Major Concerns against Smart Home Solutions by Country
  • 11. Major Concerns against Smart Home Solutions by Age
  • 12. Preferred Way to Control Smart Devices
  • 13. Perception of Future Usage of Smart Home Solutions
  • 14. Acceptance of Advertisements to Reduce Costs
  • 15. Most Innovative Companies to Provide Smart Solutions
  • 16. Most Innovative Companies to Provide Smart Solutions (continued)

7. ENERGY, LIGHTING, AND HEATING MANAGEMENT

Energy, Lighting, and Heating Management

  • 1. Most Benefits of Energy Management Solutions
  • 2. Most Benefits of Energy Management Solutions by Age
  • 3. Most Benefits of Energy Management Solutions by Country
  • 4. Preferred Way of Home Installation
  • 5. Most Trusted Type of Companies
  • 6. Most Trusted Type of Companies (continued)
  • 7. Preferred Payment Models

8. SECURITY AND HOME SURVEILLANCE

Security and Home Surveillance

  • 1. Perceived Benefits of Smart Monitoring Solutions
  • 2. Perceived Benefits of Smart Monitoring Solutions by Country
  • 3. Preferred Way of Home Installation
  • 4. Most Trusted Type of Companies
  • 5. Most Trusted Type of Companies (continued)
  • 6. Preferred Payment Models

9. HOME ENTERTAINMENT

Home Entertainment

  • 1. Perceived Benefits of Home Entertainment
  • 2. Perceived Benefits of Home Entertainment by Age
  • 3. Perceived Benefits of Home Entertainment by Country
  • 4. Most Trusted Type of Companies
  • 5. Most Trusted Type of Companies (continued)
  • 6. Preferred Payment Models
  • 7. Obstacles against More Multi-media Usage

10. HOME HEALTH AND HOME CARE SOLUTIONS

Home Health and Home Care Solutions

  • 1. General Interest in Connected Health Solutions
  • 2. Perceived Benefits of Connected Health and Care Solutions
  • 3. Benefits of Connected Health and Care Solutions by Age
  • 4. Benefits of Connected Health and Care Solutions by Country
  • 5. Preferred Ways to Control Connected Health and Care Solutions

11. HOME CONTROL

Home Control

  • 1. Perceived Benefits of Home Control
  • 2. Perceived Benefits of Home Control by Age
  • 3. Perceived Benefits of Home Control by Country

12. CUSTOMER PROFILE-FAMILIES WITH CHILDREN

Customer Profile-Families with Children

  • 1. Internet Usage and Home Appliances-Parents
  • 2. Measures to Control Children's Internet Usage
  • 3. Perceived Benefits of Smart Home Solutions by Type of Family

13. CUSTOMER PROFILE-FROM EARLY ADOPTER TO STANDARD SEEKER

Customer Profile-From Early Adopter to Standard Seeker

  • 1. Home Devices and Control Applications
  • 2. Cloud Services in Use
  • 3. Home Connectivity
  • 4. Perceived Benefits of Smart Home Solutions
  • 5. Legal Disclaimer

14. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top