表紙
市場調査レポート

Tesla Motorsの電気自動車 (EV) 業界における事業展開:概要

Overview of Tesla Motors' Operations in EV Industry

発行 Frost & Sullivan 商品コード 344410
出版日 ページ情報 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
Tesla Motorsの電気自動車 (EV) 業界における事業展開:概要 Overview of Tesla Motors' Operations in EV Industry
出版日: 2015年10月29日 ページ情報: 英文 61 Pages
概要

Tesla Motorsは革新的なビジネスモデルを導入することで競合他社に対する優位性を確立し、また自動車業界の将来展望をも変えていきました。同社では、既存の自動車と十分に競合できるような、購入しやすい価格帯の電気自動車を開発して、電気自動車 (EV) 業界の大量生産を押し進めていきたいと計画しています。また、無料で30分以内に充電できる高速充電スタンド「Supercharging Station」をも各地に展開しようとしています。

当レポートでは、Tesla Motorsの現在の事業動向や戦略展開状況、今後の発展見通しなどについて分析し、現在の製品ラインや他社との競合状況、販売チャネル構造、高速充電スタンド事業や大規模太陽光発電事業 (Tesla Gigafactory) の展開・進行状況、今後の事業拡大の見通しなどについて調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・対象・背景・手法

第3章 経営状況:概要

  • Tesla Motorsの世界各地への進出状況
  • 米国
  • 欧州
  • 中国
  • 従来型の自動車企業と比べた場合の、Teslaの独自性
  • 魅力的なオプション

第4章 車両構造と市場競争

  • 技術戦略
  • Teslaへの部品供給企業
  • バッテリー交換
  • Teslaの競合企業
  • Model E
  • 競合企業のランキング

第5章 販売経路

  • 直接販売に関する連邦政府の法規制
  • Tesla Motorsの市場・チャネル戦略

第6章 市場規模の推計値

  • 推定売上高
  • 推定売上高:モデル別
  • 推定売上高:地域別

第7章 Teslaの「Supercharging Station」(高速充電スタンド) の分析

  • Tesla Motorsの充電オプション
  • Tesla Plug
  • 相互運用性
  • Teslaの高速充電スタンド展開戦略
  • Teslaのパートナープログラム:「Supercharging Station」

第8章 高速充電スタンドの設置

  • 高速充電スタンド・ネットワーク
  • Teslaの充電インフラ
  • Teslaの欧州における展開戦略
  • Teslaの中国における展開戦略:「Superchargers」
  • Teslaの展開戦略

第9章 Tesla Motorsの製品ライン

  • 製品戦略
  • Roadsterの仕様
  • Model Sの仕様
  • Model Xの仕様
  • Model 3 (E)

第10章 Tesla Gigafactory

  • TeslaのGigafactory (大型太陽光発電施設)
  • Tesla Gigafactoryにとっての脅威
  • Tesla Gigafactory

第11章 主な結論

  • 分析結果と将来展望

第12章 付録

目次
Product Code: MB98-01-00-00-00

Tesla is Likely to be a Leader in the Electric Vehicle Industry with Introduction of Innovative Technologies

Tesla Motors has changed the outlook of the automotive industry by introducing innovative business models giving it a competitive advantage over its competitors. Tesla is aiming to become a mass producer of electric vehicles by developing affordable electric cars that will compete with conventional vehicles. The company provides charging for its electric vehicles free of cost at its supercharging stations and charges the vehicles within 30 minutes. This market insight provides an overview of Tesla's operations, its supercharging stations, vehicle architecture and competition, sales channels, and EV product line, in addition to a detailed market estimation.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Tesla Motors-Global Footprint
  • 2. Tesla Plug
  • 3. Supercharging Network
  • 4. Product Strategy
  • 5. Competitor Positioning
  • 6. Tesla Gigafactory

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aim and Objectives

3. OVERVIEW OF OPERATIONS

Overview of Operations

  • 1. Tesla Motors-Global Footprint
  • 2. Tesla in US
  • 3. Tesla in Europe
  • 4. Tesla in China
  • 5. Tesla's Uniqueness Against Traditional Automotive Industry
  • 6. Attractive Options

4. VEHICLE ARCHITECTURE AND COMPETITION

Vehicle Architecture and Competition

  • 1. Technology Strategy
  • 2. Tesla's Suppliers
  • 3. Battery Swapping
  • 4. Tesla's Competition
  • 5. Model E
  • 6. Competitor Positioning

5. SALES CHANNEL

Sales Channel

  • 1. State Legislation Regarding Direct Sales
  • 2. Tesla Motors-Market and Channel Strategy
  • 3. Tesla Motors-Market and Channel Strategy

6. MARKET ESTIMATION

Market Estimation

  • 1. Estimated Sales
  • 2. Estimated Sales by Model
  • 3. Estimated Sales by Region

7. TESLA SUPERCHARGING STATION ANALYSIS

Tesla Supercharging Station Analysis

  • 1. Tesla Motors-Charging Options
  • 2. Tesla Plug
  • 3. Interoperability
  • 4. Tesla Supercharging Network Deployment Strategy
  • 5. Tesla Partner Program-Supercharging Station

8. ESTABLISHMENT OF SUPERCHARGING STATIONS

Establishment of Supercharging Stations

  • 1. Supercharging Network
  • 2. Tesla Charging Infrastructure
  • 3. Tesla Deployment Strategy in Europe
  • 4. Tesla Deployment Strategy in China-Superchargers
  • 5. Tesla Deployment Strategy

9. TESLA MOTORS PRODUCT LINE

Tesla Motors Product Line

  • 1. Product Strategy
  • 2. Tesla Motors-Roadster Specifications
  • 3. Tesla Motors-Model S Specifications
  • 4. Tesla Motors-Model X Specifications
  • 5. Model 3 (E)

10. TESLA GIGAFACTORY

Tesla Gigafactory

  • 1. Tesla Gigafactory
  • 2. Threats to the Tesla Gigafactory
  • 3. Tesla Gigafactory

11. KEY CONCLUSIONS

Key Conclusions

  • 1. Conclusions and Future Outlook

12. APPENDIX

Appendix

  • 1. Legal Disclaimer
  • 2. Methodology
Back to Top