表紙
市場調査レポート

拡張現実 (AR) :パラダイムシフトの始まり

Augmented Reality: The Paradigm Shift Begins

発行 Frost & Sullivan 商品コード 342307
出版日 ページ情報 英文 18 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
拡張現実 (AR) :パラダイムシフトの始まり Augmented Reality: The Paradigm Shift Begins
出版日: 2015年10月21日 ページ情報: 英文 18 Pages
概要

当レポートでは、拡張現実 (AR) 市場について調査分析し、市場の現状、デバイスやアプリケーションの役割、主要企業の活動について検証して、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

拡張現実 (AR) とは

Google Glass以降のAR

最先端

  • フォームファクター
  • アプリケーションの必要性

コネクテッドホームが初期需要を促進

将来を制御する戦い

まとめ

図表

目次
Product Code: 9941 Seg22

This report explores the current state of the AR market, and the role that devices and applications have in jump starting the growth of this very promising new technology. It also explores the activities of major market participants such as Apple, Google, Microsoft, and Facebook, as they position themselves to capture significant portions of what they have correctly identified as the next important technology bubble. This report will be of interest to technology developers, ISVs, and those wishing to understand the direction of consumer communication services.

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

Augmented Reality: a Refresher

Augmented Reality after Google Glasses

State of the Art

  • Form Factor
  • The Need for Applications

Connected Home Drives Initial Demand

The Battle to Control the Future

The Last Word

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Awareness of Google Glasses (North America, 2015)
  • Exhibit 2: Desire to Buy Google Glasses (North American, 2015)
  • Exhibit 3: Projected Global AR Growth (2010 to 2020)
  • Exhibit 4: Microsoft Hololens
  • Exhibit 5: Vuzix AR
  • Exhibit 6: Facebook/Oculus Rift
  • Exhibit 7: Civic Resource Group
  • Exhibit 8: The Augmented Home - A Concept
  • Exhibit 9: Awareness of AR (North America, 2015)
  • Exhibit 10: Desire to use AR (North America, 2015)
Back to Top