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市場調査レポート

北米の自動車OES (純正部品整備工場・正規フランチャイズディーラー) の戦略分析

Strategic Analysis of the North American Automotive OES Channel

発行 Frost & Sullivan 商品コード 341854
出版日 ページ情報 英文 102 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
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北米の自動車OES (純正部品整備工場・正規フランチャイズディーラー) の戦略分析 Strategic Analysis of the North American Automotive OES Channel
出版日: 2015年09月30日 ページ情報: 英文 102 Pages
概要

当レポートでは、北米の自動車OES (純正部品整備工場・正規自動車ディーラー) の戦略について調査し、OESによる部品販売および整備による収益の予測、OES独自の市場機会、消費者による工場・店舗の選定における好み、重要選定因子、OEMのベンチマーキング分析、主要OEMのプロファイルなどをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • ハイライト
  • ソリューショントレンド
  • 軽度のメンテナンス市場におけるOESの競合上の位置付け
  • OEMが実践するベストプラクティス

第2章 調査範囲・定義・市場区分

  • 調査範囲・定義
  • 主なOEM・OES・IAMグループ

第3章 調査目的・背景・調査手法

第4章 自動車OESの需要分析

  • ライトビークルの稼動台数:国別
  • ライトビークルの稼動台数:タイプ別
  • ライトビークルの稼動台数:モデル年別
  • 平均使用年数
  • 稼動車両台数:ブランド別 (米国)
  • 年平均利用動向 (米国)
  • 主要動向

第5章 パーツの分析

  • 製造業者レベルの交換部品の市場規模:経路別
  • 製造業者レベルの部品収益:流通販売経路別
  • アフターマーケット全体における製造業者レベルの交換部品収益
  • アフターマーケットでの高成長カテゴリーのCAGR
  • 製造業者レベルのアフターマーケット部品収益
  • IAMにおけるプライベートラベルの部品の市場機会とOESの主要課題
  • OEMによるプライベートラベルとの競合戦略

第6章 整備の分析

  • 整備・修理の分析
  • 軽度のメンテナンスサービス収益の整備全体におけるシェア
  • 平均整備価格:経路別
  • アフターマーケットサービスセンター:タイプ別

第7章 OES経路の分析

  • パーツ・整備市場の規模・予測
  • 平均技術者数など
  • 車載テレマティクスの利用、など

第8章 OESの市場機会の分析

  • 主な市場機会
  • コネクテッドカーとOEMによる販売後の管理:失った市場機会の対抗策
  • 自動修理デバイスのインストールベースの成長予測
  • OES/ディーラーの将来の成長予測
  • VSC (Vehicle Service Contract) ビジネスモデル
  • パワートレイン、安全性、テレマティクスにおける技術開発
  • ハイブリッド&電気自動車の整備・保守の市場機会

第9章 OESによる整備・保守:消費者の認識

  • 消費者行動のトレンド:カテゴリー別
  • 軽度の保守にOESを選択する主な理由
  • 軽度の保守にOESをやめる主な理由
  • 軽度の定期メインテナンスで消費者がOESを選ぶ際の重要影響因子
  • 自動車整備の場所
  • 最近の自動車整備の全体的な満足度と将来に向けた意向
  • OES:他の整備業者との競合

第10章 OEMベンチマーキング分析

  • ディーラーのロケーション・自動車台数:OEM別
  • 部品・整備収益:OEM収益全体における割合
  • アフターマーケット (IAM + OES) におけるOEMの競合ベンチマーキング
  • 車載テレマティクスサービス:主導的OEM

第11章 OEMのプロファイル:GENERAL MOTORS

第12章 FORD MOTOR:プロファイル

第13章 FIAT-CHRYSLER:プロファイル

第14章 TOYOTA MOTOR:プロファイル

第15章 VOLKSWAGEN GROUP:プロファイル

第16章 総論・将来の展望

第17章 付録

目次
Product Code: NF2C-01-00-00-00

In-vehicle Technologies and Multibrand Strategies Yield Opportunities

This research service offers a strategic analysis of the original equipment service (OES) channel of the North American automotive aftermarket. This channel is made up of franchised automobile dealerships offering parts and service to consumers, in competition with independent garages and distributors. The study includes revenue forecasts and analyzes opportunities specific to the OES channel, including telematics and private-labeling. Consumer insights are offered through the inclusion of customer research. Also, research includes profiles of major dealership groups and analysis of their strategic approaches to increasing parts and service revenue. The study period is 2011 to 2021 using a base year of 2014. Major conclusions are presented.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Highlights of 2014
  • 2. Top Level Solution Trends Possible for the OES Channel
  • 3. OES Competitive Positioning in the Minor Maintenance Market
  • 4. Best Practices Implemented by OEMs

2. RESEARCH SCOPE, DEFINITIONS, AND SEGMENTATION

Research Scope, Definitions, and Segmentation

  • 1. Research Scope & Definitions
  • 2. Key OEM, OES, and IAM Groups

3. RESEARCH OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Aims and Objectives
  • 2. Key Questions this Study will Answer
  • 3. Research Background
  • 4. Research Methodology

4. AUTOMOTIVE OES CHANNEL DEMAND ANALYSIS

Automotive OES Channel Demand Analysis

  • 1. Automotive OES Channel-Light Vehicles in Operation by Country (Trends)
  • 2. Automotive OES Channel-Light Vehicles in Operation by Type (Trends)
  • 3. Automotive OES Channel-Light Vehicles in Operation by Model Year (Trends)
  • 4. Automotive OES Channel-Average Vehicle Age (Trends)
  • 5. Automotive OES Channel-Vehicles in Operation by Brand (United States)
  • 6. Automotive OES Channel-Average Annual Use Trends (United States)
  • 7. Automotive OES Channel-Top Trends
  • 8. Automotive OES Channel-Top Trends (continued)

5. PARTS ANALYSIS

Parts Analysis

  • 1. Automotive OES Channel-Manufacturer-level Market Size by Channel for Replacement Parts
  • 2. Automotive OES Channel-Parts Revenue by Distribution Channel at the Manufacturer Level
  • 3. Automotive OES Channel-Manufacturer-level Replacement Parts Revenues in the Total Aftermarket
  • 4. Automotive OES Channel-CAGRs of High Growth Categories in the Aftermarket
  • 5. Manufacturer-level Aftermarket Parts Revenues
  • 6. Private Label Opportunity for Parts in the IAM Major Challenge for OES Channel
  • 7. OEMs' Competitive Strategies to Private Labels

6. SERVICE ANALYSIS

Service Analysis

  • 1. Automotive OES Channel-Service/Repair Analysis
  • 2. Revenue Shares for Minor Maintenance Services Indicative of Channel Position in Total Service Market
  • 3. Average Service Pricing by Channel in Minor Maintenance Market
  • 4. Aftermarket Service Centers by Type

7. OES CHANNEL ANALYSIS

OES Channel Analysis

  • 1. Automotive OES Channel-Parts and Service Market Size and Forecast
  • 2. Average Technician and Bay Count by Aftermarket Repair Location
  • 3. Usage of In-vehicle Telematics-Top 3 Market Highlights
  • 4. Collision Industry Declines to Restrain OES Channel Revenues

8. OES CHANNEL OPPORTUNITY ANALYSIS

OES Channel Opportunity Analysis

  • 1. 5 Key Opportunities for the OES Channel
  • 2. OEMs' Aftersales Management through Connected Car Foundations- Counter Measures for Lost Opportunities
  • 3. Installed Base for Automated Service Devices Growth Forecast
  • 4. OES/Dealerships Future Growth Outlook
  • 5. Vehicle Service Contract (VSC) Business Models
  • 6. Mapping the Mainstream Adoption of Technological Developments in Powertrain, Safety, and Telematics
  • 7. Maintenance and Repair Opportunities in Hybrids and Electric Vehicles

9. CONSUMER ATTITUDES TOWARD MAINTENANCE AND REPAIR THROUGH THE OES CHANNEL

Consumer Attitudes toward Maintenance and Repair through the OES Channel

  • 1. Consumer Behavior Trends by Category
  • 2. Top 10 Reasons for Selecting the OES Channel for Minor Maintenance
  • 3. Top 10 Reasons for Switching from OES Channel for Minor Maintenance
  • 4. Critical Factors that Influence Consumer Migration to the OES Channel for Minor Scheduled Maintenance
  • 5. Service Channels for Vehicle Service
  • 6. Overall Satisfaction and Future Intentions with Recent Vehicle Service
  • 7. The OES Channel Faces Close Competition for “Other” Maintenance Work

10. OEM BENCHMARKING ANALYSIS

OEM Benchmarking Analysis

  • 1. Dealership Locations and Vehicle Population by OEM
  • 2. Parts and Service Revenue as Percentage of Total OEM
  • 3. Competitive Benchmarking of OEMs in the Aftermarket (IAM + OES)
  • 4. In-vehicle Telematics Service-Which OEMs are Leading the Way?

11. OEM PROFILES-GENERAL MOTORS

OEM Profiles-General Motors

  • 1. General Motors-Overview
  • 2. General Motors Customer Care & Aftersales (GMCCA)-Profile
  • 3. General Motors Customer Care & Aftersales (GMCCA)-Profile (continued)
  • 4. General Motors-In-vehicle Telematics Service: OnStar
  • 5. GM's Prognostic/In-vehicle Sales Capabilities

12. FORD MOTOR PROFILE

Ford Motor Profile

  • 1. Ford Motor-Overview
  • 2. Ford Customer Service Division (FCSD)-Profile
  • 3. Ford Customer Service Division (FCSD)-Profile (continued)
  • 4. Ford Motor Aftersales Management
  • 5. Ford Motor-In-vehicle Telematics Service: SYNC, MyFordTouch
  • 6. Ford Motor's eRetailing Strategy

13. FIAT-CHRYSLER PROFILE

Fiat-chrysler Profile

  • 1. Fiat-Chrysler-Overview
  • 2. Mopar Parts-Profile
  • 3. Mopar Parts-Profile (continued)
  • 4. Fiat-Chrysler-In-vehicle Telematics Service: Uconnect

14. TOYOTA MOTOR PROFILE

Toyota Motor Profile

  • 1. Toyota Motor-Overview
  • 2. Toyota Service & Parts-Profile
  • 3. Toyota Service & Parts-Profile (continued)
  • 4. Toyota Motor-In-vehicle Telematics Service: Safety Connect

15. VOLKSWAGEN GROUP PROFILE

Volkswagen Group Profile

  • 1. Volkswagen Group-Overview
  • 2. VW Group Parts Sales Operations-Profile
  • 3. VW Group Parts Sales Operations-Profile (continued)
  • 4. Aftersales Management-Counter Measures for Lost Opportunities
  • 5. Volkswagen Group-In-vehicle Telematics Service: Car-Net

16. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Findings
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

17. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Table of Acronyms Used
  • 3. Table of Acronyms Used (continued)
  • 4. Learn More-Next Steps
  • 5. Planned 2015 Research
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