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市場調査レポート

未来のコネクテッドカーにおけるICTの役割

The Role of ICT in a Connected Car Future

発行 Frost & Sullivan 商品コード 341668
出版日 ページ情報 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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未来のコネクテッドカーにおけるICTの役割 The Role of ICT in a Connected Car Future
出版日: 2015年09月30日 ページ情報: 英文 63 Pages
概要

コネクテッドカー・サービスの進化により、多くのICTベンダーに新たな市場機会の扉が開かれつつあります。

当レポートでは、コネクテッドカー・サービスの普及によりICT業界にもたらされる新たな市場機会について分析し、コネクテッドカー・サービスの概要や促進・阻害要因、コネクテッドカー・サービスの実現に必要なICTコンポーネント (部品・サービス)、自動車メーカー (OEM) のビジネスモデルにおよぼす影響、主要ICT企業の対応事例やベストプラクティスなどについて調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 コネクテッドカー・サービス

  • 車両への通信機能の追加:最初のステップ
  • コネクテッドカー・サービスの進化
  • コネクテッドカー市場の促進要因
  • コネクテッドカー市場の抑制要因

第3章 コネクテッドカー・サービスの進化

  • 最初のステップとしてのコネクティビティ:自動車メーカーにとっての変化
  • 自動車産業におけるXaaS (X-as-a-Service:「サービスとしての」何か)
  • サービスとしてのモビリティ (Mobility-as-a-Service)
  • サービスとしてのデータ (Data-as-a-Service):顧客の場合
  • サービスとしてのデータ:都市部のモビリティ・エコシステムの場合
  • ICT関連の考慮すべき疑問点

第4章 コネクテッドカー市場における、ICTエコシステムの利害関係者にとっての機会

  • コネクテッドカー・サービスを実現させるICTコンポーネント
  • チップ/マイクロプロセッサ
  • 通信ネットワーク機器・サービス
  • データ管理レイヤー
  • 業務専用アプリケーション
  • セキュリティ・プライバシーの保証

第5章 ベストプラクティスの事例:ICT利害関係者の場合

  • ICTの利害関係者 (ステークホルダー) にとってのベストプラクティス
  • Qualcommの場合
  • Intelの場合
  • Ericssonの場合
  • Vodafoneの場合
  • AT&Tの場合
  • Guardtimeの場合

第6章 結論

第7章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: MA68-01-00-00-00

Emerging Opportunities for ICT Providers in the Connected Car Sector

The evolution of connected car services has thrown the door open for several ICT opportunities. This research service highlights the ICT opportunities resulting from connected car deployments and analyses the drivers and restraints of the connected car market. It investigates the key ICT components that enable connected car services in line with possible changes to car OEMs' business models, particularly the challenges around connectivity that require a deep understanding of future progress. It also identifies a few ICT companies to watch in the connected car space; these participants are likely to become key technology market leaders in this sector.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary

2. CONNECTED CAR SERVICES

  • 1. Adding Communication to Cars-The First Step
  • 2. Evolution of Connected Car Services
  • 3. Connected Car Market Drivers
  • 4. Connected Car Market Drivers Explained
  • 5. Connected Car Market Drivers Explained (continued)
  • 6. Connected Car Market Drivers Explained (continued)
  • 7. Connected Car Market Restraints
  • 8. Connected Car Market Restraints Explained
  • 9. Connected Car Market Restraints Explained (continued)
  • 10. Connected Car Market Restraints Explained (continued)

3. EVOLUTION OF CONNECTED CAR SERVICES

  • 1. Connectivity Sparks the First Step-change for Car OEMs
  • 2. X-as-a-Service (XaaS) in the Automotive Industry
  • 3. Mobility-as-a-Service
  • 4. Data-as-a-Service-For Customers
  • 5. Data-as-a-Service-For Customers (continued)
  • 6. Data-as-a-Service-For Urban Mobility Ecosystem
  • 7. ICT Questions to Consider

4. OPPORTUNITIES FOR ICT ECOSYSTEM STAKEHOLDERS IN THE CONNECTED CAR MARKET

  • 1. ICT Components that Enable Connected Car Services
  • 2. Chips/Microprocessors
  • 3. Communications Network Equipment and Services
  • 4. Data Management Layer
  • 5. Industry-Specific Applications
  • 6. Security and Privacy Assurance

5. EXAMPLES OF BEST PRACTICES BY ICT STAKEHOLDERS

  • 1. Best Practices by ICT Stakeholders
  • 2. Best Practices from ICT Stakeholder-Qualcomm
  • 3. Best Practices from ICT Stakeholder-Qualcomm (continued)
  • 4. Best Practices from ICT Stakeholder-Qualcomm (continued)
  • 5. Best Practices from ICT Stakeholder-Qualcomm (continued)
  • 6. Best Practices from ICT Stakeholder-Intel
  • 7. Best Practices from ICT Stakeholder-Intel (continued)
  • 8. Best Practices from ICT Stakeholder-Intel (continued)
  • 9. Best Practices from ICT Stakeholder-Intel (continued)
  • 10. Best Practices from ICT Stakeholder-Ericsson
  • 11. Best Practices from ICT Stakeholder-Ericsson (continued)
  • 12. Best Practices from ICT Stakeholder-Vodafone
  • 13. Best Practices from ICT Stakeholder-Vodafone (continued)
  • 14. Best Practices from ICT Stakeholder-Vodafone (continued)
  • 15. Best Practices from ICT Stakeholder-Vodafone (continued)
  • 16. Best Practices from ICT Stakeholder-AT&T
  • 17. Best Practices from ICT Stakeholder-AT&T (continued)
  • 18. Best Practices from ICT Stakeholder-AT&T (continued)
  • 19. Best Practices from ICT Stakeholder-AT&T (continued)
  • 20. Best Practices from ICT Stakeholder-AT&T (continued)
  • 21. Best Practices from ICT Stakeholder-Guardtime

6. THE LAST WORD

  • 1. The Last Word
  • 2. Legal Disclaimer

7. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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