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市場調査レポート

欧州の小型・中型商用車向け電動式パワーステアリング市場の戦略的考察

Strategic Insight of Electrically Actuated Power Steering for Light and Medium Commercial Vehicles in Europe

発行 Frost & Sullivan 商品コード 341667
出版日 ページ情報 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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欧州の小型・中型商用車向け電動式パワーステアリング市場の戦略的考察 Strategic Insight of Electrically Actuated Power Steering for Light and Medium Commercial Vehicles in Europe
出版日: 2015年09月30日 ページ情報: 英文 63 Pages
概要

小型・中型商用車の大半は、油圧式パワーステアリング (HPS) が初期装備として搭載されています。電動式パワーステアリングは、小型商用車のごく一部で採用されているだけで、中型商用車では前車軸の関係でほぼ利用されていません。それでも、2021年には小型・中型商用車の約半数が電動式パワーステアリングを搭載しているものと思われます。

当レポートでは、欧州における小型・中型商用車 (LCV/MCV) 向け電動式パワーステアリングの普及の可能性について分析し、電動式パワーステアリングの概要や利点、現在の普及状況と将来展望 (今後8年間分)、パワーステアリング導入の経済的効果のシミュレーションといった情報を盛り込んでお届けいたします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

第3章 製品の定義と市場の分類

  • パワーステアリング・システムの内訳
  • パワーステアリング・システムの定義
  • 市場の分類

第4章 安全性・効率性改善ソリューションの概要

  • 商用車の安全システム技術のロードマップ
  • 安全性・効率性改善ソリューションの概要
  • ドライバー不足に伴う安全システムの需要増大
  • 高齢トラックドライバーのためのHWW (健康・ウェルネス・福祉)
  • 自動運転トラックの登場に伴う、ステアリングの電動化の加速

第5章 市場計測分析

  • 小型・中型商用車の総出荷台数:予測シナリオ分析
  • 出荷台数の内訳:メーカー別・製品種類別
  • 電動式ソリューションの普及率:小型商用車 (LCV) の場合
  • 電動式ソリューションの普及率:中型商用車 (MCV) の場合

第6章 価格分析および投資収益率 (ROI)

  • 運転者労働時間 (HOS: Hours-of-Service) 規制
  • 保険業者の見解
  • ケーススタディ1 - シナリオI:熟練ドライバーを平均的ドライバーで代替した場合 (7.5トンMCVのケース)
  • ケーススタディ1 - シナリオII:平均的ドライバーを未熟練ドライバーで代替した場合 (7.5トンMCVのケース)
  • ケーススタディ2 - シナリオI:熟練ドライバーを平均的ドライバーで代替した場合 (17トンMCVのケース)
  • ケーススタディ2 - シナリオII:平均的ドライバーを未熟練ドライバーで代替した場合 (17トンMCVのケース)
  • サマリー

第7章 電動式ステアリング市場の主要メーカー (OEM)

  • Daimler Group
  • Fiat Professional
  • Ford Group
  • Volkswagen Group

第8章 結論と将来展望

第9章 付録

目次
Product Code: MB4C-18

Half of LCVs and MCVs to Offer Electrically Actuated Steering by 2021

Most of the commercial vehicles operating in the light (LCV) and medium (MCV) range are predominantly steered by hydraulic power steering (HPS). Very few LCVs use an electrified steering solution, while none of the MCVs are able to use electrified steering because of the front axle. This research looks in the potential for steering electrification and the potential for add-on steering modules such as iHSA. This research is based on secondary and primary data collected from LCV and MCV OEMs active in the European market. The research covers market trends for steering electrification and OEM technology preferences as well as key conclusions, outlooks, and predictions. The base year of the study is 2014, with forecasts up to 2021.

Key Questions

  • What is the current status and future prospect of electrically actuated steering solutions in Europe?
  • How will the market develop by 2021 for partial and full electrically actuated steering?
  • Are there any possibilities of converting pure-play hydraulic power steering into smarter and safer systems with an electric assist?
  • Will a fleet manager be able to recover the investment on a safety and agility related add-on module within the first 2 years of operation in an LCV and MCV?
  • Can a fleet manager mitigate the looming problem of driver shortage by opting for a less experienced driver, while still striving to achieve similar performance levels across metrics?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Key Findings and Future Outlook
  • 3. Steering Electrification Market Evolution for LCV and MCV
  • 4. Benefits of Add-on Steering Module over Traditional Steering Systems
  • 5. Key Findings from Frost & Sullivan's 2014 Voice of Customer Study
  • 6. Current and Future Outlook for Steering Electrification in Europe

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

3. PRODUCT DEFINITIONS AND MARKET SEGMENTATION

  • 1. Power Steering System Segmentation
  • 2. Power Steering System Definitions
  • 3. Power Steering System Definitions (continued)
  • 4. Market Segmentation

4. OVERVIEW OF SAFETY AND EFFICIENCY IMPROVEMENT SOLUTIONS

  • 1. Commercial Vehicle Safety Systems Technology Roadmap
  • 2. Overview of Safety and Efficiency Improvement Solutions
  • 3. Driver Shortage Leading to Need for Safety Systems
  • 4. Health, Wellness, and Wellbeing of Ageing Truck Drivers
  • 5. Advent of Autonomous Trucks Accelerates Electrification of Steering

5. MARKET MEASUREMENT ANALYSIS

  • 1. Combined LCV and MCV Unit Shipment Forecast Scenario Analysis
  • 2. Unit Shipment Breakdown by OEM and Product Types
  • 3. Penetration of Electrically Actuated Solution in LCV Segment
  • 4. Penetration of Electrically Actuated Solution in MCV Segment

6. PRICING ANALYSIS AND RETURN ON INVESTMENT

  • 1. Hours-of-Service (HOS) Rule
  • 2. Insurer Perspective
  • 3. Case Study 1-Scenario I: Replacing a Highly Experienced Driver with an Average Driver-7.5-ton MCV
  • 4. Case Study 1-Scenario I: Replacing a Highly Experienced Driver with an Average Driver-7.5-ton MCV (continued)
  • 5. Case Study 1-Scenario II: Replacing an Average Driver with an Inexperienced Driver-7.5-ton MCV
  • 6. Case Study 1-Scenario II: Replacing an Averagely Driver with an Inexperienced Driver-7.5-ton MCV (continued)
  • 7. Case Study 2-Scenario I: Replacing a Highly Experienced Driver with an Average Driver-17-ton MCV
  • 8. Case Study 2-Scenario I: Replacing a Highly Experienced Driver with an Average Driver-17-ton MCV (continued)
  • 9. Case Study 2-Scenario II: Replacing an Average Driver with an Inexperienced Driver-17-ton MCV
  • 10. Case Study 2-Scenario II: Replacing an Average Driver with an Inexperienced Driver-17-ton MCV (continued)
  • 11. Summary

7. KEY OEMS IN THE STEERING ELECTRIFICATION MARKET

  • 1. OEM Profile-Daimler Group
  • 2. OEM Profile-Fiat Professional
  • 3. OEM Profile-Ford Group
  • 4. OEM Profile-Volkswagen Group

8. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • 1. Key Conclusions
  • 2. Key Conclusions and Future Outlook
  • 3. The Last Word-3 Big Predictions
  • 4. Legal Disclaimer

9. APPENDIX

  • 1. Cost Split for a Highly Experienced Driver of a 7.5-ton MCV
  • 2. Cost Split for an Average Driver of a 7.5-ton MCV
  • 3. Cost Split for an Inexperienced Driver of a 7.5-ton MCV
  • 4. Cost Split for a Highly Experienced Driver of a 17-ton MCV
  • 5. Cost Split for an Average Driver of a 17-ton MCV
  • 6. Cost Split for an Inexperienced Driver of a 17-ton MCV
  • 7. Abbreviations and Acronyms Used
  • 8. Abbreviations and Acronyms Used (continued)
  • 9. Methodology
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