表紙
市場調査レポート

Ford Motor Companyのグローバル事業展開の分析

Executive Analysis of the Global Operations of Ford Motor Company

発行 Frost & Sullivan 商品コード 341666
出版日 ページ情報 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
Ford Motor Companyのグローバル事業展開の分析 Executive Analysis of the Global Operations of Ford Motor Company
出版日: 2015年09月30日 ページ情報: 英文 80 Pages
概要

Fordでは2020年までに車両販売台数を50%拡大して、940万台にまで引き上げることを目標としています。

当レポートでは、Ford Motor Companyの国際的な事業展開戦略とその実現要素について分析し、現在の製品ポートフォリオや業績、経営戦略の概要 (企業構造、製品戦略など)、技術戦略の概要 (研究開発 (R&D)、プラットフォーム、パワートレイン、通信機能など)、関係者への提言といった内容を取りまとめてお届けいたします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・手法

第3章 分類

  • 車種の分類方法

第4章 FORD MOTOR COMPANYの概要

  • Fordの業績:概略
  • 総販売台数
  • 総売上高
  • 小型車の売上高:セグメント別
  • Fordの総売上高

第5章 FORD MOTOR COMPANYの地域戦略

  • Fordの地域戦略:概略
  • 製品別シェア
  • 製品別売上高
  • Fordの主要市場上位5ヶ所 (売上高ベース)
  • 中国でのJiayueの発売
  • 中国におけるFord:新ブランド設立の理由

第6章 企業戦略

  • Fordの企業戦略:概要
  • Fordの「2020 Vision」
  • Fordの企業ビジョン
  • 自動車販売台数の予測
  • 世界全体での収益額・営業利益
  • 業績の概要

第7章 R&D・製造戦略

  • Fordの研究開発 (R&D) 戦略:概要
  • FordのR&D予算:全世界
  • FordR&Dセンター
  • COE (Centres of Excellence:中核的研究拠点) の創出
  • FordのR&D部門のCOE
  • GPDS (国際製品開発システム) のプロセス
  • Fordの部門別の業績
  • Fordの製造戦略:概要
  • 世界規模でのプラットフォームの統一
  • 工場の立地
  • 製品組み立て拠点
  • R&D/組み立て拠点の立地

第8章 製品ポートフォリオ戦略

  • Fordの製品ポートフォリオ:概要
  • Fordの現在・将来の製品セグメント
  • Fordの製品セグメント・ミックス
  • Fordの優良セグメント
  • 製品再設計戦略
  • Lincolnブランド

第9章 技術戦略

  • Fordの技術戦略:概要
  • Fordの技術革新のテーマ
  • Fordの技術ロードマップ
  • パワートレイン技術戦略
  • 安全技術戦略
  • 安全技術の開発予定
  • Fordの車内システム:Ford Sync
  • FordのHMI (ヒューマンマシンインターフェース) 技術
  • 自動車用HWW (健康・ウェルネス・福祉) 技術

第10章 モビリティ戦略

  • Fordのモビリティ戦略:概要
  • Fordのモビリティ実験
  • Fordのモビリティプロジェクト:先行事例の開始

第11章 主な分析結果

第12章 付録

目次
Product Code: MA71-01-00-00-00

Ford Targets a 50% Growth Rate and 9.4 Million Unit Sales by 2020

This research service provides a strategic overview of Ford Motor Company and identifies and interprets the factors that contribute to its success. It covers the company's product portfolio and sales performance and analyses its key operational strategies, with a focus on its corporate structure and product strategies. Some of these strategies include product planning, product development, product positioning, and branding. Technology strategies include research and development, platform, powertrain, and vehicular communication. The study ends with key conclusions and recommendations.

Key Questions This Study Will Answer

  • What are the drivers behind Ford's automotive and financial success that have helped it achieve 24 quarters of continuous profits? Super Segment is one of the many things tracked within Ford to ensure continued success. What are the others?
  • How is Ford targeting a global unit sales of 9.4 million by 2020? Which segments, models, and regions will be key? Could Lincoln go beyond its targeted 300,000 units sales by 2020?
  • What are Ford's global product, technology, and market channel strategies? Do they differ by markets (developed versus emerging) and brands (Ford versus Lincoln)?
  • How is the One Ford strategy linked to the company's manufacturing-related decisions? How does the supply chain align with them?
  • What were Ford's 25 mobility experiments unveiled at Consumer Electronic Show (CES) 2015 and how do they tie into the mobility blueprint the company firmed up at start of the decade?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Key Findings (continued)
  • 3. Ford Passenger Vehicle and LCV Sales
  • 4. Associated Multimedia

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key OEM/Participant Groups Compared in This Study

3. SEGMENTATION

  • 1. Vehicle Segmentation

4. OVERVIEW OF FORD MOTOR COMPANY

  • 2. Snapshot of Ford's Performance
  • 3. Ford's Total Unit Sales
  • 4. Ford's Total Sales Volume
  • 5. Light Vehicle Sales by Product Segment
  • 6. Ford's Total Sales Volume

5. FORD MOTOR COMPANY'S REGIONAL STRATEGIES

  • 1. Snapshot of Ford's Regional Strategies
  • 2. Ford's Product Segment Share
  • 3. Ford's Product Sales Performance
  • 4. Ford's Top 5 Markets by Sales
  • 5. Ford's Launch of Jiayue in China
  • 6. Ford in China-Rationale behind the New Sub-brand

6. CORPORATE STRATEGY

  • 1. Snapshot of Ford's Corporate Strategies
  • 2. Ford's 2020 Vision
  • 3. Ford's Corporate Vision
  • 4. Vehicle Sales Forecast
  • 5. Global Revenue and Operating Profit
  • 6. Performance Snapshot

7. R&D AND MANUFACTURING STRATEGY

  • 1. Snapshot of Ford's R&D Strategy
  • 2. Ford's R&D Budget-Global
  • 3. Ford's R&D Centres
  • 4. Creating Centres of Excellence
  • 5. Ford's R&D Centres of Excellence
  • 6. GPDS-Process
  • 7. Ford's Performance Divisions
  • 8. Snapshot of Ford's Manufacturing Strategies
  • 9. Ford's Global Platform Consolidation
  • 10. Ford's Plant Locations
  • 11. Ford's Assembly Sites
  • 12. Ford's R&A and Assembly Locations

8. PRODUCT PORTFOLIO STRATEGY

  • 1. Snapshot of Ford's Product Portfolio
  • 2. Ford's Current and Future Product Segments
  • 3. Ford's Product Segment Mix
  • 4. Ford's Super Segment
  • 5. Ford's Product Re-engineering Strategy
  • 6. Ford's Lincoln Brand

9. TECHNOLOGY STRATEGY

  • 1. Snapshot of Ford's Technology Strategies
  • 2. Ford's Themes for Innovation
  • 3. Ford's Technology Roadmap
  • 4. Ford's Powertrain Technology Strategies
  • 5. Ford's Safety Technology Strategy
  • 6. Future Developments in Safety
  • 7. Ford's In-vehicle System-Ford Sync
  • 8. Ford's HMI Technology
  • 9. Automotive HWW Technologies

10. MOBILITY STRATEGY

  • 1. Snapshot of Ford's Mobility Strategies
  • 2. Ford's Mobility Experiments
  • 3. Ford's Mobility Project Pilot Launches

11. KEY CONCLUSIONS

  • 1. Key Conclusions-Rationale for Ford's Success
  • 2. Key Conclusions-Rationale for Ford's Success (continued)
  • 3. The Last Word-3 Big Predictions
  • 4. Legal Disclaimer

12. APPENDIX

  • 1. Methodology
  • 2. Abbreviations and Acronyms Used
  • 3. BSIG Research Program
Back to Top