表紙
市場調査レポート

小売業界におけるITの将来

The Future of IT in Retail

発行 Frost & Sullivan 商品コード 341606
出版日 ページ情報 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
小売業界におけるITの将来 The Future of IT in Retail
出版日: 2015年09月29日 ページ情報: 英文 70 Pages
概要

小売業界はデジタル技術に関して全面的な変革の時期にさしかかっています。ソーシャルメディアやモバイルデバイス、モバイルアプリ、またIoT (モノのインターネット)が小売業界のマーケティング、セールス、および研究開発戦略に対して直接的な影響を及ぼします。このような状況から、小売企業では顧客を獲得し、繋ぎ留めて行くためにITを用いた新たな、またより効果的な方法を探る必要に迫られています。

当レポートでは、米国、欧州、およびラテンアメリカの小売業界におけるITとその将来市場について精査しています。

第1章 調査目的および調査手法

  • 調査目的
  • 調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 一般的ビジネス・アプリケーションの市場機会に対する小売業界の考え方

  • 小売業界におけるITが抱える主要課題
  • ITの主要課題
  • 地域別に見たITの主要課題

第4章 小売業界におけるIT投資に影響を与える要素

  • IT投資を促進させる主要因
  • 企業規模別に見たIT投資促進主要因

第5章 小売業界における現在および将来のIT利用

  • 現在のIT利用状況
  • 現在および将来のIT利用
  • 企業規模別に見た現在および将来のIT利用
  • 技術導入状況
  • 組織内での技術利用頻度
  • 主要なビジネス上の課題への対処に関してITが持つ効果
  • ビジネス上の課題

第6章 小売業界におけるベンダーとの関係性に関するビジネス機会

  • 通信インフラ - 現在の利用状況
  • 通信インフラ - 現在および将来の利用状況
  • 何らかのITソリューションを使用しない理由
  • 高いセキュリティリスク

第7章 小売業界におけるITおよびクラウドコンピューティング

  • クラウド・プロバイダの選定基準
  • 企業規模別に見たクラウド・プロバイダ選定基準
  • クラウドコンピューティング/ホステッド・コミュニケーションを使用することに対する考え方
  • 企業規模別に見たクラウドコンピューティング利用についての満足度
  • 地域別に見たクラウドコンピューティング利用についての満足度
  • クラウドコンピューティングを使用していない企業でのクラウドコンピューティングに対する考え方

第8章 小売業界におけるソーシャルメディア戦略

  • 顧客に向けたソーシャルメディア利用
  • 顧客に向けたソーシャルメディアの導入
  • 顧客に向けたソーシャルメディアの現在の導入状況
  • 小売企業の売上増に対して顧客に向けたソーシャルメディアが持つ効果
  • 企業内での協力構築のためのソーシャルメディア利用
  • 企業内の従業員協力のためのソーシャルメディア導入戦略
  • 企業規模別に見た従業員協力のためのソーシャルメディア戦略
  • 生産性向上に対して従業員協力のためのソーシャルメディアが持つ効果
  • 企業内ソーシャルメディアが持つ潜在的利点

第9章 小売業界におけるモバイル・デバイス利用状況

  • 企業支給のデバイス
  • 企業がサポートしているモバイルOS
  • 企業ネットワークに接続することが許容されている個人用デバイス(BYOD)
  • BYODの施策とその強化策

第10章 小売業界における使用可能なIT予算

  • IT予算概観

第11章 ITに対して従業員が持つ影響

  • 業界別に見た各種従業員タイプの分布状況

第12章 プロファイル

  • ITの在籍国および在籍年数:小売業界
  • ITに関する意思決定の役割と職位:小売業界
  • 各企業の商圏:小売業界
  • 各企業の年間収益:小売業界
目次
Product Code: NE9C-67

An End User Perspective, U.S., Europe, and Latin America

The retail industry is facing a complete transformation in digital technology. Social media, mobile applications and devices, and Internet of Things is directly impacting its marketing, sales, and R&D strategy, and is forcing retail companies to find new and more effective ways of reaching and keeping customers.

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

  • 1. Research Objectives
  • 2. Methodology
  • 3. Methodology (Continued)

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary

3. ATTITUDES TOWARD GENERAL BUSINESS APPLICATIONS OPPORTUNITIES IN THE RETAIL INDUSTRY

  • 1. Major Challenges for IT in the
  • 2. Major Challenges for IT by
  • 3. Major Challenges for IT by Region

4. INFLUENTIAL FACTORS ON IT INVESTMENTS IN THE RETAIL INDUSTRY

  • 1. Primary Drivers for IT Investments
  • 2. Primary Drivers for IT Investments Company Size
  • 3. Primary Drivers for IT Investments

5. CURRENT AND FUTURE USE OF IT IN RETAIL INDUSTRY

  • 1. Current Usage of IT
  • 2. Current and Future Usage of IT
  • 3. Current Usage of IT by Company Size
  • 4. Current Usage of IT
  • 5. Technology Deployment
  • 6. Frequency of Technology Use within the Organization
  • 7. Effectiveness of IT in Addressing Top Business Challenges
  • 8. Business Challenges-
  • 9. Business Challenges-

6. OPPORTUNITIES WITH VENDOR RELATIONSHIPS IN THE RETAIL INDUSTRY

  • 1. Communications Infrastructure, Current Usage
  • 2. Communications Infrastructure, Current and Future Usage
  • 3. Reasons for Not Using Certain IT Solutions
  • 4. Reasons for Not Using Certain IT Solutions (Continued)
  • 5. High Security Risks

7. IT AND CLOUD COMPUTING IN THE RETAIL INDUSTRY

  • 1. Criteria When Selecting a Cloud Provider
  • 2. Criteria When Selecting a Cloud Provider by Company Size
  • 3. Criteria When Selecting a Cloud Provider by Company Size
  • 4. Attitudes toward Use of Cloud Computing/Hosted Communications
  • 5. Satisfaction with Cloud Computing Use by Company Size
  • 6. Satisfaction with Cloud Computing Use by Region
  • 7. Attitudes Toward Cloud Computing by Non-Users
  • 8. IT Deployment in the Cloud
  • 9. Current Deployment of IT in the Cloud Industry
  • 10. Current Deployment of IT in the Cloud
  • 11. Current Deployment of IT in the Cloud

8. SOCIAL MEDIA STRATEGIES IN THE RETAIL INDUSTRY

  • 1. Use of Customer-Facing Social Media
  • 2. Implementation of Customer-Facing Social Media
  • 3. Current Implementation of Customer-Facing Social Media
  • 4. Efectiveness of Customer-Facing Social Media to Increase the Organization's Revenues
  • 5. Use of Social Media for Internal Collaboration
  • 6. Implementation of Internal Employee Collaboration Social Media Strategies
  • 7. Internal Employee Collaboration Social Media Strategies Fully Implemented by Company Size
  • 8. Efectiveness of Internal Employee Collaboration Social Media to Improve Productivity
  • 9. Potential Benefits of Social Media within the Organization

9. MOBILE DEVICES IN THE RETAIL INDUSTRY

  • 1. Company Issued Devices
  • 2. Company Supported Mobile Operating Systems
  • 3. Personal Devices Allowed to Connect to Company Network (Bring Your Own Device)
  • 4. BYOD Policy and Enforcement

10. AVAILABLE IT BUDGETS FOR IT IN THE RETAIL INDUSTRY

  • 1. The Big Picture of IT Budgets

11. IMPACT OF THE WORKFORCE ON IT

  • 1. Distribution of Worker Types by Industry

12. PROFILE

  • 1. Country of Residence and Years in IT: Retail Industry
  • 2. IT Decision Making Role and Job Title: Retail Industry
  • 3. Companies' and Respondents' Geographic Reach: Retail Industry
  • 4. Company's Global Annual Revenues: Retail Industry
Back to Top