株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

北米のカテゴリー管理レポート (2015年):ブレーキパッド・ブレーキシュー

2015 North American Category Management Report: Brake Pads and Shoes

発行 Frost & Sullivan 商品コード 340659
出版日 ページ情報 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
北米のカテゴリー管理レポート (2015年):ブレーキパッド・ブレーキシュー 2015 North American Category Management Report: Brake Pads and Shoes
出版日: 2015年09月24日 ページ情報: 英文 59 Pages
概要

当レポートでは北米諸国 (米国・カナダ) における、乗用車・小型トラック向けのブレーキ摩擦部材のアフターマーケット (交換用部品市場) について分析し、市場全体および各部品 (レーキパッド、ブレーキシュー) の市場規模 (出荷量・収益額) の実績値と予測値 (過去4年間・今後7年間分)、価格動向とその見通し、流通チャネル構造、主要な流通業者・ブランド、アフターマーケットの将来的な方向性などについて調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 分析のポイント
  • 市場エンジニアリング計測
  • 総出荷量・総収益額:概略

第2章 分析範囲

第3章 定義と分類

  • 製品の分類
  • 製品の分類:特徴
  • 市場の定義
  • 車両の分類

第4章 市場の予測と傾向:市場全体

  • 走行中の車両台数
  • 出荷量・収益額の予測
  • 収益額シェア:製品種類別
  • 価格分析
  • 収益額シェア:流通チャネル別
  • 競争分析:市場シェア

第5章 ブレーキパッドのアフターマーケット

  • 出荷量・収益額:国別の概況
  • 収益額予測:部門別
  • 出荷量予測:部門別
  • 流通業者のブランドの分析
  • 価格動向とその予測
  • 収益額:流通チャネル別の内訳
  • サプライヤー別の市場シェア
  • 競争要因とその評価

第6章 ブレーキシューのアフターマーケット

  • 出荷量・収益額の予測
  • 価格動向とその予測
  • 収益額:流通チャネル別の内訳
  • サプライヤー別の市場シェア
  • 競争要因とその評価

第7章 結論

  • 結論:3つの大きな予測
  • 法的免責事項

第8章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: NF66-01-00-00-00

Industry Consolidation, Rising Competition Threaten Growth Prospects

This category management report examines the North American brake friction aftermarket for passenger cars and light trucks. It delves into aftermarket demand for brake pads and brake shoes as vehicles in operation in the United States and Canada age and replacement parts are needed. It analyzes unit shipments and revenue forecasts, pricing trends, distribution channels, and market shares for the total aftermarket and by product segment. It also breaks down distributor brands in the brake pads aftermarket. It concludes with predictions for the aftermarket landscape. The study period is from 2011 to 2021. The base year is 2014, and the forecast period is 2015 to 2021.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 3. Total Market Unit Shipment and Revenue Snapshot

2. RESEARCH SCOPE

  • 1. Research Scope

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

  • 1. Product Segmentation
  • 2. Product Segmentation Characteristics
  • 3. Market Definitions
  • 4. Vehicle Segmentation

4. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL MARKET

  • 1. Vehicles in Operation
  • 2. Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 3. Unit Shipment and Revenue Forecast Discussion
  • 4. Revenue Share by Product Type
  • 5. Revenue Share by Product Type Discussion
  • 6. Pricing Analysis
  • 7. Pricing Analysis Discussion
  • 8. Revenue Share by Distribution Channel
  • 9. Revenue Share by Distribution Channel Discussion
  • 10. Competitive Analysis-Market Share
  • 11. Competitive Analysis-Market Share Discussion

5. BRAKE PADS AFTERMARKET

  • 1. Unit Shipment and Revenue Snapshot by Country
  • 2. Unit Shipment and Revenue Forecast by Country Discussion
  • 3. Revenue Forecast by Segment
  • 4. Unit Shipment Forecast by Segment
  • 5. Distributor Brand Analysis
  • 6. Unit Shipment and Revenue Forecast by Segment Discussion
  • 7. Pricing Trends and Forecast
  • 8. Pricing Trends and Forecast Discussion
  • 9. Revenue Split by Distribution Channel
  • 10. Revenue Split by Distribution Channel Discussion
  • 11. Supplier Market Share
  • 12. Competitive Factors and Assessment

6. BRAKE SHOES AFTERMARKET

  • 1. Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Unit Shipment and Revenue Forecast Discussion
  • 3. Pricing Trends and Forecast
  • 4. Pricing Trends and Forecast Discussion
  • 5. Revenue Split by Distribution Channel
  • 6. Revenue Split by Distribution Channel Discussion
  • 7. Supplier Market Share
  • 8. Competitive Factors and Assessment

7. THE LAST WORD

  • 1. The Last Word-3 Big Predictions
  • 2. The Last Word-Discussion
  • 3. Legal Disclaimer

8. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top