表紙
市場調査レポート

欧州の全輪駆動 (AWD) システムに対するOEM戦略の戦略的分析

Strategic Analysis of OEM Strategies for All-Wheel Drive Systems in Europe

発行 Frost & Sullivan 商品コード 340427
出版日 ページ情報 英文 73 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
Back to Top
欧州の全輪駆動 (AWD) システムに対するOEM戦略の戦略的分析 Strategic Analysis of OEM Strategies for All-Wheel Drive Systems in Europe
出版日: 2015年09月22日 ページ情報: 英文 73 Pages
概要

全輪駆動 (AWD) システム市場は、2014年〜2021年のCAGRで、6.3%の成長が予測されています。

当レポートでは、欧州の全輪駆動 (AWD) システム市場について調査分析し、市場概要、市場促進要因・抑制要因、予測と動向、顧客調査、OEM、サプライヤーなどについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・目的・背景・手法

第3章 定義と区分

第4章 市場概要

  • 市場のロードマップ
  • 技術のロードマップ
  • AWD製品ライフサイクル分析

第5章 外部の課題:促進要因・抑制要因 - 総合市場

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第6章 予測と動向 - 総合市場

  • 評価
  • 出荷台数シナリオ分析
  • 予測シナリオの前提条件
  • 収益予測
  • 収益予測に関する考察
  • 出荷台数の内訳 (OEMグループ別)
  • AWDシステム市場:市場内訳 (車両セグメント別)
  • 市場内訳 (車両セグメント別)
  • AWDシステム市場:価格動向と予測
  • 価格動向と予測に関する考察

第7章 顧客調査の考察

  • 欧州の消費者に関する10大結果
  • 進んで支払う可能性:AWD技術
  • 進んで支払う可能性:自動車セグメント別
  • AWD車を運転する主な利点
  • AWD車を運転する主な利点:セグメント別
  • AWDシステムの主な機能:自動車セグメント別

第8章 OEMプロファイル

  • Volkswagen Group
  • Jaguar Land Rover
  • BMW Group
  • Daimler Group
  • ルノー・日産アライアンス
  • Volvo
  • Fiat-Chrysler Group
  • トヨタグループ

第9章 サプライヤープロファイル

  • BorgWarner
  • JTEKT
  • Magna
  • GKN Driveline
  • ZF Friedrichshafen AG

第10章 結論と将来見通し

  • 主な結論と将来見通し
  • まとめ
  • 免責事項

第11章 付録

目次
Product Code: MAF7-18

VW Group will Command 30% Market Share of AWD Vehicles by 2021

The increasing popularity of cross-over utility vehicles and growing demand for technologies that offer superior vehicle stability, safety, and enhanced driving dynamics are expected to increase the take rate for all-wheel drive (AWD) systems. These take rates are growing especially in the C and D segments and in the sports segment. The market for AWD systems comprising of part-time, full-time, and on-demand combination is expected to grow at a CAGR of 6.3% between 2014 and 2021.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 3. European Driving Dynamics Preferences
  • 4. Willingness to Pay-AWD Technologies
  • 5. Key Industry Challenges
  • 6. Executive Summary-Associated Multimedia

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Aim, Objectives, and Scope
  • 2. Key Questions this Study will Answer
  • 3. Research Background
  • 4. Research Methodology
  • 5. Key OEM/Participant Groups Compared in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Product Segmentation and Classification
  • 2. All-Wheel Drive System Definitions
  • 3. Vehicle Segmentation

4. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Roadmap
  • 2. Technology Roadmap
  • 3. AWD Product Life Cycle Analysis

5. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL AWD SYSTEMS MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Total AWD Systems Market

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Market Restraints
  • 4. Restraints Explained

6. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL AWD SYSTEMS MARKET

Forecasts and Trends-Total AWD Systems Market

  • 1. Measurements
  • 2. Unit Shipment Scenario Analysis
  • 3. Forecast Scenario Assumptions to 2021
  • 4. Revenue Forecast
  • 5. Revenue Forecast Discussion
  • 6. Unit Shipment Breakdown by OEM Group
  • 7. Unit Shipment Breakdown by OEM Discussion
  • 8. AWD Systems Market-Market Breakdown by Vehicle Segment
  • 9. Market Breakdown by Vehicle Segment
  • 10. AWD Systems Market-Pricing Trends and Forecast
  • 11. Pricing Trends and Forecast Discussion

7. INSIGHTS FROM CUSTOMER RESEARCH

Insights from Customer Research

  • 1. 10 Most Important Findings on European Consumers
  • 2. Willingness to Pay-AWD Technologies
  • 3. Willingness to Pay by Car Segment
  • 4. Top Advantages of Driving an AWD Vehicle
  • 5. Top Advantages of Driving an AWD Vehicle by Segment
  • 6. Top Features of the AWD System by Car Segment

8. OEM PROFILES

OEM Profiles

  • 1. Volkswagen Group
  • 2. Jaguar Land Rover
  • 3. BMW Group
  • 4. Daimler Group
  • 5. Renault Nissan Group
  • 6. Volvo
  • 7. Fiat-Chrysler Group
  • 8. Toyota Group

9. SUPPLIER PROFILES

Supplier Profiles

  • 1. BorgWarner
  • 2. BorgWarner-Product Road Map and SWOT analysis
  • 3. JTEKT
  • 4. JTEKT-SWOT Analysis and Product Road Map
  • 5. Magna-Company Profile
  • 6. Magna-SWOT Analysis and Product Road Map
  • 7. GKN Driveline-Profile
  • 8. GKN Driveline-SWOT Analysis and Product Road Map
  • 9. ZF Friedrichshafen AG-Profile
  • 10. ZF Friedrichshafen AG-SWOT Analysis and Product Road Map

10. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

11. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
Back to Top