表紙
市場調査レポート

戦略的企業プロファイル:Great Wall Motors Company

Strategic Corporate Profile of Great Wall Motors Company

発行 Frost & Sullivan 商品コード 340421
出版日 ページ情報 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
戦略的企業プロファイル:Great Wall Motors Company Strategic Corporate Profile of Great Wall Motors Company
出版日: 2015年09月22日 ページ情報: 英文 67 Pages
概要

当レポートでは、中国の独立系自動車メーカー、Great Wall Motors Company (GWM) について取り上げ、同社の概要、研究開発、販売戦略、製品ポートフォリオ、技術フォーカス、製造戦略などについて、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

GWMの概要

  • GWMの概要
  • GWM:現状
  • GWM:目標と戦略
  • GWM:SWOT分析

企業戦略

  • GWM:企業ポジション
  • GWM:企業目標
  • 主なダウンサイドリスク
  • 企業戦略:セグメント別ポジショニング
  • 企業戦略:ピックアップトラックセグメントポジショニング
  • 企業戦略:乗用車セグメント
  • GWM:ブランドポジショニング戦略

研究開発戦略

  • GWM:研究開発の現状
  • 製品開発
  • 研究開発費:研究開発予算
  • 研究開発施設
  • 戦略的パートナーシップ

販売戦略

  • 販売戦略:出荷台数予測
  • 販売戦略:出荷台数予測 (カテゴリー別)
  • EBIT予測
  • GWM輸出販売予測
  • GWM:世界販売の見通し
  • 販売戦略:ディーラーシップとオンライン顧客eショッピングサイト
  • 販売戦略:アフターセールスサービス

製品ポートフォリオ

  • 製品ポートフォリオ:製品
  • 製品ポートフォリオ:Great Wall Haval H6
  • 製品ポートフォリオ:Great Wall Wingle 5
  • 製品ポートフォリオ:Great Wall C30

技術フォーカス

  • 主な技術フォーカス
  • 技術フォーカス:車両設計技術
  • 技術フォーカス:革新的技術
  • 技術フォーカス:安全性・マルチメディアシステム技術
  • 技術フォーカス:エンジン・駆動系の技術

製造戦略

  • 製造戦略:製造工場・KD工場
  • 国内の主要生産工場の見通し
  • Great Wall Motors Auto:欧州のターゲット顧客

主な結論

  • 主な結論:GWM

付録

  • 略語リスト
  • 免責事項

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: 9AB2-00-1F-00-00

It Aims to Achieve Top Global Position Among Chinese OEMs for Economical SUVs and Pickups by 2020

This research service is a strategic corporate profile on Great Wall Motors Company Limited (GWM), China, which is one of the leading independent car manufacturers in China. This study examines in detail the strategies adopted by GWM to combat competition and emerge as one of the key independent original equipment manufacturers in China as well as globally. The study includes an executive summary and overview of GWM, its corporate, research and development, and sales strategies, its product portfolio, technology focus, manufacturing strategy, and key conclusions.

Table of Contents

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Key Findings (continued)
  • 4. Key Findings (continued)

Overview of GWM

  • 1. Snapshot of GWM
  • 2. Snapshot of GWM (continued)
  • 3. GWM-Key Facts
  • 4. GWM-Objectives and Strategy
  • 5. GWM-SWOT Analysis

Corporate Strategy

  • 1. GWM-Corporate Position
  • 2. GWM-Corporate Objectives
  • 3. Key Downside Risks
  • 4. Corporate StrategySegment Positioning
  • 5. Corporate Strategy-Pickup Segment Positioning
  • 6. Corporate Strategy-Passenger Car Segment
  • 7. GWM-Brand Positioning Strategy

R&D Strategy

  • 1. GWM-R&D Key Facts
  • 2. Product Development
  • 3. R&D Spending-R&D Budget as a Percent of Net Sales
  • 4. R&D Facilities
  • 5. Strategic Partnerships
  • 6. Strategic Partners (continued)

Sales Strategy

  • 1. Sales Strategy-Unit Shipment Forecast
  • 2. Sales Strategy-Unit Shipment Forecast by Category
  • 3. Earning Before Interest and Taxes (EBIT) Forecast
  • 4. GWM Export Sales Forecast
  • 5. GWM-Worldwide Sales Outlook
  • 6. Sales Strategy-Dealership and Online Customized e-Shopping Site
  • 7. Sales Strategy-Aftersales Service

Product Portfolio

  • 1. Product Portfolio-Products
  • 2. Product Portfolio-Great Wall Haval H6
  • 3. Product Portfolio-Great Wall Wingle 5
  • 4. Product Portfolio-Great Wall C30

Technology Focus

  • 1. Key Technology Focus
  • 2. Technology Focus-Vehicle Design Technology
  • 3. Technology Focus-Innovative Technology
  • 4. Technology Focus-Safety and Multimedia System Technology
  • 5. Technology Focus-Engine and Drivetrain Technology

Manufacturing Strategy

  • 1. Manufacturing Strategy-Manufacturing Plants and KD Plants
  • 2. Domestic Major Production Plants Outlook
  • 3. Great Wall Motors Auto-European Target Customer

Key Conclusion

  • 1. Key Conclusion-GWM

Appendix

  • 1. Table of Abbreviations
  • 2. Legal Disclaimer

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top