株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

モノのインターネット (IoT) - マレーシアの通信サービスプロバイダーの機会と考察

Internet of Things - Opportunities and Insights for Communication Service Providers in Malaysia

発行 Frost & Sullivan 商品コード 339423
出版日 ページ情報 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
モノのインターネット (IoT) - マレーシアの通信サービスプロバイダーの機会と考察 Internet of Things - Opportunities and Insights for Communication Service Providers in Malaysia
出版日: 2015年09月07日 ページ情報: 英文 46 Pages
概要

アジア太平洋地域のモノのインターネット (IoT) 市場は、2014年〜2020年のCAGRで、35.1%の成長が見込まれています。

当レポートでは、マレーシアの通信サービスプロバイダー (CSP) について取り上げ、IoTの機会、IoTの使用事例などについて、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

ICT情勢の変化

  • IT主導のイノベーション
  • クラウドデリバリー、ユビキタスコネクティビティ、BDA、IoT
  • コネクテッドデバイスの成長率
  • 産業にICTを導入する成長機会
  • 現在のビジネス姿勢による実存的脅威

マレーシアのCSP向けIoTの機会

  • マレーシアのICT情勢
  • IoTとは
  • IoTエコシステムと区分
  • アジア太平洋地域のIoT市場ライフサイクル
  • アジア太平洋地域のIoT成長率
  • マレーシアの産業分野別IoTの機会
  • マレーシアのCSP向けIoTの機会
  • マレーシアのCSP向けIoTの現状
  • CSP向けIoTビジネスモデル
  • CSP向けIoT変換ロードマップ
  • 通信会社の実行能力の変化
  • IoTの成長戦略における通信会社の考慮事項
  • 産業内のIoTの機会の潜在性
  • ビジネスモデルのイノベーション

使用事例:一部のCSPがIoTで行っていること

  • 主要CSPがIoTで行っていること
  • AT&T
  • Vodafone
  • Telefonica

まとめ

  • 結論
  • 免責事項

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: 9AC0-00-15-00-00

Opportunities and Insights for Communication Service Providers in Malaysia

The Asia-Pacific ICT sector is getting increasingly mature. Revenue growth from traditional ICT sectors is projected to be flat and participants can no longer rely on their core areas to increase shareholders' value. Hence, there is a need for new sources of revenue to stay relevant. IoT offers opportunities for ICT companies to transform industries by leveraging on technology as an enabler of growth. IoT in the Asia-Pacific region is projected to grow at a CAGR of 35.1% between 2014 and 2020. Countries in Southeast Asia will be expected to reap the highest growth rate between 40 to 49%. IoT in Malaysia is expected to benefit from various government-driven initiatives, with Smart Transportation and Smart Energy leading this area.

Table of Contents

1. INTERNET OF THINGS

Executive Summary

  • 1. Key Findings

The Changing ICT Landscape

  • 1. Innovation Driven by IT
  • 2. Nexus of Cloud Delivery, Ubiquitous Connectivity, BDA, & IoT is Transforming Industries
  • 3. Growth of Connected Devices
  • 4. Growth Opportunities in Introducing ICT Into Industries
  • 5. Existential Threat with Current Business Posture

IoT Opportunity for Malaysian CSPs

  • 1. Malaysia ICT Landscape in 2017
  • 2. What is the Internet of Things?
  • 3. IoT Ecosystem and Segmentation
  • 4. APAC IoT Market Life Cycle
  • 5. Growth of IoT in APAC
  • 6. Identifying Vertical IoT Opportunities in Malaysia in 2017
  • 7. IoT Opportunity for CSP in Malaysia
  • 8. Current State of IoT for Malaysian CSPs
  • 9. IoT Business Models for CSPs
  • 10. IoT Transformational Roadmap for CSPs
  • 11. Changes in the Performance Capabilities of Telcos
  • 12. Telco Consideration in Undertaking an IoT Growth Strategy
  • 13. Potential Horizontal IoT Opportunities
  • 14. Business Model Innovation-Concept to Cash

Use Cases-What are Some CSPs Doing in IoT?

  • 1. What are Some Major CSPs Doing in IoT?
  • 2. AT&T Get Connected-Growing the Data Business
  • 3. AT&T Digital Life: Offering Home Security Services
  • 4. AT&T Get Connected
  • 5. Vodafone-Go Deep and Wide
  • 6. Vodafone-Go Deep and Wide (continued)
  • 7. Telefonica's Thinking Things
  • 8. Telefonica's Thinking Things (continued)

Last Words-Final Thoughts on IoT for CSPs

  • 1. Final Thoughts on IoT
  • 2. Legal Disclaimer

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top