表紙
市場調査レポート

中国の大型/中型/小型商用トラック市場の戦略的分析

Strategic Analysis of Chinese Light, Medium, and Heavy-Duty Commercial Truck Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 338330
出版日 ページ情報 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
中国の大型/中型/小型商用トラック市場の戦略的分析 Strategic Analysis of Chinese Light, Medium, and Heavy-Duty Commercial Truck Market
出版日: 2015年08月20日 ページ情報: 英文 130 Pages
概要

中国では2014〜2022年にかけて、商用トラックの販売台数が100万台以上拡大する見通しです。

当レポートでは、中国の商用トラック市場の概況について分析し、全体的な市場構造や成長促進・抑制要因、近年の規制改正の影響、市場全体および車種別 (大型/中型/小型) の市場動向見通し (今後9年間分)、販売インフラ (ディーラー構造)、サプライチェーン構造、メーカー間の比較分析、代替的パワートレインの市場などについて調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

第3章 定義と分類

  • 商用車の分類と定義
  • 中国の商用トラック産業:バリューチェーン

第4章 市場概況

  • 中国の商用トラック市場:主な影響要因
  • 中国の商用トラック市場:概略
  • 中国国内の公共道路網の拡張
  • 道路輸送・ロジスティクス
  • 港湾ロジスティクス
  • 中国のeコマース市場

第5章 主な規制・法令

  • 法令とマクロ動向
  • 最先端トラック技術への規制の影響

第6章 排出規制

  • 排出基準
  • 国5基準対応のディーゼル車の供給計画
  • Beidou Navigation Satellite System (BDS)

第7章 中国の貿易環境

  • 中国の商用トラック輸出市場とWTO (世界貿易機構)
  • 中国の商用トラック輸出市場

第8章 中国のロジスティクス:製品計画への大きな影響要因

  • 道路構造と配送サービスに関する考察
  • 市場構造
  • 中国国内のロジスティクス市場シェア
  • 中国の高速道路におけるトラック利用状況の内訳
  • 主な高速道路
  • 主な国際高速道路

第9章 外部からの影響:市場促進・抑制要因 - 商用トラック市場

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第10章 市場の予測と傾向 - 商用トラック市場

  • 市場計測
  • 中国の商用トラック市場:出荷台数のシナリオ予測分析
  • 予測シナリオの前提条件
  • 出荷台数の予測:セグメント別
  • 大型トラック (HDT) の出荷台数の予測
  • 中型トラック (MDT) の出荷台数の予測
  • 小型トラック (LDT) の出荷台数の予測

第11章 ベストセラー・トラックのプロファイル

  • ベストセラー大型トラック:CNHTC HOWO A7シリーズ
  • ベストセラー中型トラック:Dongfeng Tianjin
  • ベストセラー小型トラック:Foton Ollin CTXシリーズ

第12章 中国の商用トラック市場:主要顧客に関する考察

  • ライフサイクル分析
  • トラックの耐用年数の内訳
  • トラック走行台数の内訳:車齢別
  • フリートの分類
  • フリートの分類:台数・用途別の内訳
  • 運用費用の構造

第13章 販売インフラの分析

  • ディーラーの活動
  • ディーラー側の利益率
  • トラックディーラーのバリューチェーン
  • ディーラー・ネットワークの展開状況

第14章 市場シェア及び競争分析:商用トラック市場

  • 競争環境の分析
  • 商用トラック市場:メーカー間の比較分析
  • 中国系メーカーの製品ポートフォリオ・車両用途の内訳
  • 中国国内の主要な商用トラックメーカー
  • 中国国内の製造拠点
  • 商用トラック市場:トラック販売台数の内訳
  • メーカー別市場シェア (大型トラック)
  • メーカー別市場シェア (中型トラック)
  • メーカー別市場シェア (小型トラック)
  • 大型/中型/小型トラック産業の主な動き (過去6年間分)

第15章 業界のサプライチェーンの分析

  • サプライチェーンの分析
  • CNHTCの自動車サプライヤー・ネットワーク
  • Dongfengの自動車サプライヤー・ネットワーク
  • FAWの自動車サプライヤー・ネットワーク
  • Fotonの自動車サプライヤー・ネットワーク
  • JACの自動車サプライヤー・ネットワーク
  • サプライチェーンの主な傾向

第16章 国内系/外資系メーカーの比較分析

  • 国内系メーカー/外資系メーカー (合弁企業) の市場シェア
  • 外資系メーカー (合弁企業)/国内系メーカーの本社所在地
  • 外資系メーカーの国産化計画
  • 外資系メーカーの中国市場参入に際しての主な課題
  • 外資系メーカーの中国市場参入のための主な機会
  • 戦略的考察:主要メーカーの中国国内での活動

第17章 中国の代替的パワートレイン市場

  • 代替的パワートレインに対する規制上の脅威
  • 代替的パワートレインの比較分析
  • 代替的パワートレインの予想普及率
  • 代替的パワートレインの産業上の課題
  • 代替的パワートレイン搭載トラックの発売ロードマップ

第18章 トラック向けテレマティクス

  • 商用トラック向けテレマティクス・サービスのロードマップ
  • テレマティクスの市場機会:トラックの種類別

第19章 結論と将来展望

  • 利害関係者にとっての成長機会
  • 主な傾向と提言
  • 結論:3つの主な予測
  • 法的免責事項

第20章 付録

目次
Product Code: P895-01-00-00-00

Chinese Truck Sales to Increase by 1 Million Units During 2014-2022

The research provides an outlook of the commercial truck market for China. It covers light, medium, and heavy-duty commercial truck segments. The research discusses market activities outlining the major developments in 2014, impact of regulation on advanced truck technologies, key growth factors, major influencer in product planning, key customer insights, and sales infrastructure outlining dealership activity. The research also provides industry supply chain analysis and comparative analysis for OEMs. Furthermore, it discusses alternative powertrains across commercial truck market and telematics solutions in trucks. The research concludes with conclusions and future outlook. The base year of the study is 2014, with forecasts up to 2022.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 3. Executive Summary-Mega Cities and Mega Regions in China
  • 4. Executive Summary-Strategic Fact Sheet
  • 5. Executive Summary-Truck Population Breakdown by Age
  • 6. Executive Summary-Vehicle Fleet Classification
  • 7. Executive Summary-Chinese Key Commercial Trucks Launch Roadmap
  • 8. Executive Summary-Technology Roadmap
  • 9. Executive Summary-Major Commercial Truck OEMs in China
  • 10. Executive Summary-Supply Chain Analysis
  • 11. Executive Summary-Dealership Activity
  • 12. Executive Summary-Key Conclusions and Future Outlook
  • 13. Executive Summary-Key Conclusions and Future Outlook (continued)
  • 14. Executive Summary-Key Conclusions and Future Outlook (continued)

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVE, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objective, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

3. DEFINITIONS/SEGMENTATION

Definitions/Segmentation

  • 1. Commercial Vehicle Segmentation and Definitions
  • 2. Chinese Commercial Truck Industry-Value Chain

4. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Chinese Commercial Truck Market-Key Influencing Trends
  • 2. Key Facts about Chinese Commercial Truck Market
  • 3. Public Road Expansion in China
  • 4. Road Transportation and Logistics
  • 5. Port Logistics
  • 6. eCommerce Market in China

5. KEY REGULATIONS AND LEGISLATIONS

Key Regulations and Legislations

  • 1. Legislation and Macro Trends
  • 2. Legislation and Macro Trends (continued)
  • 3. Legislation and Macro Trends (continued)
  • 4. Impact of Regulation on Advanced Truck Technologies

6. EMISSION REGULATIONS

Emission Regulations

  • 1. Emission Standards
  • 2. Supply Plan of China V Diesel
  • 3. Beidou Navigation Satellite System (BDS)

7. TRADE ENVIRONMENT IN CHINA

Trade Environment in China

  • 1. Chinese Commercial Truck Export Market and WTO
  • 2. Chinese Commercial Truck Export Market
  • 3. Chinese Commercial Truck Export Market Explained

8. CHINESE LOGISTICS-MAJOR INFLUENCER IN PRODUCT PLANNING

Chinese Logistics-Major Influencer in Product Planning

  • 1. Road Structure and Delivery Service Consideration
  • 2. Market Structure
  • 3. Logistics Market Share in China
  • 4. Truck Usage Breakdown on China Expressways
  • 5. Main Expressways
  • 6. Main Expressways Across Borders

9. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-COMMERCIAL TRUCK MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Commercial Truck Market

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Market Restraints
  • 5. Restraints Explained

10. FORECASTS AND TRENDS-COMMERCIAL TRUCK MARKET

Forecasts and Trends-Commercial Truck Market

  • 1. Measurements
  • 2. Chinese Commercial Truck Market-Unit Shipment Scenario Forecast Analysis
  • 3. Forecast Scenario Assumptions to 2022
  • 4. Chinese Commercial Truck Market-Unit Shipment Forecast by Segments
  • 5. Chinese Commercial Truck Market-HDT Unit Shipment Forecast
  • 6. Chinese Commercial Truck Market-MDT Unit Shipment Forecast
  • 7. Chinese Commercial Truck Market-LDT Unit Shipment Forecast

11. BEST SELLING TRUCKS PROFILE

Best Selling Trucks Profile

  • 1. Best Selling Heavy Duty Truck-CNHTC HOWO A7 Series
  • 2. Best Selling Medium Duty Truck-Dongfeng Tianjin
  • 3. Best Selling Light Duty Truck-Foton Ollin CTX series

12. CHINESE COMMERCIAL TRUCK MARKET KEY CUSTOMER INSIGHTS

Chinese Commercial Truck Market Key Customer Insights

  • 1. Lifecycle Analysis
  • 2. Truck Life Period Breakdown
  • 3. Truck Population Breakdown by Age
  • 4. Vehicle Fleet Classification
  • 5. Vehicle Fleet Classification-Size and Application Segment Explained
  • 6. Operating Cost Structure

13. SALES INFRASTRUCTURE ANALYSIS

Sales Infrastructure Analysis

  • 1. Dealership Activity
  • 2. Dealership Margins
  • 3. Truck Dealer Value Chain
  • 4. Dealership Network Footprint

14. MARKET SHARE AND COMPARATIVE ANALYSIS-COMMERCIAL TRUCK MARKET

Market Share and Comparative Analysis-Commercial Truck Market

  • 1. Competitive Environment Analysis
  • 2. Commercial Truck Market-Comparative Analysis of OEMs
  • 3. Commercial Truck Market-Comparative Analysis of OEMs (continued)
  • 4. Chinese OEM Product Portfolio vs Vehicle Application Segment
  • 5. Chinese OEM Product Portfolio vs Vehicle Application Segment (continued)
  • 6. Major Commercial Truck OEMs in China
  • 7. Manufacturing Locations in China
  • 8. Competitive Analysis-Total Truck Unit Sales Breakdown
  • 9. Competitive Analysis-Heavy-Duty Truck OEM Market Share
  • 10. Competitive Analysis-Medium-Duty Truck OEM Market Share
  • 11. Competitive Analysis-Light-Duty Truck OEM Market Share
  • 12. Key LDT/MDT/HDT Industry Developments from 2010 to 2015

15. INDUSTRY SUPPLY CHAIN ANALYSIS

Industry Supply Chain Analysis

  • 1. Supply Chain Analysis
  • 2. CNHTC-Auto Supplier Network
  • 3. Dongfeng-Auto Supplier Network
  • 4. FAW-Auto Supplier Network
  • 5. Foton-Auto Supplier Network
  • 6. JAC-Auto Supplier Network
  • 7. Key Trends in Supply Chain

16. COMPARATIVE ANALYSIS OF CHINESE OEMS VS FOREIGN OEMS

Comparative Analysis of Chinese OEMs vs Foreign OEMs

  • 1. Domestic OEMs vs Foreign Joint-Venture OEMs Market Share
  • 2. The HQ Location of Key Foreign Joint-Venture vs Local OEMs in China
  • 3. Localization Plan for Foreign OEMs
  • 4. Key Challenges for Foreign Truck OEMs Entering China
  • 5. Key Opportunities for Foreign Truck OEMs Entering China
  • 6. Strategic Insight-Key OEM Activities in China
  • 7. Strategic Insight-Key OEM Activities in China (continued)

17. ALTERNATIVE POWERTRAIN MARKET IN CHINA

Alternative Powertrain Market in China

  • 1. Regulatory Thrust for Alternative Powertrains in China
  • 2. Comparative Analysis of Alternative Powertrains
  • 3. Alternative Powertrains Penetration Forecast
  • 4. Industry Challenges of Alternative Powertrain Trucks
  • 5. Alternative Powertrain Truck Launch Roadmap

18. TELEMATICS IN TRUCKS

Telematics in Trucks

  • 1. Commercial Truck's Telematics Service Roadmap
  • 2. Telematics Opportunity by Truck Types

19. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Growth Opportunities for Stakeholders
  • 2. Key Trends and Recommendations
  • 3. The Last Word-3 Big Predictions
  • 4. Legal Disclaimer

20. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Abbreviations
  • 2. Learn More-Next Steps
  • 3. Methodology
Back to Top