株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

産業用IoT (モノのインターネット):ビジョンと現実

Internet of Industrial Things: The Vision and the Reality

発行 Frost & Sullivan 商品コード 338320
出版日 ページ情報 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
Back to Top
産業用IoT (モノのインターネット):ビジョンと現実 Internet of Industrial Things: The Vision and the Reality
出版日: 2015年08月18日 ページ情報: 英文 71 Pages
概要

当レポートでは、製造業の自動化・プロセス制御の分野における、産業用IoT (以下IIoT) の現在の普及状況や今後の見通しについて分析し、関連産業・エコシステム・構成要素の構造や、近年の主な技術進歩、新たなビジネスモデル、経済的・社会的な促進要因、今後の活用分野・新規機能の見通しなどについて調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 分析のポイント

第2章 産業用IoT (IoIT):分析の概要

  • 産業用IoT:機能面での4つの側面
  • Frost & Sullivanによる、IoITの提案価値

第3章 分析の範囲・目的

第4章 IoITの非神話化:イントロダクション

  • 「つながっていなかったモノをつなげる」:産業用IoT
  • 市場の見通しと、IIoT推進に向けた主な動き
  • スマート工場の構成要素

第5章 工場に関連した取り組み:技術・応用分野の概要

  • イーサネット:IIoTのバックボーン
  • イーサネット技術導入の利点
  • ワイヤレス技術による工業オートメーション
  • ディスクリート製造業での応用:ワイヤレス工場自動化
  • ワイヤレスネットワークの進化
  • ワイヤレス通信の強化
  • ワイヤレス自動化の応用分野
  • M2M (機械間通信) 技術
  • モバイルアプリケーションの進化
  • BYOD (私的デバイス活用) の市場機会の評価

第6章 産業データ向けのIoIT導入モデル

  • 産業データ革命
  • 製造業でのクラウド移行
  • ビジネス上のニーズに合わせたクラウド搭載型ソリューション
  • 工業自動化のためのクラウド
  • ディスクリート製造業でのクラウドの活用
  • アナリティクス (解析機能):データからインテリジェンス (知識)へ

第7章 次世代型技術の波に乗る

  • 付加的製造 (Additive Manufacturing)
  • 付加的製造の市場機会のマッピング
  • 製造業でのロボット利用
  • UAV (無人航空機)/ドローン

第8章 スマート・エコシステムの進化

  • スマート製品
  • スマートサービス
  • スマート・サプライチェーン
  • ネット接続型サプライチェーン
  • サプライチェーンの事例:製造現場の透明化
  • ネット接続型サプライチェーンの主な側面

第9章 顧客の考え方の変化と新たなビジネスモデル

  • IoITからの価値の獲得
  • マインドセットの変遷
  • 「サービスとしての」製品
  • 「サービスとしての」製品:他の技術的影響との対比
  • メーカー側の提案価値の進化
  • 能力評価

第10章 経済的・社会的な影響要因

  • 製造業の現状
  • 新興国への需要シフト
  • 人材管理機能の主な促進要因
  • 未来の労働環境と関連するデジタル構成要素の概要
  • デジタル化の時代とソーシャルメディア
  • 優先事項が重なり合うポイント

第11章 結論:主な提言内容

  • 提言1 「サービス化」: 製品とサービスの融合
  • 提言2 モバイル化の促進

第12章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: MB66-01-00-00-00

A Curtain Raiser to the Plethora of Opportunities in the B2B World

As part of the Internet of Industrial Things (IoIT) research portfolio offering from the Industrial Automation and Process Control practice, the aim of this study is to provide an initial assessment of the IoIT ecosystem and its core components. Highlights of the study include key technologies fuelling growth, emerging business models, economic and social market influencers, and future application capabilities.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings

2. INTERNET OF INDUSTRIAL THINGS-A RESEARCH PERSPECTIVE

  • 1. Internet of Industrial Things-The Four Functional Facets
  • 2. Frost & Sullivan's Value Proposition in IoIT

3. RESEARCH SCOPE AND OBJECTIVE

  • 1. Research Scope and Objective

4. DEMYSTIFYING IOIT-AN INTRODUCTION

  • 1. Connecting the Disconnected-The Internet of Industrial Things
  • 2. Market Outlook and Key Trends Driving IoIT
  • 3. Constituents of a Smart Factory

5. FACTORY-RELATED INITIATIVES-A TECHNOLOGY AND APPLICATION OVERVIEW

  • 1. Ethernet: The Backbone of Internet of Industrial Things
  • 2. Benefits of Deploying Ethernet Technology
  • 3. Wireless Industrial Automation
  • 4. Discrete Application-Wireless Factory Automation
  • 5. Evolution of Wireless Networks
  • 6. Powering Wireless Communication
  • 7. Wireless Automation Applications
  • 8. Machine-to-Machine (M2M) Technology
  • 9. Evolution of Mobile Applications
  • 10. BYOD Opportunity Assessment
  • 11. BYOD Opportunity Assessment (continued)

6. IOIT DEPLOYMENT MODEL FOR INDUSTRIAL DATA

  • 1. Industrial Data Revolution
  • 2. Cloud Transition in Manufacturing
  • 3. Cloud-Hosted Solutions for Business Needs
  • 4. Cloud for Industrial Automation
  • 5. Cloud Applications in Discrete Manufacturing
  • 6. Analytics-From Data to Intelligence

7. RIDING THE NEXT-GENERATION TECHNOLOGY WAVE

  • 1. Additive Manufacturing
  • 2. Opportunity Mapping for Additive Manufacturing
  • 3. Robotics Use in the Industry
  • 4. Unmanned Aerial Vehicles or Drones

8. EVOLUTION OF A SMART ECOSYSTEM

  • 1. Smart Products
  • 2. Smart Services
  • 3. Smart Supply Chains
  • 4. Smart Supply Chains (continued)
  • 5. Connected Supply Chain
  • 6. Supply Chain Example-Shop Floor Transparency
  • 7. Key Facets of a Connected Supply Chain

9. CHANGING CUSTOMER PERSPECTIVES AND NEW BUSINESS MODELS

  • 1. Extrapolating the Value from IoIT
  • 2. Shift in Mind-set
  • 3. Product as a Service
  • 4. Product as a Service vs. Other Technology Impacts
  • 5. Evolution of a Manufacturer's Value Proposition
  • 6. Capability Assessment

10. ECONOMIC AND SOCIAL INFLUENCERS

  • 1. Manufacturing-Status Quo
  • 2. Demand Shifts to the East
  • 3. Key Drivers for Talent Management
  • 4. Snapshot of Future Workplace and Associated Digital Components
  • 5. Age of Digitisation and Social Media
  • 6. Intersection of Priorities

11. FINAL WORD-TOP RECOMMENDATIONS

  • 1. Recommendation #1: Servitisation-Integration of Services and Product Offerings
  • 2. Recommendation #2: It's Time to go Mobile!
  • 3. Legal Disclaimer

12. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top