表紙
市場調査レポート

商用車の世界市場に対するHyundaiの取り組み

Executive Outlook of Hyundai's Global Commercial Vehicle Market Activities

発行 Frost & Sullivan 商品コード 335265
出版日 ページ情報 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
商用車の世界市場に対するHyundaiの取り組み Executive Outlook of Hyundai's Global Commercial Vehicle Market Activities
出版日: 2015年07月10日 ページ情報: 英文 75 Pages
概要

Hyundai Motor Groupは2022までに商用車世界市場の4.1%を獲得する見通しです。

当レポートでは、2014-2022年の期間を対象にHyundai Motor Group (HMG) 商用車事業部門の全体像を中立視点から提供すべく、同社の世界的成長を目指す取り組みや企業力、また販売強化に向けた活動、大型・中型・小型商用車の各分野における市場シェア、現在の市場ポジションや経営規模などについての調査情報をまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 重要所見
  • Hyundai商用車世界事業の販売見通し
  • 主要地域の比較分析
  • 価格と定格車両総重量の比較
  • ウォン vs. ドル:価格の影響度
  • 商用車市場でHMGが成功するための5つの主要推進材料
  • 現況および将来見通し

第2章 調査の範囲、目的、背景および方法

  • 調査範囲
  • 調査の狙いと目的
  • 当調査から答えを得られる主な疑問点
  • 調査の背景
  • 調査方法
  • 当調査で比較対象とする主な自動車メーカー

第3章 定義とセグメンテーション

  • 商用車の定義と車両セグメンテーション

第4章 商用車の世界市場概要

  • 中型・大型トラックの世界市場展望
  • 自動車メーカーの中型・大型トラック販売実績:2014年
  • 小型商用車の世界市場展望
  • 自動車メーカーの小型商用車販売実績:2014年

第5章 HMG商用車事業の概要

  • HMG商用車事業の概要
  • 商用車事業の規模
  • HMG商用車事業の見通し:2022年
  • HMG商用車事業の製品ポートフォリオ
  • 製品考察 - HMGの小型市街走行車 (3-3.5T)
  • 製品考察 - HMGの小型市街走行車 (3-5.4T)
  • 製品考察 - 次代のピックアップトラックコンセプト
  • 製品考察 - HMGの中型トラック
  • 製品考察 - HMGの大型トラック
  • 製品考察 - HMGの中型・大型バス
  • 車両総重量評価による価格差 - セグメント比較
  • SWOT分析

第6章 HMGの地域別商用車活動

  • 地域市場の現況
  • 韓国
  • 北米
  • 南米
  • 中東・アフリカ
  • 欧州連合
  • ロシア
  • インド
  • 比較分析 - 主要地域

第7章 販売およびサービス考察

  • ブランド戦略
  • アフターサービスによる差別化
  • 強力なディーラーの結びつき
  • HMGディーラーバリューチェーンと利幅の分析
  • HMGディーラーの任務

第8章 技術考察

  • HMG商用車技術の焦点
  • パワートレイン研究の重点
  • セールスポイントとしての燃費性能
  • 「お買い得なトラック」の安全性
  • HMGの商用車

第9章 成長戦略

  • 成長目標
  • 地域ポジション予測
  • 価値提案
  • ウォン vs. ドル - 価格の影響度
  • 世界5大市場における販売成績
  • 商用車市場での成功に向けた5つの主要推進材料

第10章 結論と将来見通し

  • 主な結論
  • HMGの将来見通し
  • 結び - 3つの重要予測
  • 免責条項

第11章 付録

  • 略語・頭字語一覧
  • 調査方法
目次
Product Code: NF51-01-00-00-00

Hyundai Motor Group Will Capture 4.1% of the Global CV Market by 2022

This research service offers an outlook of the commercial vehicle business unit of Hyundai Motor Group (HMG) for the period 2014-2022. The study is developed to offer an unbiased executive outlook of HMG's global growth initiatives, capabilities, and activities toward enhancing sales and market share in the light, medium, and heavy commercial vehicle market. It also provides a strategic overview of HMG's present market position and volume.

Key Questions This Study Will Answer

  • What are the key drivers that make HMG an important participant in the global CV market?
  • How will HMG leverage accelerated growth in CV from its twin brands of Hyundai and Kia?
  • What will be the product focus in each region?
  • What is Hyundai's breakthrough strategy for the world's largest CV markets North America and
  • China?
  • What is the projected volume of CV sales in 2022?
  • What are the risks and restraints of Hyundai's CV strategy?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Sales Outlook for Hyundai's Global CV Business
  • 3. Executive Summary-Comparative Analysis of Key Regions
  • 4. Executive Summary-Price-GVWR Comparison
  • 5. Executive Summary-Won vs. Dollar Price Impact
  • 6. Executive Summary-5 Key Drivers for HMG Success in CV Market
  • 7. Executive Summary-Current and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key OEMs Compared in This Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Commercial Vehicle Definitions and Vehicle Segmentation

4. GLOBAL COMMERCIAL VEHICLE MARKET OVERVIEW

Global Commercial Vehicle Market Overview

  • 1. Global MD-HD Truck Market Outlook
  • 2. MD-HD Truck OEM Sales Performance 2014
  • 3. Global LCV Market Outlook
  • 4. LCV OEM Regional Sales Performance 2014

5. OVERVIEW OF HMG'S COMMERCIAL VEHICLE BUSINESS

Overview of HMG's Commercial Vehicle Business

  • 1. HMG Commercial Vehicle Business Overview
  • 2. Commercial Vehicle Business Footprint
  • 3. HMG Commercial Vehicle Business Outlook 2022
  • 4. HMG Commercial Vehicle Product Portfolio
  • 5. Product Focus-HMG Light City Vehicle (3-3.5T)
  • 6. Product Focus-HMG Light City Vehicle (3.5-4 T)
  • 7. Product Focus-Upcoming Pickup Truck Concept
  • 8. Product Focus-HMG's Medium-Duty Truck
  • 9. Product Focus-HMG Heavy-Duty Truck
  • 10. Product Focus-HMG MD-HD Bus
  • 11. GVWR Price Differential-Segment Comparison
  • 12. SWOT Analysis

6. HMG'S REGIONAL COMMERCIAL VEHICLE ACTIVITIES

HMG's Regional Commercial Vehicle Activities

  • 1. Regional Market Status
  • 2. South Korea
  • 3. China
  • 4. North America
  • 5. South America
  • 6. The Middle East and Africa
  • 7. European Union
  • 8. Russia
  • 9. India
  • 10. Comparative Analysis-Key Regions

7. SALES AND SERVICE FOCUS

Sales and Service Focus

  • 1. Brand Strategy
  • 2. Aftersales Differentiation
  • 3. Dealership Strength
  • 4. HMG Dealership Value Chain and Profit Margin Analysis
  • 5. HMG Dealership Mission

8. TECHNOLOGY FOCUS

Technology Focus

  • 1. HMG CV Technology Focal points
  • 2. Powertrain Research Focus
  • 3. Fuel Efficiency as USP
  • 4. Safety in “Value Trucks”
  • 5. HMG CV

9. GROWTH STRATEGY

Growth Strategy

  • 1. Growth Target
  • 2. Regional Position Forecast
  • 3. Value Proposition
  • 4. Won vs. Dollar-Price Impact
  • 5. Global Sales Performance in Top 5 Markets
  • 6. 5 Key Drivers for Success in the CV Market

10. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions
  • 2. HMG Future Outlook
  • 3. The Last Word-Three Big Predictions
  • 4. Legal Disclaimer

11. APPENDIX

Appendix

  • 1. Abbreviations and Acronyms Used
  • 2. Methodology
Back to Top