無料セミナー : 2019年3月6日『未来のモビリティ - コネクテッド・自動運転・シェア&サービス・電気自動車 (CASE) - 展望と課題』 BIS Research共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界の中型・大型低価格トラック市場の展望

Executive Outlook of the Global Medium- and Heavy-Duty Low-Cost Truck Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 335257
出版日 ページ情報 英文 82 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.44円で換算しております。
Back to Top
世界の中型・大型低価格トラック市場の展望 Executive Outlook of the Global Medium- and Heavy-Duty Low-Cost Truck Market
出版日: 2015年07月09日 ページ情報: 英文 82 Pages
概要

TRIAD (欧州・米国・日本) 市場においては経済環境の悪化から低価格トラックの需要が増加する見込みであり、中国およびインドブランドの低価格トラックがこれらの地域の中型トラック部門で普及する見通しです。また、NEXT11諸国やアフリカ、南米地域でも、同様の経済状態や顧客の好みから、中国およびインドブランドの低価格トラックが広く普及する見込みです。

当レポートでは、世界の中型・大型低価格トラック市場について調査し、低価格トラックの製造における動向、製造における戦略と課題、製品の分類と比較、顧客の好み、競合環境、OEMによる戦略、主要地域および国別の詳細分析および販売台数の予測などをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 世界の低価格トラック市場と価格帯
  • 市場概要:分類
  • 中型・大型トラックの価各帯:地域別
  • 低価格トラックの販売台数・市場シェアの予測:地域別
  • 世界の低価格トラック市場
  • 世界の低価格トラック市場の予測
  • 低価格トラックのOEM:価格帯
  • 期待される低価格トラックプラットフォーム

第2章 低価格トラックの製造:戦略と課題

  • 世界の低価格トラックの製造:焦点のエリア
  • 低価格車両製造へのOEMの戦略
  • 低価格トラックの販売を阻む市場の現実

第3章 世界市場の分析

  • 顧客の好み:地域別
  • 低価格中型トラックのベンチマーキング:地域別
  • 低価格大型トラックのベンチマーキング:地域別
  • 世界の低価格トラック:競合分析:中型トラックプラットフォーム
  • 世界の低価格トラック:競合分析:大型トラックプラットフォーム
  • 世界の低価格トラックOEM:技術・価格の位置付け
  • 世界の低価格トラックの予測:中型トラックプラットフォーム
  • 世界の低価格トラックの予測:大型トラックプラットフォーム

第4章 世界のOEM製品戦略

  • 価格・ エンジン排気量:世界のOEMの比較分析
  • 価格・重量範囲:世界のOEMの比較分析
  • 世界のOEMの地域的プレゼンス
  • 世界の低価格中型・大型トラックの展望

第5章 アフリカ

  • 市場区分
  • 中型・大型の総市場
  • 低価格トラック市場
  • 低価格トラック市場:販売予測
  • アフリカの低価格大型トラック
  • 市場の魅力

第6章 中国

  • 市場区分
  • 中型・大型の総市場
  • 低価格トラック市場
  • 低価格トラック市場:販売予測
  • 中国の低価格大型トラック
  • 市場の魅力

第7章 インド

  • 市場区分
  • 中型・大型の総市場
  • 低価格トラック市場
  • 低価格トラック市場:販売予測
  • インドの低価格大型トラック
  • 市場の魅力

第8章 北米

  • 市場区分
  • 中型トラックの総市場
  • 低価格中型トラック市場
  • 低価格トラック市場:販売予測
  • 北米の低価格大型トラック
  • 市場の魅力

第9章 南米

  • 市場区分
  • 中型・大型の総市場
  • 低価格トラック市場
  • 低価格トラック市場:販売予測
  • 南米の低価格大型トラック
  • 市場の魅力

第10章 西欧

  • 市場区分
  • 中型トラックの総市場
  • 低価格トラック市場
  • 低価格トラック市場:販売予測
  • 西欧の低価格大型トラック
  • 市場の魅力

第11章 総論・将来の展望・予測

  • 総論
  • 将来の展望
  • まとめ:5大予測
  • 免責事項

第12章 付録

目次
Product Code: NE05-01-00-00-00

By 2022, Low-Cost Truck Sales will Reach 1.3 Million Units

The TRIAD is expected to experience increasing demand for low-cost trucks due to the struggling economy. Proliferation of low-cost Chinese and Indian brands is likely in these markets in the medium-duty truck segment. Higher penetration of low-cost brands from China and India is likely in Next 11, Africa, and South America due to similar market conditions and customer preferences. Rising affluence in China and India is expected to increase demand for better-quality trucks rather than low-cost trucks.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Research Takeaways
  • 2. Global Low-Cost Truck Market and Price Boundaries
  • 3. Market Overview-Classification
  • 4. Price Range of Medium-Heavy-Duty Trucks by Region
  • 5. Regional Low-Cost Truck Market Sales and Market Share Forecast
  • 6. Global Low-Cost Truck Market
  • 7. Global Low-Cost Truck Market Forecast
  • 8. Low-Cost Truck OEMs-Price Bands
  • 9. Expected Low-Cost Truck Platforms

2. LOW-COST TRUCK MANUFACTURING-STRATEGIES AND CHALLENGES

Low-Cost Truck Manufacturing-Strategies and Challenges

  • 1. Global Low-Cost Truck Construction-Focus Areas
  • 2. OEM Strategies for Low-Cost Vehicle Production
  • 3. OEM Strategies for Low-Cost Vehicle Production (continued)
  • 4. Market Realities Impeding Low-Cost Truck Sales
  • 5. Market Realities Impeding Low-Cost Truck Sales (continued)

3. GLOBAL MARKET ANALYSIS

Global Market Analysis

  • 1. Regional Customer Preferences
  • 2. Regional Low-Cost MD Truck Benchmarking
  • 3. Regional Low-Cost HD Truck Benchmarking
  • 4. Global Low-Cost Trucks-Comparative Analysis, MDT Platforms
  • 5. Global Low-Cost Trucks-Comparative Analysis, HDT Platforms
  • 6. Technology-Price Positioning of Global Low-Cost Truck OEMS
  • 7. Virtual Global Low-Cost Truck 2022-MDT Platform
  • 8. Virtual Global Low-Cost Truck 2022-HDT Platform

4. GLOBAL OEM PRODUCT STRATEGY

Global OEM Product Strategy

  • 1. Price and Engine Displacement-Global OEM Comparative Analysis
  • 2. Price and Weight Range-Global OEM Comparative Analysis
  • 3. Global OEM Regional Presence
  • 4. Global Low-Cost MD-HD Truck Outlook

5. AFRICA ANALYSIS

Africa Analysis

  • 1. Market Segmentation
  • 2. MDT-HDT Overall Market
  • 3. Low-Cost Truck Market
  • 4. Low-Cost Truck Market Sales Forecast
  • 5. Exhibit Low-Cost Heavy Duty Trucks in Africa
  • 6. Market Attractiveness

6. CHINA ANALYSIS

China Analysis

  • 1. Market Segmentation
  • 2. MDT-HDT Overall Market
  • 3. Low-Cost Truck Market
  • 4. Low-Cost Truck Market Sales Forecast
  • 5. Exhibit Low-Cost HD Trucks in China
  • 6. Market Attractiveness

7. INDIA ANALYSIS

India Analysis

  • 1. Market Segmentation
  • 2. MDT-HDT Overall Market
  • 3. Low-Cost Truck Market
  • 4. Low-Cost Truck Market Sales Forecast
  • 5. Exhibit Low-Cost Heavy Duty Trucks in India
  • 6. Market Attractiveness

8. NORTH AMERICA ANALYSIS

North America Analysis

  • 1. Market Segmentation
  • 2. MDT Overall Market
  • 3. Low-Cost MD Truck Market
  • 4. Low-Cost Truck Market Sales Forecast
  • 5. Exhibit Low-Cost MD Trucks in North America
  • 6. Market Attractiveness

9. SOUTH AMERICA ANALYSIS

South America Analysis

  • 1. Market Segmentation
  • 2. MDT-HDT Overall Market
  • 3. Low-Cost Truck Market
  • 4. Low-Cost Truck Market Sales Forecast
  • 5. Exhibit Low-Cost HD Trucks in South America
  • 6. Market Attractiveness

10. WESTERN EUROPE ANALYSIS

Western Europe Analysis

  • 1. Market Segmentation
  • 2. Overall MD Truck Market
  • 3. Low-Cost MD Truck Market
  • 4. Low-Cost MD Truck Market Sales Forecast
  • 5. Exhibit Low-Cost MD Trucks in Western Europe
  • 6. Market Attractiveness

11. KEY CONCLUSIONS, FUTURE OUTLOOK, AND PREDICTIONS

Key Conclusions, Future Outlook, and Predictions

  • 1. Key Conclusions
  • 2. Future Outlook
  • 3. The Last Word-5 Big Predictions
  • 4. Legal Disclaimer

12. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Acronyms
  • 2. Methodology
Back to Top