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市場調査レポート

欧州・北米における自動車の48V電源市場

The 48v Power-net Market in Europe and North America

発行 Frost & Sullivan 商品コード 332572
出版日 ページ情報 英文 113 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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欧州・北米における自動車の48V電源市場 The 48v Power-net Market in Europe and North America
出版日: 2015年06月10日 ページ情報: 英文 113 Pages

当商品の販売は、2020年01月14日を持ちまして終了しました。

概要

OEMは2020年および2025年に要求されるCO2を削減するための様々な手段を求めています。12V系電源は、もはや今日の最上位モデルの自動車が用いる電力負荷を維持できません。電力負荷の新たな追加なしに電源容量を増加することは出来ないため、OEMは2つの電圧を用いた48V系電源への移行を検討しています。48V系電源は、自動車の重量をも削減するため、これにより燃費とCO2の排出量を削減します。

当レポートでは、欧州および北米の乗用車市場における48V系電源市場の現況と将来について、導入の課題を含めて分析しており、技術概要、OEMの戦略・主な活動、および主要サプライヤーの分析をまとめ、お届け致します。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・目的・背景・調査手法

第3章 定義・区分

  • システム区分
  • 乗用車向け電圧アーキテクチャーの定義
  • 自動車の区分

第4章 代替電圧開発の背景と概要

  • 電源需要が12Vの欠点を露わに
  • 2000年代初頭時点の専用42V市場
  • 世界の48V用ホットスポット
  • 排出規制ロードマップ:欧州
  • 排出規制ロードマップ:北米

第5章 48Vの必要性

  • モジュールレベルでの48Vのメリット
  • 48V PWM マイクロハイブリッドの12Vに対するメリット
  • デュアルボルテージ電源にとっての最適な運用電圧レベル
  • 電気・電子アーキテクチャー上の自動運転の影響
  • 48Vのビジネスケース:デュアルボルテージアーキテクチャーの必要性
  • 48Vの影響分析
  • 48Vの影響分析の説明
  • 可能な48Vアプリケーションのサマリー

第6章 技術概要

第7章 バッテリーの化学的性質

第8章 48V の通信プロトコル

第9章 市場概要

第10章 促進因子・阻害因子:総48V市場

  • 市場促進因子
  • 市場促進因子の説明
  • 市場阻害因子
  • 市場阻害因子の説明

第11章 市場潜在性・OEM戦略

  • 市場ロードマップ
  • 欧州の出荷高状況分析
  • 北米の出荷高状況分析
  • 予測の前提条件
  • 48Vの前年比導入率予測:欧州
  • 市場分析の議論:自動車区分別
  • 48Vの前年比導入率予測:北米
  • 市場分析の議論:自動車区分別
  • 収益予測
  • 収益予測の議論
  • 価格動向・予測
  • 価格動向・予測の議論
  • 費用対効果分析:コストとCO2削減の相関
  • 高級自動車のコスト見通しのトップレベル分析
  • CO2削減のための技術支出:小区分
  • 第一波に含まれる技術のコスト削減ロードマップ

第12章 主なOEMの活動

  • Audi
  • BMW
  • Ford
  • Hyundai
  • Mercedes-Benz
  • PSA
  • Renault-Nissan
  • トヨタ
  • Volkswagen
  • OEMベンチマーキング

第13章 主要サプライヤーの分析

  • Bosch Automotive
  • ベストプラクティスのケーススタディ:BoschUs Boost Recuperative System
  • サプライヤー分析:Continental Automotive
  • サプライヤー分析:CPT
  • サプライヤー分析:Hella
  • サプライヤー分析:Johnson Controls Inc. (JCI)
  • サプライヤー分析:Lear Corporation
  • サプライヤー分析:Schaeffler
  • サプライヤー分析:TUV SUD
  • サプライヤー分析:Valeo

第14章 結論・将来の展望

第15章 付録

目次
Product Code: MAED-01-00-00-00

Porting Power-hungry Applications to 48v Boosts Performance and Drops CO2 Emissions up to 15%

OEMs are looking for various means to reduce the CO2 emissions required for 2020 and 2025. The 12v power-net can no longer sustain the electrical load that present day top-end vehicles use. Any new addition to the electrical load will require an increase to the power-net capacity, so OEMs are considering migrating to a 48v power-net thereby using 2 voltages. The 48v power-net also manages to reduce vehicle weight, thereby reducing fuel consumption and CO2 emissions. Heavy-duty functions are expected to port to the new 48v power-net. This study investigates the current and future market for 48v power-net in the passenger vehicle market including adoption challenges. The study period is 2014 to 2025 while the forecast period is 2017 to 2025.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key Participant Groups Compared in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

  • 1. System Segmentation
  • 2. Definitions of Voltage Architectures for Passenger Vehicles
  • 3. Vehicle Segmentation

4. BACKGROUND AND OVERVIEW OF ALTERNATIVE VOLTAGE DEVELOPMENTS

  • 1. Power Demand Exposing Drawbacks of 12v
  • 2. Market for Dedicated 42v as of Early 2000s
  • 3. Global Hot Spots for 48v
  • 4. Emission Regulations Roadmap-Europe
  • 5. Emission Regulations Roadmap-North America

5. NEED FOR 48V

  • 1. Benefits of 48v at a Module Level
  • 2. Benefits of 48v Pulse Width Modulation (PWM) Micro-Hybrids over 12v
  • 3. Optimum Operational Voltage Level for Dual-voltage Power-net
  • 4. Impact of Automated Driving on Electric and Electronics Architecture
  • 5. Business Case for 48v-Need for Dual Voltage Architecture
  • 6. Business Case for 48v-Need for Dual Voltage Architecture (continued)
  • 7. Business Case for 48v-Need for Dual Voltage Architecture (continued)
  • 8. Impact Analysis of 48v
  • 9. Impact Analysis of 48v Explained
  • 10. Summary of Possible 48v Application

6. TECHNOLOGY OVERVIEW

  • 1. Current Day Single Voltage System Arrangement
  • 2. Possible Configurations for a Dual Voltage System Arrangement
  • 3. Possible Multi-voltage System Base Architecture
  • 4. Alternative Multi-voltage System for Hybrid Vehicles
  • 5. Electric and Electronics (E/E) Architecture
  • 6. System Architecture-Belt-driven Starter Generator (BSG)
  • 7. System Architecture-Integrated Motor Generator
  • 8. Comparative Analysis of Different Applications on Different Voltages
  • 9. Summary of Technology Trends

7. BATTERY CHEMISTRIES

  • 1. Battery Requirements from Different Types of Vehicles
  • 2. Lead-based Battery
  • 3. Lithium-based Batteries
  • 4. Nickel-based Batteries
  • 5. Sodium-based Batteries
  • 6. Suitability Matrix for 48v Application
  • 7. Summary of Future Trends in Select Battery Chemistries

8. COMMUNICATION PROTOCOLS FOR 48V

  • 1. Communication Protocol Overview with Cost Implications
  • 2. Communication Protocol-Explained
  • 3. Summary of Possible Communication Protocols for Dual Voltage

9. MARKET OVERVIEW

  • 1. Technology Roadmap
  • 2. Road to Electrification and Untapped Opportunities
  • 3. Application Migration Plan

10. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL 48V MARKET

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Market Restraints
  • 5. Restraints Explained
  • 6. Restraints Explained (continued)

11. MARKET POTENTIAL AND OEM STRATEGY

  • 1. Market Roadmap
  • 2. Unit Shipment Scenario Analysis for Europe
  • 3. Unit Shipment Scenario Analysis for North America
  • 4. Forecast Scenario Assumptions to 2025
  • 5. Year-on-Year 48v Adoption Forecast-Europe
  • 6. Market Breakdown Discussion by Vehicle Segment
  • 7. Year-on-Year 48v Adoption Forecast-North America
  • 8. Market Breakdown Discussion by Vehicle Segment
  • 9. Revenue Forecast
  • 10. Revenue Forecast Discussion
  • 11. Pricing Trends and Forecast
  • 12. Pricing Trends and Forecast Discussion
  • 13. Cost-Benefit Analysis-Correlation between Cost and CO2 Reduction
  • 14. Top-level Analysis of Cost Implications on Premium Vehicles (in Euros)
  • 15. Technology Spend for CO2 Reduction-Small Segments
  • 16. Cost Reduction Roadmap for Technologies Involved in First Wave

12. KEY OEM ACTIVITY

  • 1. OEM Activity-Audi
  • 2. OEM Activity-BMW
  • 3. OEM Activity-Ford
  • 4. OEM Activity-Hyundai
  • 5. OEM Activity-Mercedes-Benz
  • 6. OEM Activity-PSA
  • 7. OEM Activity-Renault-Nissan
  • 8. OEM Activity-Toyota
  • 9. OEM Activity-Volkswagen
  • 10. OEM Benchmarking At-a-Glance

13. KEY SUPPLIER ANALYSIS

  • 1. Supplier Analysis-Bosch Automotive
  • 2. Best Practice Case Study-BoschÜs Boost Recuperative System
  • 3. Supplier Analysis-Continental Automotive
  • 4. Supplier Analysis-CPT
  • 5. Supplier Analysis-Hella
  • 6. Supplier Analysis-Johnson Controls Inc. (JCI)
  • 7. Supplier Analysis-Lear Corporation
  • 8. Supplier Analysis-Schaeffler
  • 9. Supplier Analysis-TÜV SÜD
  • 10. Supplier Analysis-Valeo
  • 11. Supplier Benchmarking

14. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • 1. Key Conclusions and Recommendations
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

15. APPENDIX

  • 1. Methodology