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市場調査レポート

リアルタイム都市のオープンデータ戦略

Open Data Strategies of Real-time Cities

発行 Frost & Sullivan 商品コード 330563
出版日 ページ情報 英文 76 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
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リアルタイム都市のオープンデータ戦略 Open Data Strategies of Real-time Cities
出版日: 2015年05月12日 ページ情報: 英文 76 Pages
概要

都市はデジタルサービスのイノベーターにデータソースを開示することで経済成長を促進させる機会を見出そうとしています。

当レポートでは、欧州の4都市におけるオープンデータ戦略について調査分析を行い、目的アパートナーとの活動、ベストプラクティスなどについてまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査の背景

第3章 ケーススタディ:ミルトン・キーンズ

  • 概要
  • 目的と取り組み
  • データ戦略:スマート
  • データ戦略:データハブ
  • データ戦略:データセットの所有
  • IoTデモンストレーター:HyperCat
  • データ戦略:HyperCatCity
  • ICTサプライヤーとパートナー
  • バリューチェーンとビジネスモデルの進化
  • バリューチェーンとビジネスモデル:実験段階
  • バリューチェーンとビジネスモデル:商業段階

第4章 ケーススタディ:グラン・リヨン(リヨン都市共同体)

  • 概要
  • 概要:リアルタイム都市の取り組み
  • 40以上の実験プロジェクト
  • 主なプロジェクト
  • 目的
  • データ戦略:データ供給とアクセスプラットフォーム
  • データ戦略:データセットの所有
  • フラッグシップ・データ・プロジェクト:3Dマッピングと都市サービスの革新ラボ
  • データ戦略:3つのライセンス種別
  • データ戦略:データガバナンス
  • データ戦略:オープンデータ・プラットフォーム技術ロードマップ
  • 資金調達

第5章 ケーススタディ:ヘルシンキ

  • 概要
  • 概要:リアルタイム都市の取り組み
  • Helsinki Region Infoshare (ヘルシンキ地域情報共有)
  • データ戦略:オープンデータの課題
  • データ戦略:共同の取り組み
  • 課題
  • 資金調達

第6章 ケーススタディ:ダブリン

  • 概要
  • 概要:Dublinked
  • Dublinkedインフラとオープンソース
  • Dublinkedのデータ利用
  • Dublinkedオープンデータの課題
  • ライセンス条件とアクセシビリティ
  • バリューチェーンとビジネスモデルの進化

第7章 ベンチマーキング

  • ICT魅力度
  • ICT魅力度:ミルトン・キーンズ
  • リアルタイム都市:進捗度

第8章 結論

  • ICTの機会
  • ICTの課題
  • さいごに
  • 提案

第9章 FROST & SULLIVAN とは

目次
Product Code: MAD2-67

ICT Opportunities in Grand Lyon, Milton Keynes, Helsinki, and Dublin

Cities see an opportunity to stimulate economic growth by opening up their substantial sources of data to digital services innovators. In order to become true "real-time cities," they want to do much more than simply publishing existing information and processes online. Differentiation lies in the foundations they put down in terms of data strategies, governance structures, and partnerships. This study profiles the open data strategies of four European cities. It provides an analysis of each city's goals and its activities with its partners. Analyses include best practice examples and a benchmark of the cities' progress against their objectives.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Study Objectives
  • 2. Real-time City Trends in Europe
  • 3. Real-time City Trends in Europe (continued)

2. RESEARCH BACKGROUND

  • 1. Scope-Europe
  • 2. Research Methodology
  • 3. Initial Definitions

3. CASE STUDY-MILTON KEYNES

  • 1. Overview-Milton Keynes
  • 2. Objectives and Initiatives-Milton Keynes
  • 3. Data Strategy-MK:Smart
  • 4. Data Strategy-MK:Data Hub
  • 5. Data Strategy-Ownership of Datasets
  • 6. IoT Demonstrator-HyperCat
  • 7. Data Strategy-HyperCatCity
  • 8. ICT Suppliers and Partners
  • 9. Evolution of Value Chain and Business Models
  • 10. Value Chain and Business Models-Experimental Stage
  • 11. Value Chain and Business Models-Commercial Stage

4. CASE STUDY-GRAND LYON

  • 1. Overview-Grand Lyon
  • 2. Overview-Real-time City Initiatives
  • 3. 40+ Pilot Projects
  • 4. Selected Projects
  • 5. Objectives
  • 6. Data Strategy-Data Provision and Access Platform
  • 7. Data Strategy-Ownership of Datasets
  • 8. Flagship Data Projects-3-D Urban Mapping and Urban Services Innovation Lab
  • 9. Data Strategy-Three License Types
  • 10. Data Strategy-Data Governance
  • 11. Data Strategy-Data Governance (continued)
  • 12. Data Strategy-Open Data Platform Technical Roadmap
  • 13. Funding

5. CASE STUDY-HELSINKI

  • 1. Overview-Helsinki
  • 2. Overview-Real-time City Initiatives
  • 3. Overview-Real-time City Initiatives (continued)
  • 4. Helsinki Region Infoshare
  • 5. Helsinki Region Infoshare (continued)
  • 6. Data Strategy-Open Data Challenges
  • 7. Data Strategy-Ownership of Datasets
  • 8. Data Strategy-Collaborative Initiatives
  • 9. Challenges
  • 10. Funding

6. CASE STUDY-DUBLIN

  • 1. Overview-Dublin
  • 2. Overview-Dublinked
  • 3. Dublinked Infrastructure and Open Source
  • 4. Dublinked Data Uses
  • 5. Data Strategy-Ownership of Datasets
  • 6. Dublinked's Open Data Challenges
  • 7. Licensing Terms and Accessibility
  • 8. Evolution of Value Chain and Business Models

7. BENCHMARKING ANALYSIS

  • 1. Benchmark of ICT Attractiveness
  • 2. Benchmark of ICT Attractiveness-Milton Keynes
  • 3. Real-time City-Progress Benchmark

8. CONCLUSIONS

  • 1. ICT Opportunity
  • 2. ICT Opportunity (continued)
  • 3. ICT Challenges
  • 4. ICT Challenges (continued)
  • 5. The Last Word
  • 6. Recommendations
  • 7. Recommendations (continued)

9. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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