表紙
市場調査レポート

変化するCIO/CTOの役割:ICTソリューションはいかにして効率化・収益促進を可能にするか

The Changing Role of CIOs/CTOs: How ICT Solutions Enable Efficiency and Drive Revenue

発行 Frost & Sullivan 商品コード 328563
出版日 ページ情報 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
Back to Top
変化するCIO/CTOの役割:ICTソリューションはいかにして効率化・収益促進を可能にするか The Changing Role of CIOs/CTOs: How ICT Solutions Enable Efficiency and Drive Revenue
出版日: 2015年04月16日 ページ情報: 英文 61 Pages
概要

IT部門は変化する事業目標、革新、および市場速度と合致する必要があり、内部、事業部門のクライアントを満足させることに注力しなければなりません。従来のITエキスパートは、CIO (最高情報責任者) /CTO (最高技術責任者) の役割を定義する革新的エキスパートおよびサービスブローカーへと進化しています。

当レポートでは、IT部門の変化が企業の情報・通信技術 (ICT) 統合戦略に及ぼす影響などについて、分析しています。

エグゼクティブサマリー

調査目的・範囲

市場定義

ICTの動向:世界、BRICおよび南アフリカ

  • ICTの動向:世界
  • ICTの動向:BRIC地域
  • 企業のICT支出、産業別:南アフリカ
  • ICTの動向:南アフリカ

経済・企業におけるICTの影響

  • ICTの影響:概要
  • 経済におけるICTの影響
  • 企業におけるICTの影響

CIO/CTOの役割

  • CIO/CTOの役割の発展経緯
  • 変革時代への移行
  • CIOの役割の再定義
  • 革新のエキスパートとしてのCIO
  • サービスブローカーとしてのCIO

変革からの教訓

  • 変革を導く技術
  • 企業を変革する主な技術:
  • 企業を変革する主な技術:南アフリカ
  • ICTサービスの需要と供給:バランスはあるか?
  • ケーススタディ:Nampak

促進因子・阻害因子

  • 促進因子
  • 促進因子の説明
  • 阻害因子
  • 阻害因子の説明

結論

  • 結論
  • 3大予測
  • 免責事項

付録

Frost & Sullivan について

目次
Product Code: 9AC2 Seg0D

The Key Decision Maker must also be an Innovation Expert and a Service Broker

The information technology (IT) department must align with changing business goals for growth, innovation, and speed to market, and must focus on satisfying internal, line-of-business clients. The traditional IT expert has evolved into an innovation expert and a service broker, which defines the role of the chief information officer/chief technology officer (CIO/CTO). This research service examines the evolution and considers how the change will influence enterprises' integration of information and communication technology strategies.

Table of Contents

1. THE CHANGING ROLE OF CIOS/CTOS: HOW ICT SOLUTIONS ENABLE EFFICIENCY AND DRIVE REVENUE

Executive Summary

  • 1. Executive Summary
  • 2. How has the Role of CIO/CTO Evolved?
  • 3. The Role of the CIO Redefined
  • 4. Technologies Leading to Transformation

Research Objectives and Scope

  • 1. Research Aim and Objectives
  • 2. Research Scope
  • 3. Research Scope-Ecosystem

Market Definitions

  • 1. CIO/CTO Definition
  • 2. Market Definitions
  • 3. Market Definitions (continued)
  • 4. Market Definitions (continued)

ICT Trends: Global, BRICS, and South Africa

  • 1. ICT Trends-Global
  • 2. ICT Trends-BRICS Region
  • 3. Enterprise ICT Spend by Industry-South Africa
  • 4. ICT Trends-South Africa (continued)
  • 5. ICT Trends-South Africa (continued)

The Impact of ICT in the Economy and Enterprise

  • 1. The Impact of ICT-Overview
  • 2. The Impact of ICT-Overview (continued)
  • 3. The Impact of ICT in the Economy
  • 4. The Impact of ICT in the Enterprise
  • 5. The Impact of ICT in the Enterprise (continued)

The Role of the CIO/CTO

  • 1. How has the Role of CIO/CTO Evolved?
  • 2. Moving into the Age of Transformation
  • 3. The Role of the CIO Redefined
  • 4. The CIO as the Innovation Expert
  • 5. The CIO as a Service Broker
  • 6. The CIO as a Service Broker (continued)

Learning to Transform

  • 1. Learning to Transform
  • 2. Technologies Leading to Transformation
  • 3. Key Technologies Transforming Enterprises-South Africa
  • 4. Key Technologies Transforming Enterprises-South Africa (continued)
  • 5. Supply and Demand of ICT Services-Is There a Balance?
  • 6. Case Study-Nampak

Drivers and Restraints

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Market Restraints
  • 5. Restraints Explained
  • 6. Restraints Explained (continued)

The Last Word

  • 1. The Last Word-Conclusions
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top