表紙
市場調査レポート

世界の自動車アフターマーケットの将来展望 (2015年)

2015 Outlook of the Global Automotive Aftermarket

発行 Frost & Sullivan 商品コード 327826
出版日 ページ情報 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
世界の自動車アフターマーケットの将来展望 (2015年) 2015 Outlook of the Global Automotive Aftermarket
出版日: 2015年04月02日 ページ情報: 英文 71 Pages
概要

全世界で走行中の車両台数は2015〜2020年にかけて大幅に増加する見通しで、それに伴って自動車部品メーカーやアフターサービス・プロバイダーにも新たな市場機会がもたらされようとしています。特に、中国・インドでは市場の急速な発展が期待されています。

当レポートでは、世界各地域の自動車部品のアフターマーケットの最新動向と将来展望について分析し、世界の自動車部品アフターマーケットの全体的動向 (メガトレンド) や、小売販売形態などの構造変化、各地域・主要国のアフターマーケットの市場規模 (走行中の車両台数、自動車部品の市場規模など) 、過去の実績や今後の動向見通し、各地域の主要サプライヤーの概略、今後の変化の方向性などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 市場の主な傾向 (2014年)
  • 今後の主な予測6項目

第2章 分析範囲・定義

第3章 世界のアフターマーケットの概要

  • 走行中の小型車の台数:全世界
  • 潜在的な市場規模
  • 世界のホットスポット
  • 地域別の流通チャネル分析

第4章 メガトレンドと業界再編の影響

  • 全世界のオンライン小売売上高の見通し
  • サービス・モデルからソリューション・モデルへの移行
  • 将来の小売市場の形成につながる、市場の主な移行の動き
  • 自動車部品・サービス小売の将来性:コネクテッドストアの実現
  • OBD IIの加入者ベースの予測

第5章 北米の自動車アフターマーケット

  • 米国:走行中の車両台数の予測 (年式別)
  • 米国:走行中の車両台数 (ブランド別)
  • 北米:平均使用年数
  • 北米:カテゴリー別の年平均成長率 (CAGR)
  • 米国:サービスセンターの将来予測 (種類別)
  • 主な結論と将来展望

第6章 欧州の自動車アフターマーケット

  • 走行中の車両台数の予測
  • 走行中の車両台数 (ブランド別)
  • 上位カテゴリーの収益額予測
  • 流通チャネル別・国別の収益額シェア
  • 自動車部品の収益額:オンライン販売 vs. アフターマーケット全体
  • 欧州のTPMS (タイヤ空気圧監視システム) アフターマーケット:収益額予測
  • 主な結論と将来展望

第7章 中国の自動車アフターマーケット

  • 走行中の車両台数 (VIO):車種別
  • 走行中の車両台数 (VIO):ブランド別
  • 走行中の車両台数 (VIO):使用年数別
  • メーカーレベルの市場規模
  • 主なサービスチャネル
  • 結論

第8章 ラテンアメリカの自動車アフターマーケット

  • 走行中の車両台数の予測:国別
  • 市場促進・抑制要因
  • 収益額の予測:上位カテゴリー
  • 収益額シェア:国別
  • メキシコのタイヤ・アフターマーケット
  • 流通構造
  • 主な結論と将来展望

第9章 他の国々 (ROW)

  • インド:メーカーレベルの交換用部品の収益額
  • インド:チャネル別市場シェアと部品交換サービスプロバイダー
  • トルコ:走行中の車両 (車種別)
  • トルコ:上位サプライヤー
  • GCC諸国:全体的な市場収益額
  • GCC諸国:自動車部品の輸入額
  • 主な結論と将来展望

第10章 結論と将来展望

  • 主な結論と今後の見通し
  • 分析結果:3つの主な予測
  • 法的免責事項

第11章 付録

目次
Product Code: NE8F-01-00-00-00

China and India Markets Developing Rapidly

Global vehicles in operation will increase sharply over the 2015-2020 period, driving new opportunities for light vehicle parts and service providers. This research compiles findings from various deliverables published over the past two years. It covers growth prospects for the global automotive aftermarket in North America, Europe, China, India, and Latin America. The research includes vehicles in operation analysis, revenue forecasts, and top parts and service providers by region. It also includes an analysis of Mega Trends impacting the global automotive aftermarket, with a specific focus on electronic parts retailing. Conclusions and future outlook are presented for each region.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Highlights of 2014
  • 2. Top 6 Predictions of 2015

2. RESEARCH SCOPE AND DEFINITIONS

Research Scope and Definitions

  • 1. Definitions
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key OEM/Participant Groups Compared in This Study
  • 7. Vehicle Classification

3. GLOBAL AFTERMARKET OVERVIEW

Global Aftermarket Overview

  • 1. Global Light Vehicles in Operation
  • 2. Market Size Potential
  • 3. Global Hot Spots
  • 4. Distribution Channel Analysis by Region

4. MEGA TRENDS AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS

Mega Trends and Industry Convergence Implications

  • 1. Global Overall Online Retail Sales Outlook
  • 2. Shifting from Service Model to Solutions Model
  • 3. Top Transformational Shifts Expected to Shape the Future of Retailing
  • 4. Future of Parts and Service Retailing: Connected Store Realized
  • 5. OBD II Subscriber Base Forecast

5. NORTH AMERICAN AUTOMOTIVE AFTERMARKET

North American Automotive Aftermarket

  • 1. United States-Vehicles in Operation Forecast by Model Year
  • 2. United States-Vehicles in Operation by Brand
  • 3. North America-Average Vehicle Age
  • 4. North America-Compound Annual Growth Rates by Category
  • 5. United States-Forecast for Service Centers by Type
  • 6. Key Conclusions and Future Outlook

6. EUROPEAN AUTOMOTIVE AFTERMARKET

European Automotive Aftermarket

  • 1. Europe-Vehicles in Operation Forecast
  • 2. Europe-Vehicles in Operation by Brand
  • 3. Europe-Revenue Forecast by Top Categories
  • 4. Europe-Percent of Revenue by Distribution Channel and Country
  • 5. Europe-Online Parts vs. Total Aftermarket Parts Revenue
  • 6. European TPMS Aftermarket-Revenue Forecast
  • 7. Key Conclusions and Future Outlook

7. CHINESE AUTOMOTIVE AFTERMARKET

Chinese Automotive Aftermarket

  • 1. China-Vehicle in Operation (VIO) by Type
  • 2. China-Vehicle in Operation (VIO) by Brand
  • 3. China-Vehicle in Operation (VIO) by Age
  • 4. China-Manufacturer-level Market Size
  • 5. China-Main Service Channels
  • 6. China-Conclusions

8. LATIN AMERICAN AUTOMOTIVE AFTERMARKET

Latin American Automotive Aftermarket

  • 1. Latin America-Vehicle in Operation Forecast by Country
  • 2. Latin America-Drivers and Restraints
  • 3. Latin America-Revenue Forecast by Top Categories
  • 4. Latin America-Percent of Revenue by Country
  • 5. Mexico-Tires Aftermarket
  • 6. Latin America-Distribution Structure
  • 7. Key Conclusions and Future Outlook

9. REST OF WORLD

Rest of World

  • 1. India-Manufacturer-level Replacement Parts Revenue
  • 2. India-Market Share by Channel and Repair Service Providers
  • 3. Turkey-Vehicles in Operation by Type
  • 4. Turkey-Top Suppliers
  • 5. Gulf Cooperation Council-Total Market Revenue Snapshot
  • 6. Gulf Cooperation Council-Auto Parts Imports
  • 7. Key Conclusions and Future Outlook

10. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-Three Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

11. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Planned 2015 Research
  • 3. Planned 2015 Research (continued)
  • 4. Methodology
Back to Top